• 1
  • 2
2018-06-09, 06:46
Medlem
Vad finns det för skvaller om denna exklusiva butik?
Citera
2018-06-09, 10:17
Medlem
John.d.oessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hortus
Vad finns det för skvaller om denna exklusiva butik?

Du kan ju alltid börja här!
https://sv.wikipedia.org/wiki/Svenskt_Tenn

Citat:
Företaget är sedan 1928 kunglig hovleverantör och ägs av Kjell och Märta Beijers stiftelse som främjar naturvetenskaplig forskning och kultur.

knöts Josef Frank till firman. Han blev en av Svenskt Tenns främsta formgivare. Andra formgivare var Anna Petrus, Björn Trägårdh, Robert Hult och Uno Åhrén.

Enligt Svenskt Tenn består 80 procent av deras sortiment av produkter som är av egen design. Josef Frank lämnade efter sig 2 000 möbelritningar och drygt 160 textila mönster.

År 2009 debuterade Prins Carl Philip med en silverbestickskollektion.[13] Året därpå presenterade prinsen en eldskärm som han har varit med och skapat.[14]
Citera
2018-06-10, 04:17
Medlem
Dom visar fin fasad men kränger svindyra mässingsprodukter producerade i Indien.

Har levererat kistan Herman Görings fru begravdes i.

Undrar om det är någon som har mer info om företaget av detta slag?
Citera
2018-06-10, 07:49
Medlem
morkfromorks avatar
Grejerna har i regel uruselt värde om man vill sälja vidare, förutom de som för stunden verkar vara 'inne'. Varenda secondhand har om man kollar noga, jag har själv en samling tennstop köpta för en tia.
Citera
2018-06-11, 22:43
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Grejerna har i regel uruselt värde om man vill sälja vidare, förutom de som för stunden verkar vara 'inne'. Varenda secondhand har om man kollar noga, jag har själv en samling tennstop köpta för en tia.

Fast stämpeln "Svenskt tenn" betyder inte att tennstopet kommer från just firman svenskt tenn.
Citera
2018-06-12, 09:30
Medlem
Citat:
Det du har är med största sannolikhet inte tennstop från "Firma Svenskt Tenn" utan från någon annan tillverkare. Alla tennföremål tillverkade i Sverige har stämpeln "Svenskt Tenn", vanligen kompletterat med en tillverkarstämpel. Om de kommer från företaget vi diskuterar här är de märkta "Firma Svenskt Tenn".
Citera
2018-06-12, 09:34
Medlem
Dofternas avatar
Bossen är rom, en oerhört trevlig kvinna.
Citera
2018-06-12, 13:29
Medlem
Då hoppas jag att hon lär personalen hur man uppför sej!

Var in och skulle handla för presentmynt jag fick i present men har aldrig varit med om så falsk bemötande från flera säljare jo förresten när jag är i USA och handlar i något Mart senast.

Sedan när jag diskuterade saken med vänner inom distributionsbranchen så berättade dom hårresande saker om var sakerna kommer i från o lagret det levereras till.
Citera
2018-06-13, 13:10
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
Det du har är med största sannolikhet inte tennstop från "Firma Svenskt Tenn" utan från någon annan tillverkare. Alla tennföremål tillverkade i Sverige har stämpeln "Svenskt Tenn", vanligen kompletterat med en tillverkarstämpel. Om de kommer från företaget vi diskuterar här är de märkta "Firma Svenskt Tenn".

Exakt! Alla Firma Svenskt Tenns föremål har en rund "Änglastämpel"
Citera
2018-06-13, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma

Så "Firma Svenskt Tenn" är alltså automatiskt mer värt?
Citera
2018-06-14, 14:39
Medlem
John.d.oessons avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Banporr
Så "Firma Svenskt Tenn" är alltså automatiskt mer värt?

Tråden handlar om "Firma Svenskt Tenn" och inte svenska tenn föremål!
https://www.bukowskis.com/sv/auction...a-svenskt-tenn
Citera
2018-07-12, 00:15
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Bossen är rom, en oerhört trevlig kvinna.
Butiken har blivit så mycket sämre och tråkigare sen hon tog över. Var flera år sen det verkligen var roligt att gå på Svenskt tenn.

Citat:
Ursprungligen postat av Hortus
Då hoppas jag att hon lär personalen hur man uppför sej!

Var in och skulle handla för presentmynt jag fick i present men har aldrig varit med om så falsk bemötande från flera säljare jo förresten när jag är i USA och handlar i något Mart senast.

Sedan när jag diskuterade saken med vänner inom distributionsbranchen så berättade dom hårresande saker om var sakerna kommer i från o lagret det levereras till.
Kan du berätta mer om dessa hårresande saker?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in