Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-08, 23:32
  #1
Medlem
Tja!

Behöver ett par nya fotbollsskor efter att ha börjat lira igen. Mitt problem är att mina fötter är bredare än det normala. Testade skor igår och inga passade i princip. Copa är uteslutet då jag inte gillar hur skon sitter på min fot. Har funderat på Nike Tiempo. Bör skon vara skinn för att få den bästa passformen? Maxpris runt 700.

Tacksam för alla tips.
Citera
2018-06-08, 23:39
  #2
Medlem
Idealisten.s avatar
Min pappa berättade att man på 70 och 80-talet la sina fötter med fotbollsskorna av skinn på i varmt vatten. Ett fotbad alltså med fotbollskor på fötterna. Detta för att få perfekt passform.

Du skulle kunna testa detta med ett par skinnskor om du inte hittar ett par dojjor som känns bra från början.
Citera
2018-06-08, 23:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idealisten.
Min pappa berättade att man på 70 och 80-talet la sina fötter med fotbollsskorna av skinn på i varmt vatten. Ett fotbad alltså med fotbollskor på fötterna. Detta för att få perfekt passform.

Du skulle kunna testa detta med ett par skinnskor om du inte hittar ett par dojjor som känns bra från början.
Förväntar mig egentligen inte att de ska passa perfekt första gången jag testar skorna utan vet att skinn anpassar sig efter foten. Undrar egentligen vilken modell jag ska välja.
Citera
2018-06-08, 23:45
  #4
Medlem
Idealisten.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technerder
Förväntar mig egentligen inte att de ska passa perfekt första gången jag testar skorna utan vet att skinn anpassar sig efter foten. Undrar egentligen vilken modell jag ska välja.
Jaha okej.
Jag vet ej vilken modell du bör välja, hoppas du får bättre svar i tråden. Lycka till.
Citera
2018-06-09, 00:15
  #5
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag har breda fötter och köper alltid Nikes skinnskor.
Citera
2018-06-09, 01:13
  #6
Medlem
Har inte provat Copa, men de Nike modeller jag provat har varit för smala men att Adidas och Puma passat bättre. T.ex predator eller powercat som den hette tidigare, numera heter den väl Evo power.
Jag tycker skinn alltid är att föredra för att få bästa passformen även om det finns numera andra bra mjuka material som anpassar sig efter foten, men då kanske man måste kliva upp en prisklass..
Citera
2018-06-09, 02:16
  #7
Medlem
Nike Tiempo https://www.intersport.se/skor/fotbo...ck-white-black
Citera
2018-06-09, 11:21
  #8
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idealisten.
Min pappa berättade att man på 70 och 80-talet la sina fötter med fotbollsskorna av skinn på i varmt vatten. Ett fotbad alltså med fotbollskor på fötterna. Detta för att få perfekt passform.

Du skulle kunna testa detta med ett par skinnskor om du inte hittar ett par dojjor som känns bra från början.
Låter som ett perfekt sätt att få limmet att släppa och förstöra skorna.
Citera
2018-06-09, 14:26
  #9
Medlem
Foppa-tofflor funkar om det bara är plastboll du ska lira med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback