2018-06-08, 19:44
Medlem
Sparar kortsiktigt. r det bsta alternativet att spara pengarna i kontanter? Borde man vlja annan valuta att spara i? Eller kpa guld? Bitcoin?
Citera
2018-06-08, 19:54
Medlem
pwmus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Sparar kortsiktigt. r det bsta alternativet att spara pengarna i kontanter? Borde man vlja annan valuta att spara i? Eller kpa guld? Bitcoin?
Guld, silver.
Citera
2018-06-08, 19:58
Medlem
Guld och Bitcoin r spekulationsobjekt och inget jag skulle vlja om jag behvde ha pengar tillgngliga med kort varsel. Spara i cash r vl ok nr bankrntan r rena hnet, men beror p vilka summor det rr sig om. I svenska sedlar skulle jag nog ha max 50-100k och sen verg till Euro och USD.
Citera
2018-06-08, 20:03
Medlem
Vad tror ni om 4spar? Rrlig sparrnta p 6,5%. Utan insttningsgaranti.
Citera
2018-06-08, 21:52
Medlem
Citat:
Vad tror ni om 4spar? Rrlig sparrnta p 6,5%. Utan insttningsgaranti.

Det funkar kanske, ven om det inte r helt riskfritt. En nackdel med dessa aktrer utan ISG r att man bara fr ha max 50k p kontot, s det blir inte s mycket rntevinst i slutndan. Jag skulle i s fall hellre vlja preferensaktier, knns skrare och inga begrnsningar.
Citera
2018-06-08, 22:40
Medlem
YP4XQs avatar
Fr de pengarna ska du kpa ngot som du kan hyra ut eller skapa pengar av genom tjnster t.ex. Liftar, maskiner, musteri, stuga fr uthyrning... Och s vidare. D fr du avkastning kanske direkt eller har investerat grejer som hller mnga r framver. Dessutom kan du hva in svarta pengar <-- dr r det strsta tjnet nr boven Staten inte r och tar allt.
Citera
2018-06-08, 23:01
Medlem
Aigiss avatar
Citat:

Sparar du kortsiktigt kan du lika grna ha kontanter eller pengarna p lnekontot med 0% rnta. Alternativet r ett konto p en nichebank med 0,75% rnta. Att investera i annan valuta, guld eller crypto r spekulation och inte kortsiktigt sparande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in