• 1
  • 2
2018-06-08, 12:30
Medlem
Lmnade nyss in en leasad VW i 24 mnader. Problemfritt och flckfritt frn min sida (kan inte sga samma sak om bilhandlaren). Dm om min frvning nr det dimper ned en faktura med ett fortsatt serviceavtal frn VW fr samma bil. Ringer upp VW financial services och fr ett riktigt god dag yxskaft samtal. Markerar djvligt noga det ologiska att av samma organisation upprtta en kund leasing p 24 mnader men service p 36 mnader.

Mailar VW bilhandlaren dr bilen var ifrn och fr samma standard svar. Vi upprttar alltid 36 mnaders serviceavtal. Jag blir helt mlls. Allts kan man 2018 ha s hr korkade fretagspolicyn kvar? Det finns inte ett uns vett eller logik i den hr ekvationen, det fattar vl tom dem. Jag har allts lmnat tillbaka en bil som jag frn min sida sktt flckfritt med betalning och sktsel, fr att sedan f betala ett r till p ett serviceavtal p en bil som jag inte lngre ens har?

Tydligt som solen att det hr r deras eget misstag och hur svrt r det att faktiskt vara lite vettig och anvnda de sista iq plupparna?

Nn med likmande problematik?
Citera
2018-06-08, 12:47
Medlem
borrizs avatar
Tjuvknep....
Leasar du en ny WW, s kommer sljaren att var mer n villiga att flytta ver serviceavtalet till den nya bilen.
Citera
2018-06-08, 13:10
Medlem
ormbitens avatar
Lser inte folk avtalen innan dom skriver p... eller tar man bara fr givet att sljaren inte gr vad dom kan fr att blsa en...?
Citera
2018-06-08, 13:13
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuggelpuff
Lmnade nyss in en leasad VW i 24 mnader. Problemfritt och flckfritt frn min sida (kan inte sga samma sak om bilhandlaren). Dm om min frvning nr det dimper ned en faktura med ett fortsatt serviceavtal frn VW fr samma bil. Ringer upp VW financial services och fr ett riktigt god dag yxskaft samtal. Markerar djvligt noga det ologiska att av samma organisation upprtta en kund leasing p 24 mnader men service p 36 mnader.

Mailar VW bilhandlaren dr bilen var ifrn och fr samma standard svar. Vi upprttar alltid 36 mnaders serviceavtal. Jag blir helt mlls. Allts kan man 2018 ha s hr korkade fretagspolicyn kvar? Det finns inte ett uns vett eller logik i den hr ekvationen, det fattar vl tom dem. Jag har allts lmnat tillbaka en bil som jag frn min sida sktt flckfritt med betalning och sktsel, fr att sedan f betala ett r till p ett serviceavtal p en bil som jag inte lngre ens har?

Tydligt som solen att det hr r deras eget misstag och hur svrt r det att faktiskt vara lite vettig och anvnda de sista iq plupparna?

Lter ju rtt sjukt. Br kunna jmkas enligt 36 avtalslagen (11 Lag om avtalsvillkor i konsumentfrhllanden).
Citera
2018-06-08, 13:27
Medlem
Du mste vl nd sett detta redan nr du tecknade det? Det mste ju sttt i brjan och inte dolt mitt i. Att du tecknar ett lngre avtal vore vl inte konstigt om du kpte loss bilen nr avtalet var slut. Vanligt att den som haft bilen kper den efter att deras fretag leasat den. Sen s har de den som andrabil eller sljer den privat med vinst.

Frgan hr r om VW upplyst om de olika avtalen nr de tecknades? ARN r ju ett bra stlle att klaga till om man knner sig missnjd!
Citera
2018-06-08, 14:26
Medlem
Mintafs avatar
Sljare.. Tyvrr ligger det p dig att kolla snt nr du leasar bilen. Men om du nu tnkte leasa en ny VW, frst ls igenom avtalet noga. Sedan kan du frska lgga ver avtalet p nya bilen, det ska inte vara ngra problem.
Citera
2018-06-09, 13:34
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuggelpuff

VW r ett riktigt skumrask- fretag. Det jag ifrgastter hr, r om man vill ha dig som kund i framtiden? Knns ju inte s. Nu har jag valt bort VW p g a bristfllig kvalitet men ju mer jag hr om VW desto mer glad ver mitt beslut blir jag.

Tycker du ska ta detta till ARN prata med kommunens konsumentvgledare
Citera
2018-06-09, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
VW r ett riktigt skumrask- fretag. Det jag ifrgastter hr, r om man vill ha dig som kund i framtiden? Knns ju inte s. Nu har jag valt bort VW p g a bristfllig kvalitet men ju mer jag hr om VW desto mer glad ver mitt beslut blir jag.

ven om upplgget r mrkligt s kan tankegngen vara att leasingtagaren kper ls bilen och ger den minst ett r. Dock mer rimligt att det i ett sdant lge tecknas nya avtal. Tyvrr hnger ju mycket p ts som inte lst avtalet helt och hllet innan det skrevs under.
Citera
2018-06-09, 15:23
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
ven om upplgget r mrkligt s kan tankegngen vara att leasingtagaren kper ls bilen och ger den minst ett r. Dock mer rimligt att det i ett sdant lge tecknas nya avtal. Tyvrr hnger ju mycket p ts som inte lst avtalet helt och hllet innan det skrevs under.

Jo, jag fattar, men jag tycker inte VW kan frutstta att en leasingtagare kper loss bilen. Jag tycker detta r Bilhandlare Harry (eller Ahmed') p hrnet stuk. Att VW gnar sig t sdana avtal r ju bara skrattretande. Hur kan de erbjuda ett serviceavtal som lper lngre n avtalad leasingtid? Dessutom s brukar det i privatleasingavtal ing service i mnadsavgiften. I a f vet att det gr det p Toyota d jag kollade p leasing innan jag nd valde kpte p klassiskt stt dr.

Sjlvklart skall man luslsa avtal, men jag kan ju tycka att VW borde ha ngon form av heder, men uppenbarligen inte.
Citera
2018-06-09, 15:58
Medlem
Citat:
Jo, jag fattar, men jag tycker inte VW kan frutstta att en leasingtagare kper loss bilen. Jag tycker detta r Bilhandlare Harry (eller Ahmed') p hrnet stuk. Att VW gnar sig t sdana avtal r ju bara skrattretande. Hur kan de erbjuda ett serviceavtal som lper lngre n avtalad leasingtid? Dessutom s brukar det i privatleasingavtal ing service i mnadsavgiften. I a f vet att det gr det p Toyota d jag kollade p leasing innan jag nd valde kpte p klassiskt stt dr.

Sjlvklart skall man luslsa avtal, men jag kan ju tycka att VW borde ha ngon form av heder, men uppenbarligen inte.

Det krvs nstan att vi har tillgng till svl avtal fr leasingdelen som fr service. Det vanliga med leasing tidsmssigt r att det lper p tre r, blev den avkortad kanske? Som i de flesta fall d en hndelse beskrivs hr s finns enbart den ena partens version med.
Citera
2018-06-09, 16:06
Medlem
terkopplat med bde VW financial services samt terfrsljaren. Svaret frn terfrsljaren r att det r praxis att "alltid" upprtta ett 36 mnaders serviceavtal vid lease. Finns ocks en 24 mnaders variant som d istllet fr 99kr/mn blir 155kr/mn. Varp jag undrade var logiken fanns i att leasa ut en bil till kund i 24 mnader och service i 36 mnader? Fick d ett referat om att det handlar om en klumpsumma fr serviceavtalet som skall betalas in umder perioden oavsett om det r 24 eller 36 mn. Hr har VW i mitt fall i alla fall marknadsfrt sig falskt och erbjudit ett serviceavtal fr leasingperioden fr 99kr/mn.hade det klargjorts frn brjan att detta var 36 hade jag garvat lika mycket och hgt redan d p idiotin. Jag skiter fullstndigt i om deras serviceavtal r nn klumpsumma de bakat in i bakgrunden, leasar jag en bil p 24 mnader vill jag ha ett servicepaket likas. Om sljaren r en idiot och skriver 36 av ngon anledning bryr jag mig inte ett dyft om. Argumentet hller inte i nn konversation.

VW financial services erknde att de tycker att upplgget varit riktigt dligt och frvirrande fr mig som kund. Hade jag nnsin erbjudits ett rstionellt 24 mnaders fr 155kr som nmnts hade jag sjlvklart tagit den. Att jag sktt mig flckfritt och lmnat tillbaka bilen och d ska sitta antingen kvar i 12 mnader med ett serviceavtal eller pynta upp resterande 1200kr r inte av intresse fr mig och saknar all logisk grund.

Vet inte om jag har mycket till case med ARN men skickar in en anmlan hur som. Har noll tolerans fr idioti och ologiska mnniskor om inte annat.

Vrt att notera r att terfrsljaren faktiskt missktt sig p vissa andra punkter under de 24 mnaderna,dragit ett par lgner samt ett totalt djvla ointresse fr mig som terkommande kund varp jag tagit min business annanstans dr jag ftt vad man i alla fall kan kalla service. Synd att VW lmnar en sn bitter eftersmak p en annars fungerande leasing frn bda hll.
Citera
2018-06-09, 16:11
Medlem
Citat:

Hller med. Jag har sktt mig flckfritt och inte annat en tervnt med ett leende p lpparna till en terfrsljare som inte ens var intresserad av att kolla p en ny bil. Jag blev faktiskt serist chockad efter det besket...... Aldrig trffat en sljare som varit s ointresserad av en kund. Ljg till mog ocks om att kpa loss bilen och skicka mig ett anbud efter kontakt med VW FS. Anbudet kom aldrig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in