2018-06-08, 11:33
Medlem
Var kan jag finna den mest utsökta kebaben i Kalmar?
Citera
2018-06-08, 11:40
Medlem
Andersdamaans avatar
Har ingen jätteerfarenhet av Kalmars kebabflora, men grillen med det litet lustiga namnet "Kebabben" var riktigt bra när jag besökte byn för några månader sedan.

http://www.kebabben.se/
Citera
2018-06-08, 12:33
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akerex
Var kan jag finna den mest utsökta kebaben i Kalmar?
I Kalmar käkar man gyros på fyrkanten. Det är möjligt att det inte heter fyrkanten längre men den lilla kiosken vid buss- och tågstationen. De har kebab också men gyros är överlägset.

Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Har ingen jätteerfarenhet av Kalmars kebabflora, men grillen med det litet lustiga namnet "Kebabben" var riktigt bra när jag besökte byn för några månader sedan.

http://www.kebabben.se/
Kebabben är trevligt. I alla fall förr om åren hade de väldigt god kebabsallad.
Citera
2018-06-08, 14:50
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
I Kalmar käkar man gyros på fyrkanten. Det är möjligt att det inte heter fyrkanten längre men den lilla kiosken vid buss- och tågstationen. De har kebab också men gyros är överlägset.

Kebabben är trevligt. I alla fall förr om åren hade de väldigt god kebabsallad.

Fyrkanten heter Zappa sen kanske tio år tillbaka.

Godaste gyrosen finns för övrigt på KG (Kalmargrillen). Finns inget som slår den.

För övrigt anser jag inte att man kan hänvisa till ett ställe för fem - tio år tillbaka. Nya ägare och ny personal gör att maten förändras över tid. KG har dock haft samma ägare i 20 år.
Citera
2018-06-08, 15:01
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Godaste gyrosen finns för övrigt på KG (Kalmargrillen). Finns inget som slår den.

För övrigt anser jag inte att man kan hänvisa till ett ställe för fem - tio år tillbaka. Nya ägare och ny personal gör att maten förändras över tid. KG har dock haft samma ägare i 20 år.

instämmer
Citera
2018-06-08, 17:04
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:

Svårt att lära gamla hundar sitta. Jag och mina vänner fortsätter att säga fyrkanten och deras gyros är god som satan.

Är det KG som ligger på gamla busstorget?
Citera
2018-06-08, 18:35
Medlem
Headons avatar
Dåligt uppdaterad om läget men för ca 15år sen var Oscars(?) på Larmgatan bäst.

Edit: Den verkar heta Kebabben nu. Förr hade de en stark sås som faktiskt var stark till skillnad från många andra. En annan ingrediens var vitkål om jag inte missminner mig.
Senast redigerad av Headon 2018-06-08 kl. 18:39.
Citera
2018-06-08, 20:01
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Svårt att lära gamla hundar sitta. Jag och mina vänner fortsätter att säga fyrkanten och deras gyros är god som satan.

Är det KG som ligger på gamla busstorget?

Nej, KG ligger på Erik Dahlbergs väg mellan Norra vägen och Fredriksskans.

Och Zappa är bra, men inte i närheten av KG.
Citera
2018-06-08, 20:35
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Nej, KG ligger på Erik Dahlbergs väg mellan Norra vägen och Fredriksskans.

Och Zappa är bra, men inte i närheten av KG.
Just det, där ligger det en kebaberia ja. Där har jag nog inte ätit på 15 år.
Citera
2022-02-09, 12:10
Medlem
Nu är det ju flera år sedan senaste svaret. Är ganska ny inflyttad i Kalmar och enda ställe jag hittils käkat bra kebab på är Döner Kebab. Inte bara är kebab dåligt här utan även pizzan.
Citera
2022-03-26, 16:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violator1
Nu är det ju flera år sedan senaste svaret. Är ganska ny inflyttad i Kalmar och enda ställe jag hittils käkat bra kebab på är Döner Kebab. Inte bara är kebab dåligt här utan även pizzan.

KG gäller fortfarande. Bojans gyrostallrik saknar konkurrens.
Finns även kebabtallrik av samma typ. Bara annat kött.

Dåliga pizzor håller jag inte med om. Lilla Italia, Panorama och f.d. Milano är klass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in