• 1
  • 2
2018-06-07, 22:50
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...v-helsingborg/

Citat:
07 juni 19.43, Misshandel, grov, Helsingborg
Området runt Kärnan. Större bråk.

Ett bråk uppstår i anslutning till Kärnan i Helsingborg. Enligt initial uppgift, ska cirka 25 personer vara inblandade i bråket och flera personer vara knivskurna. Polis och ambulanssjukvård larmas till platsen.

På platsen anträffas tre skadade yngre män. Två av dessa hade misstänkta stick- eller skärskador och är förda till sjukhus med ambulans. Den tredje mannen var skadad på annat sätt och bedömdes inte vara i behov av ambulanssjukvård. Männens skadeläge är okänt.

Flera av deltagarna i bråket hade lämnat platsen i flera bilar innan Polisen anlände. En av dessa bilar lokaliserades senare på en annan plats i Helsingborg och en person medtogs för förhör.

Ärendet rubriceras som grov misshandel.

Vet någon mer om händelsen?

Vad kan sägas om området?
Citera
2018-06-07, 22:52
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Helsinborg
Knivar
Över 25 personer

Svar: invandrare
Citera
2018-06-07, 22:58
Medlem
ace_secs avatar
Området runt Kärnan, är det berikat?
Citera
2018-06-07, 23:01
Medlem
fernebos avatar
De två knivskurna ska vara allvarligt skadade.
Citera
2018-06-07, 23:04
Medlem
Utopiantoss avatar
Har det någon koppling till det som skedde i Helsingborg på Carl Krooks Gata samma dag?

(FB) Stor polisinsats på söder Carl Krooks gata i Helsingborg 7/6 2018
Citera
2018-06-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec

Inte egentligen, men det ligger precis ovanför centrum och är ganska välbesökt av folk.
Citera
2018-06-07, 23:22
Medlem
Neutral plats ju. Typ mitt i city. Grönska och dylikt. Folk äter glass där och picknik. Araber hugger.

Fy fan.

Rösta rätt i september.
Citera
2018-06-07, 23:29
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Neutral plats ju. Typ mitt i city. Grönska och dylikt. Folk äter glass där och picknik. Araber hugger.

Fy fan.

Rösta rätt i september.
Ja det gick snabbt utför för sundets pärla att drotninghög dalhem och söder var fallna är en sak men nu är ju blattepacket mitt i centrum ibland vanligt folk barnfamiljer pensionärer mm.
Citera
2018-06-07, 23:29
Medlem
Citat:

Det har till och från varit en del personrån i parkområdet kring Kärnan och åtminstone en del av rånen har med stor sannolikhet begåtts av "berikare". Rånen brukar dock ske på sena kvällar/nätter, och offren brukar vara folk som är berusade och på väg hem efter en utekväll.

Den aktuella händelsen är av en annan karaktär. Men jag tror, precis som andra som skrivit i tråden, att det måste vara fråga om något slags uppgörelse mellan mer eller mindre kriminella babbar.

Kanske kan det finnas kopplingar till denna händelse: (FB) Helsingborg - Stort bråk vid restaurang på Drottninggatan (storslagsmål vid restaurang på Drottninggatan, 2018-06-03).
Citera
2018-06-07, 23:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Exakt mitt i centrum.

Dock kan man nog räkna bort hazarer som GM då dessa sällan har bilar att fly i.
Citera
2018-06-07, 23:36
Medlem
ace_secs avatar
Enligt media är det unga killar, mestadels 15-18 år. De flesta flydde från polisen och platsen.

Luktar berikat.
Citera
2018-06-07, 23:36
Medlem
Rivarols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Exakt mitt i centrum.

Dock kan man nog räkna bort hazarer som GM då dessa sällan har bilar att fly i.
Är väl nära till tura-båtarna?

Spritilska?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här