Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-07, 22:57
  #13
Medlem
Tack till alla som kommit med relevanta svar.
Citera
2018-06-07, 23:19
  #14
Medlem
Citat:
Flytta in hos din mor, så slipper skattebetalare stå för ditt uppehälle. Eller finns det hinder because of reasons?

Tja, att hon (bland annat) lider av Borderline Personality Disorder skulle väl möjligen kunna betraktas som ett hinder.

Citat:
Om din mamma ska betala depositionen så hade jag i ditt läge nog inte berättat något om den betalningen till socialen.

Låter rimligt.

Citat:
Jag hade kontaktat dom direkt för säkerhets skull. Du behöver ju inte säga att din mamma payar depositionen. Och om dom får reda på det så får du väl säga att din mamma kan inte betala för dig hela tiden helt enkelt.

Låter också rimligt.

Citat:
Kan hon inte skriva ett avtal, som ni båda skriver under, om att detta är ett lån från henne för att du ska få möjlighet att ordna bostad? Hur ni sedan gör i verkliga livet är ju upp till er...

Men om pengarna aldrig når ditt konto kan de väl inte se att pengarna ens finns? Förstår att de vill ha lägenhetskontraktet, men avtalet om depositionen behöver ju bara bifogas om de ifrågasätter just var de pengarna har kommit ifrån. Måste de gå via ditt konto får hon väl skriva LÅN vid insättningen.

And the rimligheter just keep on coming.

Citat:
Skulle inte tro att det är solklart att socialstyrelsen betalar din hyra "vips" bara för att du har varit eller är missbrukare, nog för att fallet ofta kan vara så.

Senast jag hade egen lägenhet var jag 18 (fyller 35 i år). Under mellantiden har det varit LVM, fängelser, crashing hos vänner och gatan, och under hela den tiden har de inte nekat mig en enda utbetalning.

Citat:
För att svara på din fråga, utan att öht tro att du kommer få klartecken ifrån socialstyrelsen (du får hemskt gärna uppdatera hur du gjorde och vad utfallet blev)

Tack för visat intresse, och nu är jag inte ironisk.

Citat:
så säger jag att du bör ta kontakt med dem direkt, öppna kort. Det är en "lång" process de skall se igenom först innan beslut fattas. Tar du kontakt med dem efter kontrakt påskrives så kan det resultera i ett "hur tänkte du nu" och omgående avslag.

Ja, jag kan se hur det skulle kunna resultera i krångel.

Citat:
Edit: baserat på din trådar:
(FB) kosttillskott på avbetalning?
(FB) beställa mot faktura
(FB) tillåtet att själv ta ansvar för sin medicinering eller fortsatt förmyndarsverige? - där du drar dem typiska "jag är så beroende att jag inte kan erkänna det själv-pity me"-raderna. (sjuk från födsel, behöver detta för att leva, det är inte så farligt)
& Sju trådar i AAS-forat skapar en tydlig bild av vem du är: en loser. Du har tur, socialstyrelsen hjälper losers.

Jag lånar detta konto av en vän, fast jag kan såklart hålla med om att han är en störtloser.

Citat:
Edit2: är det AAS du anser att du missbrukat, eller är det dina bensopreparat som du har missbrukat i 17år? Givetvis beror det också på vad för sorts reasons soc har vägrat hjälpa because of, antagligen har du så lite konsekvenstänk kvar i kroppen att du kanske inte förstår om du redan fått ett nej. Berätta hela historian.

För mycket att berätta. Kanske en annan gång. Heroin har varit min huvudsakliga apa på axeln
__________________
Senast redigerad av hiko 2018-06-07 kl. 23:24.
Citera
2018-06-08, 05:22
  #15
Medlem
Om du får in pengarna på kontot skulle den illvillige kalla det inkomst vilket skulle påverka ditt försörjningsstöd. Det är sannolikt bättre att din mor betalar in pengarna direkt till din hyresvärd. I övrigt bör du kontakta soc innan du skriver på kontraktet.

Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback