2018-06-15, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Så alla platser som existerar i universum måste besökas av någon vid någon tidpunkt?

Om det fanns många andar så hade varje punkt fått andebesök någon gång.
Citera
2018-06-15, 22:42
Medlem
Citat:
Vad har det med ämnet att göra?

Att det motsäger ditt påstående att det inte skulle gå att bevisa att något inte existerar. Det går ju att bevisa att det där extremt heta järnklotet i min hjärna inte existerar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Om det fanns många andar så hade varje punkt fått andebesök någon gång.

Varför då? Hur stora är andar? Hur rör de sig? I vilka miljöer vistas de?
Citera
Medlem
Citat:
Att det motsäger ditt påstående att det inte skulle gå att bevisa att något inte existerar. Det går ju att bevisa att det där extremt heta järnklotet i min hjärna inte existerar.

Att det inte finns ett eldklot i ditt huvud är inte bevis för att eldklot inte existerar.
Citera
2018-06-15, 22:45
Medlem
[quote=Chenille|64350337]Bibeln är inte Guds ord, det är ingen som tror att biblen är Guds ord, faktum är att dom flesta böcker i NT har författare. Johannes Uppenbarelsebok, Paulus brev till de kristna i Korint osv.

Men jag märker att jag talar till den teologiska eliten, har du klarat högstadiet ännu?[/QUOTE

]
Majoriteten av kristna menar att bibeln är guds ord.
Förstår inte hur du har kunnat missa det.

Eller måste jag länka till tvåtusen sidor som säger samma sak?
Citera
2018-06-15, 22:45
Medlem
Citat:
Varför då? Hur stora är andar? Hur rör de sig?

Om du argumenterar mot att andar skulle påverka acceleratorer så kan du lika gärna argumentera mot att andar skulle påverka medier eller överhuvudtaget visa sig.

Citat:
I vilka miljöer vistas de?

Något som levde utanför universum skulle inte vistas i några bestämda miljöer i universum.
Citera
2018-06-15, 22:46
Medlem
Citat:
Att det inte finns ett eldklot i ditt huvud är inte bevis för att eldklot inte existerar.

Att något existerar motbevisar att något som gör all existens omöjlig skulle existera.
Citera
2018-06-15, 22:47
Medlem
Citat:
Om du argumenterar mot att andar skulle påverka acceleratorer så kan du lika gärna argumentera mot att andar skulle påverka medier eller överhuvudtaget visa sig.

Något som levde utanför universum skulle inte vistas i några bestämda miljöer i universum.

Ja? Jag har inte påstått att andar visar sig för någon, eller att de ens existerar.

Jag försöker bara förklara för dig att man inte kan bevisa att något inte existerar. Är det säkert att du föredrar vetenskap framför mambo jambo? För du resonerar som vilken batikkärring med kristaller på pösmagen som helst.
Citera
2018-06-15, 22:48
Medlem
Citat:
Att något existerar motbevisar att något som gör all existens omöjlig skulle existera.

Skulle andar göra all existens omöjlig, menar du?
Citera
2018-06-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ja? Jag har inte påstått att andar visar sig för någon, eller att de ens existerar.

Jag försöker bara förklara för dig att man inte kan bevisa att något inte existerar. Är det säkert att du föredrar vetenskap framför mambo jambo? För du resonerar som vilken batikkärring med kristaller på pösmagen som helst.

Jag gör reductio ad absurdum. Jag tror inte heller på andar. Jag begrep skillnaden mellan att använda reductio ad absurdum och att tro på de absurda slutsatserna redan när jag var 14 år, så om du tror att jag skulle tro på andar för att jag visar vilka slutsatser som följer från andepremissen så vet jag inte vad du har på ett forum med 18-årsgräns att göra.
Citera
2018-06-15, 22:53
Medlem
Citat:
Skulle andar göra all existens omöjlig, menar du?

Det är ett exempel på att det går att motbevisa vissa sakers existens och falsifierar därmed påståendet att det aldrig skulle gå att motbevisa existensen av något.
Citera
2018-06-15, 22:54
Medlem
Citat:
Jag gör reductio ad absurdum. Jag tror inte heller på andar. Jag begrep skillnaden mellan att använda reductio ad absurdum och att tro på de absurda slutsatserna redan när jag var 14 år, så om du tror att jag skulle tro på andar för att jag visar vilka slutsatser som följer från andepremissen så vet jag inte vad du har på ett forum med 18-årsgräns att göra.

Varför är det orimligt att det finns ting som människans intelligens inte kan upptäcka? Tror du att just din art och just din generation är universums kronjuvel, och att inget kommer utvecklas när du är borta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in