Resultat: Hur tänker du rösta i riksdagsvalet 2018
SD, säkert
41,22%
54 röster
SD, troligen
12,98%
17 röster
AfS, säkert
26,72%
35 röster
AfS, troligen
12,21%
16 röster
7K/annat, säkert
6,87%
9 röster
7K/annat, troligen
0%
0 röster
2018-06-07, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkungavallen
Vad tror du själv ? Kommer dom upp i dom siffrorna?

Vilka siffror? 1 %? Absolut. 2,5 %? Mycket realistiskt, men kan se att de skulle kunna missa denna tyvärr. 4 %? Vågar faktiskt inte uttala mig om detta just nu. Det finns för många variabler som spelar in för att kunna svara på något sådant redan nu. Fråga mig igen efter Almedalsveckan så lär jag kunna ge ett säkrare svar. Kort sagt, det beror helt på hur mycket plats de tar och VAD de gör. Det beror också mycket på hur idiotiska SD kommer att vara under valrörelsen. Om Åkesson fortsätter med sitt efterblivna "etniska svenskar finns inte" och "blondhet och blåögdhet är inte viktigt"-snack så kommer nog AfS öka bara på grund av det. Fortsätter de dessutom med sin liberalisering vad gäller EU- och NATO-frågan lär de förlora än mer väljare till AfS. Och fortsätter SD-toppen att tjata om att de vill ha fler kvotflyktingar så kan AfS glädja sig än mer.

Som jag sagt tidigare: SD måste verkligen bli av med sitt monopol på invandringsfrågan, för så länge de har den kan de fortsätta att mjuka upp sig utan konsekvenser. Det är där AfS kommer in. Även om AfS endast får 2 % i valet, är det en varning till SD att om de fortsätter med sin idioti så kommer ett nytt och bättre invandringsparti ta sig in i nästa val.
Senast redigerad av IKN 2018-06-07 kl. 19:50.
Citera
2018-06-07, 19:43
Medlem
MrSkargards avatar
Jag ska förklara varför Sverigedemokraterna inte är ett alternativ för mig:

* SD värdesätter inte det etniskt svenska folkets existens utan ser svenskhet som något slags värdegrund.

* SD är villiga att anpassa sig efter etablissemanget och verkar inte vara nämnvärt intresserade av att byta ut det. Många av mina punkter förklaras av detta.

* SD:s invandringspolitik är numera otillräcklig och svag. Ett exempel på detta är att partiet vill ha hit en mängd så kallade kvotflyktingar varje år.

* SD har numera anslutit sig till det efterblivna integrationsvurmandet som etablissemangspartierna etablerat.

* SD drivs av tre personer och några få underhuggare som mår dåligt när någon form av seriös utmanare om makten i partiet visar sig. Dessa personer tolererar inte riktiga utmanare helt enkelt och omger sig därför helst av lättledda karriärister och dumskallar.

* SD:s ledning tolererar ideologiska avvikare som är politiskt korrekta men inte ideologiska avvikare som är politiskt inkorrekta. Det är okej att vara vänsterliberal men inte högerkonservativ inom partiet helt enkelt.

* SD:s ledning består av människor som är villiga att ljuga för och manipulera partiets medlemmar och väljare.

* SD:s ledning värdesätter inte beslut tagna av Landsdagarna (medlemmarna) utan anser sig ha rätt att ändra på dessa beslut lite hursomhelst.

* SD:s ideologiska linje är väldigt böjbar. Om en depraverad miljonär erbjuder stora pengar så kan det ideologiska budskapet ändras under en vecka för att nästa vecka ändras igen efter några möten med liberala lobbyister.

* SD har sedan 2005 distanserat sig mer och mer från den nationalistiska profil partiet hade innan Jimmie Åkesson blev partiledare.

* SD:s partiledning verkar numera vara ganska ointresserade av att åstadkomma reella förändringar och detta är troligen en konsekvens av att man förmodligen blir ganska däst och bekväm av att vara en högavlönad riksdagsledamot med tillgång till livvakter från Säpo och annat. Ledningen lever helt enkelt inte i verkligheten längre och kommer heller aldrig att behöva göra det igen.

* SD har släppt in ideologiska avvikare som just nu lägger grunden för en framtida vänsterliberal makeover.

Alternativ för Sverige är inte ett parti som präglas av något av alla dessa problem. Deras ideologiska linje är tydlig, deras framtoning är seriös och deras nationalism är genuin. Därför så tänker jag rösta på AfS i september.
Senast redigerad av MrSkargard 2018-06-07 kl. 19:46.
Citera
2018-06-07, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Skulle vilja se hur många av Flashbacks användare som planerar att rösta på dessa båda. Särskilt är jag nyfiken på kvoten AfS/SD. Kan det förutsäga valresultatet?

Jag stödjer AfS och tror att det finns en möjlighet att de kommer in i riksdagen redan i höst, men vi vet sedan tidigare att Flashbacks v alresultat ligger väldigt långt från verkligheten. Inför valet 2014 så har jag för mig att SD hade egen majoritet på Flashback och SvP 20 - 25 procent. Det var ju inte riktigt så valresultatet blev i verkligheten...
Citera
2018-06-07, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkungavallen
SD självklart. En röst på Afs är totalt bortkastad. Då kan man ju lika gärna sitta hemma och spela kort än att pallra sig iväg till röstningslokalen.
Håller med. En röst på AfS är en röst på Centern eller annat Sverigefientligt parti. Annie tackar för stödet!
Citera
2018-06-07, 20:54
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag stödjer AfS och tror att det finns en möjlighet att de kommer in i riksdagen redan i höst, men vi vet sedan tidigare att Flashbacks v alresultat ligger väldigt långt från verkligheten. Inför valet 2014 så har jag för mig att SD hade egen majoritet på Flashback och SvP 20 - 25 procent. Det var ju inte riktigt så valresultatet blev i verkligheten...
Min tanke är att se relationen mellan AfS och SD här. Om vi leker med tanken att de hårdare 13% SD-röstarna 2014 representeras av Flashbackanvändarna. I så fall skulle en kvot AfS/SD på t ex 33/67 motsvara 4,3% i valet.
Citera
2018-06-07, 20:55
Medlem
E.TerreBlanches avatar
Jag gillar AfS och deras ståndpunkter fast jag helst vill se något mycket mer radikalt. AfS fyller iaf den viktiga funktionen att slå mot SD "från höger", vilket bör styra SD lite mer åt rätt håll.

Men de har för kort livstid som organisation för att jag kunna ska ta dom seriöst till detta val. Vet att det låter tråkigt för alla supporters av AfS, men det är sanningen. Det finns helt klart en framtid för AfS, men den är inte nu. Det behövs tid för att gallra bort skiten ur en nystartad politisk organisation och AfS har inte ens börjat den processen.

Så sorry, jag kommer ändå lägga min röst på mainstream SD, och inte för att jag bryr mig om SD:s politik speciellt mycket utan för att ge en maximal käftsmäll till 7-klövern. Jag vill se det förbannade hycklande godhetsknarkar-packet i riksdagen bestraffas. Känns som en röst på AfS bara reducerar smällen mot PK-etablissemanget.

tldr: AfS måste visa sig överlevnadsdugliga och överleva fram till 2022.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in