Citat:
Ursprungligen postat av
Folkungavallen
Vad tror du själv ? Kommer dom upp i dom siffrorna?
Vilka siffror? 1 %? Absolut. 2,5 %? Mycket realistiskt, men kan se att de skulle kunna missa denna tyvärr. 4 %? Vågar faktiskt inte uttala mig om detta just nu. Det finns för många variabler som spelar in för att kunna svara på något sådant redan nu. Fråga mig igen efter Almedalsveckan så lär jag kunna ge ett säkrare svar. Kort sagt, det beror helt på hur mycket plats de tar och VAD de gör. Det beror också mycket på hur idiotiska SD kommer att vara under valrörelsen. Om Åkesson fortsätter med sitt efterblivna "etniska svenskar finns inte" och "blondhet och blåögdhet är inte viktigt"-snack så kommer nog AfS öka bara på grund av det. Fortsätter de dessutom med sin liberalisering vad gäller EU- och NATO-frågan lär de förlora än mer väljare till AfS. Och fortsätter SD-toppen att tjata om att de vill ha fler kvotflyktingar så kan AfS glädja sig än mer.
Som jag sagt tidigare: SD måste verkligen bli av med sitt monopol på invandringsfrågan, för så länge de har den kan de fortsätta att mjuka upp sig utan konsekvenser. Det är där AfS kommer in. Även om AfS endast får 2 % i valet, är det en varning till SD att om de fortsätter med sin idioti så kommer ett nytt och bättre invandringsparti ta sig in i nästa val.