Resultat: Hur tänker du rösta i riksdagsvalet 2018
SD, säkert
41,22%
54 röster
SD, troligen
12,98%
17 röster
AfS, säkert
26,72%
35 röster
AfS, troligen
12,21%
16 röster
7K/annat, säkert
6,87%
9 röster
7K/annat, troligen
0%
0 röster
2018-06-07, 18:06
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
AfS om jag skall rösta, hänger på att det inte är allt för krångligt att rösta från utlandet.

Anmäl dig till röstlängden redan nu. (görs var 10 år om man bor utomlands) Har en syster i USA som röstar SD sedan 3 val tillbaka.
Citera
2018-06-07, 18:24
Medlem
Niggrationsverkets avatar
Sålänge Expo-aktivisten Karlsson och judeslynan Bieler styr och ställer i bakgrunden, kommer jag definitivt inte att rösta på SD. De och "Jag älskar Israel mer än Sverige"-Jomshof har liberaliserad SD till den grad att man med rätta kan prata om en 8klöver. Så det får bli AfS för min del, sen får man se vad som händer.
Citera
2018-06-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Du är en ynkrygg precis som SD parti politik som röstar för vinst för asylmottagningen som ledde till det mera katastrofala asylinvandringen.

AfS är Sveriges framtid, vi kommer ha mycket att städa efter folkförrädarna och annat patrask som styrt landet de senaste decennier och lagt sig platt för utomstående krafter!!

Rösta på AfS. Hos AfS hittar ni en kompetent ledning, högt utbildade svenska medborgare med sunt förnuft som prioritet och de kommer leda Sverige in i framtiden. AfS kommer göra allt i sin makt att Sverige håller sig starka i allt mer globalt konkurrens kraftig värld!

AfS ledning är experter inom sina områden och kommer kunna leda Sverige bättre då de har bättre koll på vad som ska satsas och hur! Dessa vägledare kommer leda Sverige på ett kvalitetsmässigt sätt och bevara det höga standarden som svenskarnas förfäder hjälpt att bygga. AfS kommer se till att Sverige kvarstår som en nordisk stat och inget annat!

SD politiker är populister och hobby bönder som tror sig kunna mycket om världen! Roffar åt sig skattepengar och är lätta att korrumpera. AfS tvärt om unga patrioter som slåss för inte bara sin överlevnad utan deras barnbarns överlevnad. Där har vi den stora skillnaden mellan SD populister och framtidssäkra vägledare inom AfS!
Tyvärr för eran del så tror jag inte på Afs i detta val. Kanske om 4 år kommer dom in. Då ska dom nog få min röst. Men just nu är SD mitt val.
Senast redigerad av Folkungavallen 2018-06-07 kl. 18:32.
Citera
2018-06-07, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkungavallen
Tyvärr för eran del så tror jag inte på Afs i detta val. Kanske om 4 år kommer dom in. Då ska dom nog få min röst. Men just nu är SD mitt val.
Hur får du ens det där att gå ihop? Om du vill se dem växa till 2022 måste du ju rösta på dem nu. Om folk följer din logik kommer de ju inte växa. Det var inte genom att folk tänkte så snett som SD kom in 2010, och SD är därmed ett bra bevis för att folk lyckligtvis inte tänker som du.

Det räcker att AfS får 1% så får de gratis valsedlar, och då kommer de in i Europaparlamentet i vår. Får de 2,5% får de partistöd och kommer in med dunder och brak både 2019 och 2022. Dessutom finns inget klar majoritet i riksdagen, så det kan mycket väl bli extra val under mandatperioden. 1% nu i höst räcker för att de ska skaka om det politiska landskapet i grunden. Personligen tror jag de har goda chanser att plocka 4% redan nu.
Senast redigerad av Avblattning 2018-06-07 kl. 18:58.
Citera
2018-06-07, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Hur får du ens det där att gå ihop? Om du vill se dem växa till 2022 måste du ju rösta på dem nu. Om folk följer din logik kommer de ju inte växa. Det var inte genom att folk tänkte så snett som SD kom in 2010, och SD är därmed ett bra bevis för att folk lyckligtvis inte tänker som du.

De räcker att AfS får 1% så får de gratis valsedlar, och då kommer de in i Europaparlamentet i vår. Får de 2,5% får de partistöd och kommer in med dunder och brak 2022. 1% nu i höst räcker för att de ska skaka om det politiska landskapet i grunden. Personligen tror jag de har goda chanser att plocka 4% redan nu.
Men Afs kommer ju inte komma in. Förstår faktiskt inte hur ni kan tro det. Skulle nog säga att får dom 2% så har dom gjort det bra. Det kommer bli som Ny demokrati, det rinner ut i sanden.
Citera
2018-06-07, 19:00
Medlem
Citat:
Men Afs kommer ju inte komma in. Förstår faktiskt inte hur ni kan tro det. Skulle nog säga att får dom 2% så har dom gjort det bra. Det kommer bli som Ny demokrati, det rinner ut i sanden.
Läste du ens vad jag skrev? Får de 2% så har vi ett helt annat politiskt landskap efter valet. Det är det vi röstar om. SD leds av en utbränd spelnarkoman som kommer avgå efter valet. Finns ingen energi där och energi och attityd är vad som driver politiken, inte riksdagsvoteringar.
Senast redigerad av Avblattning 2018-06-07 kl. 19:02.
Citera
2018-06-07, 19:06
Medlem
Citat:
Läste du ens vad jag skrev? Får de 2% så har vi ett helt annat politiskt landskap efter valet. Det är det vi röstar om. SD leds av en utbränd spelnarkoman som kommer avgå efter valet. Finns ingen energi där och energi och attityd är vad som driver politiken, inte riksdagsvoteringar.
Ja,jag läste nog ditt inlägg lite för snabbt. Du tror på dom alltså ?
Citera
2018-06-07, 19:09
Medlem
Citat:
Ja,jag läste nog ditt inlägg lite för snabbt. Du tror på dom alltså ?
Ja, och jag antar att du inte trodde på SD före 2010 eftersom du tror att en röst på ett parti utanför riksdagen är bortkastad? Röstade du på sossarna då eller? Du kan ju inte bara sitta passivt och vänta på att andra ska förändra politiken, och när det redan är gjort så röstar du på det som andra redan har åstadkommit. Det är det är som är bortkastade röster. Den enda röst som inte är bortkastad är den på det som man faktiskt stödjer.
Citera
2018-06-07, 19:12
Medlem
Milldues avatar
Citat:

Fick inte AFS 2% i någon undersökning nyligen ? Så de behöver fördubbla den siffran för att komma in i Riksdagen. Om SD går framåt så lär även AFS göra det. SD och AFS kan spela en viktig roll i en framtida partipolitik. Om AFS lägger fram "elaka" motioner och SD stödröstar så "slipper" SD lägga fram allt för kontroversiella förslag. Ett slags win/win situation för båda partierna.

Så för min del 30-.35% eller mer för SD och över 4% för AFS Helst skulle båda partierna tillsammans få majoritet. Men än fler måste vakna till för detta. Alla ilska soffliggare måste ta sig ur sofforna och rösta.
Soffliggare kan ju ex Poströsta eller rösta via ombud om det är omöjligt.

Även folk utomlands bör vakna till och rösta på SD eller AFS för att ta hand om moderslandet nu då det krisar.

Ställ upp för gamla Svea rösta SD! (kommande T-shirt) ?

Dags att ändra taggen.
Citera
2018-06-07, 19:13
Medlem
Citat:
Ja, och jag antar att du inte trodde på SD före 2010 eftersom du tror att en röst på ett parti utanför riksdagen är bortkastad? Röstade du på sossarna då eller? Du kan ju inte bara sitta passivt och vänta på att andra ska förändra politiken, och när det redan är gjort så röstar du på det som andra redan har åstadkommit. Det är det är som är bortkastade röster. Den enda röst som inte är bortkastad är den på det som man faktiskt stödjer.
Ska bli ett jävligt intressant val. Vi får väl se hur det hela slutar.
Citera
2018-06-07, 19:23
Medlem
Citat:

Nej om fyra år kommer det att heta "nu måste alla rösta SD, det är nu eller aldrig!!! De måste få egen majoritet. Rösta AfS/"annat alternativ" 2026 istället!".

Och din logik har rätt stora brister. Hur tror du att AfS ska komma in 2022 om ingen röstar på dem 2018? Skulle de bokstavligen få 0 % eller typ 0,2 % tror jag att de lägger ner efter 2018. Däremot är 1 % eller 2,5 % viktiga sekundära mål att nå i årets val.
Citera
2018-06-07, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Nej om fyra år kommer det att heta "nu måste alla rösta SD, det är nu eller aldrig!!! De måste få egen majoritet. Rösta AfS/"annat alternativ" 2026 istället!".

Och din logik har rätt stora brister. Hur tror du att AfS ska komma in 2022 om ingen röstar på dem 2018? Skulle de bokstavligen få 0 % eller typ 0,2 % tror jag att de lägger ner efter 2018. Däremot är 1 % eller 2,5 % viktiga sekundära mål att nå i årets val.
Vad tror du själv ? Kommer dom upp i dom siffrorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in