Resultat: Hur tänker du rösta i riksdagsvalet 2018
SD, säkert
41,22%
54 röster
SD, troligen
12,98%
17 röster
AfS, säkert
26,72%
35 röster
AfS, troligen
12,21%
16 röster
7K/annat, säkert
6,87%
9 röster
7K/annat, troligen
0%
0 röster
2018-06-07, 14:29
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Skulle vilja se hur många av Flashbacks användare som planerar att rösta på dessa båda. Särskilt är jag nyfiken på kvoten AfS/SD. Kan det förutsäga valresultatet?
Citera
2018-06-07, 14:32
Medlem
GusFrings avatar
AfS om jag skall rösta, hänger på att det inte är allt för krångligt att rösta från utlandet.
Citera
2018-06-07, 14:33
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
AfS om jag skall rösta, hänger på att det inte är allt för krångligt att rösta från utlandet.
Kryssa i det.
Citera
2018-06-07, 14:40
Medlem
Det blir AfS, alternativet är soffan.

Även om SDs migrationspolitik är bäst bland nuvarande riksdagspartier så finns det väsentliga detaljer i partiets politik och attityd som omöjliggör att jag kan rösta på dem.
Citera
2018-06-07, 14:45
Medlem
SD självklart. En röst på Afs är totalt bortkastad. Då kan man ju lika gärna sitta hemma och spela kort än att pallra sig iväg till röstningslokalen.
Citera
2018-06-07, 16:19
Medlem
Jag är övertygad om att Afs kommer att attrahera en stor andel av "soffliggarna" som slutat rösta av uppgivenhet men nu ser ett tydligt och kompromisslöst alternativ... Sedan kommer många av SD's veteranmedlemmar som mig själv att rösta Afs pga bristen på interndemokrati inom SD och avsteg från idealen... Detta kommer många veteranväljare också att väga in när avgörandets stund är kommen 🇸🇪
Citera
2018-06-07, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkungavallen
SD självklart. En röst på Afs är totalt bortkastad. Då kan man ju lika gärna sitta hemma och spela kort än att pallra sig iväg till röstningslokalen.

Du skulle inte göra väl ifrån dig som oddssättare i alla fall hahaha 😂 Har du inte sett genomslaget Afs har i sociala medier... 600.000 unika tittare på 4 dagar efter första torgmötena då valkampanjen startades... Växande stark tvåa bakom SD på Facebook och Twitter.... Afs klarar med marginal spärren... 6-7% är det troliga resultatet trots den stora grupp med skygglappar som resonerar som dig
Citera
2018-06-07, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warulv
Du skulle inte göra väl ifrån dig som oddssättare i alla fall hahaha 😂 Har du inte sett genomslaget Afs har i sociala medier... 600.000 unika tittare på 4 dagar efter första torgmötena då valkampanjen startades... Växande stark tvåa bakom SD på Facebook och Twitter.... Afs klarar med marginal spärren... 6-7% är det troliga resultatet trots den stora grupp med skygglappar som resonerar som dig
Ska vi slå vad ? Kommer dom in i riksdagen får du 500 spänn av mig. Annars tvärtom. Som att ta godis av små barn..
Citera
2018-06-07, 17:23
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkungavallen

Du är en ynkrygg precis som SD parti politik som röstar för vinst för asylmottagningen som ledde till det mera katastrofala asylinvandringen.

AfS är Sveriges framtid, vi kommer ha mycket att städa efter folkförrädarna och annat patrask som styrt landet de senaste decennier och lagt sig platt för utomstående krafter!!

Rösta på AfS. Hos AfS hittar ni en kompetent ledning, högt utbildade svenska medborgare med sunt förnuft som prioritet och de kommer leda Sverige in i framtiden. AfS kommer göra allt i sin makt att Sverige håller sig starka i allt mer globalt konkurrens kraftig värld!

AfS ledning är experter inom sina områden och kommer kunna leda Sverige bättre då de har bättre koll på vad som ska satsas och hur! Dessa vägledare kommer leda Sverige på ett kvalitetsmässigt sätt och bevara det höga standarden som svenskarnas förfäder hjälpt att bygga. AfS kommer se till att Sverige kvarstår som en nordisk stat och inget annat!

SD politiker är populister och hobby bönder som tror sig kunna mycket om världen! Roffar åt sig skattepengar och är lätta att korrumpera. AfS tvärt om unga patrioter som slåss för inte bara sin överlevnad utan deras barnbarns överlevnad. Där har vi den stora skillnaden mellan SD populister och framtidssäkra vägledare inom AfS!
Citera
Tinuviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Tinuviel 2018-06-07, 17:27
Moderator
Det här är ett diskussionsforum, således måste svaret på TS motiveras. Inlägg som bara innehåller en röstdeklaration kommer att raderas.

// mod
2018-06-07, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Skulle vilja se hur många av Flashbacks användare som planerar att rösta på dessa båda. Särskilt är jag nyfiken på kvoten AfS/SD. Kan det förutsäga valresultatet?

Tyvärr inte. Hade Flashback varit en bra representation av Sverige som helhet hade skicket av det här landet sett annorlunda ut (i synnerhet de som hänger i politikdelen). Dock vet vi att AfS är väldigt populärt på nätet i övrigt också, som facebook exempelvis... så det är knappast främst ett Flashback-fenomen som vissa tidigare partier har varit. Har ju också fått väldigt många aktiva medlemmar vilket är ett tecken på att det inte bara rör sig om ett nätfenomen. AfS är troligen det första invandringskritiska partiet sedan SD som har en realistisk chans att få ett bra resultat. I bästa fall ett riksdagsinträde, i värsta fall åtminstone 1 % (utdelade valsedlar nästa val) eller 2,5 % (partistöd).

Sedan ska nämnas att det inte är helt omöjligt med ett nytt val efter ett eventuellt riksdagskaos, vilket ger AfS en ny chans ifall de misslyckades första gången att komma in.
Senast redigerad av IKN 2018-06-07 kl. 17:57.
Citera
2018-06-07, 18:02
Medlem
Alldeles nyss: SD näst största parti, 1,9% bakom Socialdemokraterna.

Tillsammans röstar vi fram SD till Sveriges största parti! Vändningen är här och alla röster behövs!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in