• 1
  • 2
2018-06-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeonNemo
Vi har flera till olika saker. Alltifrån barnen till pension till generellt.

Ok? det var en rätt tunn förklaring iofs. Vad är det för sparform? Fonder aktier eller har ni bara en massa olika bankkonton där ni sätter in pengar?

Oavsett, jag hade främst gjort som andra tipsar om, satt igång ett månadsspar hos Nordnet eller Avanza och satt pengarna i nån av deras gratisfonder och kanske även tex en globalfond och bara låtit tiden ticka på.
Citera
2018-06-09, 19:11
Medlem
Läs på lite om "ränta-på-ränta" effekten. Om du placerar det på aktie/fond-marknaden och man räknar på 20 år 200 kr i månaden och en årlig avkastning på 8% (vilket är ganska normalt över en längre tid) så har du 117 000 kr.
Citera
2018-06-11, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ok? det var en rätt tunn förklaring iofs. Vad är det för sparform? Fonder aktier eller har ni bara en massa olika bankkonton där ni sätter in pengar?

Oavsett, jag hade främst gjort som andra tipsar om, satt igång ett månadsspar hos Nordnet eller Avanza och satt pengarna i nån av deras gratisfonder och kanske även tex en globalfond och bara låtit tiden ticka på.

Förlåt det var för att jag tyckte det var för personligt det här sparandet är till en resa jag vill göra med vänner. När vi når en viss ålder, en rätt dyr resa. Så jag ser på sparandet helt annorlunda än våra vanliga.
Citera
2018-06-11, 13:35
Medlem
Tack alls, nu har jag lite att gå på, precis vad jag behövde

Ska defintivit kolla in Nordnet/avanza!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto