2019-04-29, 14:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Nej, den officiella versionen läcker ju ordentligt. Möjligen var detta med balterna ett sätt att komma runt kraven för husrannsakan (?), som kanske inte var helt uppfyllda för containern. Polisen verkar dock ha varit ovetande om Lindes koppling till containern fram till att Bothén golade så vetskapen om containern kan de inte ha fått genom att ha bedrivit spaning på Linde och sett honom besöka containern.
Vet vi verkligen att polisen skulle ha varit ovetande om Linde? Han kanske anade oråd & drog till Göteborg & gömde sig?
Citera
2019-04-29, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vet vi verkligen att polisen skulle ha varit ovetande om Linde? Han kanske anade oråd & drog till Göteborg & gömde sig?

Inte om hans person, men möjligen om att han hade någon koppling till containern. Linde bör ha gått under jord när Bothén greps. Visst skedde väl husrannsakan hos Linde först då Bothén angett honom? Jag är inte helt på det klara med kronologin.
Citera
2019-04-29, 14:45
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Inte om hans person, men möjligen om att han hade någon koppling till containern. Linde bör ha gått under jord när Bothén greps. Visst skedde väl husrannsakan hos Linde först då Bothén angett honom? Jag är inte helt på det klara med kronologin.

Sen kan man undrade varför Bothén var rädd för att människor skulle styckas i containern. Enligt honom själv så visste han inte vad som fanns i containern, men ändå är han orolig för en sådan sak. Varför kan man fråga sig?

Tror faktiskt inte han och frugan sover så bra om nätterna.
Citera
2019-04-29, 14:59
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Vad ska han ha 2 set utav och det han ska ha 50st utav? Jag har lite svårt att tyda vad han skriver.
2 set Klätterutrustning tror jag. 50 ”burners”, och då tror jag att han syftar på telefoner som ska slängas, ”engångstelefoner”.
Senast redigerad av lillapaddington 2019-04-29 kl. 15:02.
Citera
2019-04-29, 15:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag är inte heller riktigt säker.
Citera
2019-04-29, 15:42
Medlem
Angående vapnen:
Hela kommunistvärlden har ju kalshnikovs ak47. Hur kommer det sig att ar15 finns i detta sammanhang?

Förklädnad polis med ak47 skulle nog se konstigt ut??

80% klara: man verkar kunna köpa nästan färdiga delar licensfritt i USA som kräver lite fräsning så är de ”användbara” som vapen. Olika syn mellan länder har skapat en gråzon med export? Vem kan mer om detta? Det måste synts i USA att nisse i taberg köper på sig massa råa delar???
Citera
2019-04-29, 16:21
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitosleng

https://samnytt.se/arbetaren-journalist-atalas-for-att-ha-gomt-flera-automatvapen-planerade-starta-krig/?fbclid=IwAR0EJQQ9hQ7QVBM1bzdJfnu33boi9tEyZU5BO3qH WOwWeP663UXAWKRjFoA

Från din länk:

Citat:
Man påträffade även magasin med helmantlad ammunition som enligt polisen är avsedd att ge livshotande eller dödliga skador. Vidare skriver polisen att ammunitionen har hög penetrationsförmåga och därmed utgör ett stort hot mot polispersonal som bär skyddsväst.

Vilket trams. Sådant här visar hur lite polisen känner till om vapenbruk. Kulan ur en 5.56x45 är för liten för att både ha bra förmåga till att såra och bra förmåga att penetrera. Man får välja det ena eller det andra och helmantlad 5.56 är oduglig till att såra ordentligt om inte kulan går sönder när den slår runt. För att det ska ske måste kulan ha en viss minimihastighet som är så hög att den inte ens uppnås när 5.56 skjuts ur vapen med alltför kort pipa. Behöver jag säga att nationella insatsstyrkan använder 5.56 gevär med ultrakort 21 cm pipa? Teknisk kompetens när det gäller infanterivapen saknas i stort sett hos både FM och polisen. Det är inte så konstigt eftersom polisen rekryterar från inkompetensparadiset FM.

Pansarbrytande 5.56 fragmenterar inte alls vid rundslagning och är bra för att göra pennstora hål i folk. Polisens 9mm hålspetskulor gör enormt mycket grövre skada när de expanderar i kroppen. Sårkanaler på 5 mm eller mindre sluter sig själva inom några minuter och sårkanalen från en 5.56 är inte tillräckligt mycket större i storlek, så att utan fragmentering så blir det inte någon vidare inre blödning om man inte klipper en artär, något som amerikanarna upptäckte i Mogadishu -93 när de skjöt på pennsmala somalier som var så magra att kulorna inte hann slå runt i kroppen på dem.

Ska man döda någon med 5.56 så får man ladda med sintrade varmintkulor som är som små dammpåsar. Genomslagsförmågan är där minimal men såret är acceptabelt.

Användandet av 5.56 vapen har lett till flera misslyckade terrorattacker, vid den där terrorattacken i Danmark så användes ett M4 gevär med uruselt resultat mot några vakter som stod skyddade bakom en dörr. Hade han använt en AK-47 så hade resultatet blivit betydligt bättre. 5.56 är helt enkelt inte en bra kaliber.
Citera
2019-04-29, 17:07
Medlem
NI har 12.7" pipa på sina LWRC. Alltså 32cm låg pipa. Det finns dessutom ammo som är anpassad för korta pipor så expansionen är inget problem. För sin uppgift har NI absolut rätt vapen.
Citera
2019-04-29, 17:25
Medlem
Citat:
Visst skedde väl husrannsakan hos Linde först då Bothén angett honom? Jag är inte helt på det klara med kronologin.

Om jag tolkat saken rätt var det sambon som pratade först, och det var då jakten på Linde satte igång.

Citat:
40-åringen, som arbetar på en skola, berättar att han hyrt ut containern i andra hand till en vän, men han vill inte berätta vem denne vän är. Det dröjer till den 20 juni innan han nämner namnet på den man som nu står åtalad för synnerligen grovt vapenbrott. Hans sambo greps också, misstänkt för skyddande av brottsling, och inte heller hon är villig att berätta vem som egentligen har hyrt containern, men efter några dagar ändrar hon sig och nämner ett namn. Efter detta följer en rad av tillslag, men mannen är försvunnen, och ingen kan eller vill berätta var han är.

Saxat från https://nyheteridag.se/plus/vapen-och-vansterextremism-del-1-vad-som-hande-i-jonkoping/
Citera
2019-04-29, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
2 set Klätterutrustning tror jag. 50 ”burners”, och då tror jag att han syftar på telefoner som ska slängas, ”engångstelefoner”.
Det är något mer han skrivit 2 set utav. Andra raden i din länk. Något-kläder. 50 telefoner är ju en hel del också. Har man verkligen telefoner man slänger om man bara lajvar med kompisar?!
Senast redigerad av Person.Persson 2019-04-29 kl. 17:31.
Citera
2019-04-29, 20:04
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Det är något mer han skrivit 2 set utav. Andra raden i din länk. Något-kläder. 50 telefoner är ju en hel del också. Har man verkligen telefoner man slänger om man bara lajvar med kompisar?!
2 set finkläder, hittades på hand balkong.
Citera
2019-04-29, 20:57
Medlem
Sprengtports avatar
Jag gillar vänsterns förklaringar.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in