• 1
  • 2
2018-06-07, 07:39
Medlem
Pantone297Cs avatar
SVT rapporterar just att 21 individer drunknat under maj i år, påstår också att det beror på den höga värmen.
Själv skulle jag vilja påstå att det beror på att vi invaderats av icke simkunniga på kort tid.
Finns det någon statistik på drunknande babbar?
Citera
2018-06-07, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
SVT rapporterar just att 21 individer drunknat under maj i år, påstår också att det beror på den höga värmen.
Själv skulle jag vilja påstå att det beror på att vi invaderats av icke simkunniga på kort tid.
Finns det någon statistik på drunknande babbar?
Ja, jävlar vad folk det strök med. Känns som om det var många icke svensk födda som gjort sitt.
Citera
2018-06-07, 09:37
Medlem
rostigamazons avatar
Värmen gör inte att människor drunknar, problemet tycks vara att många av dom inte kan simma. Varför kan svensk massmedia inte vara ärliga, varför måste dom alltid hitta på andra orsaker ?
Citera
2018-06-07, 11:41
Medlem
CokeLaRocks avatar
Tror nog minst 80% av de som drunknat kommer från könsstymparländer. Resterande är nog stackars pensionärer och folk som fått kramp.
Citera
2018-06-07, 12:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Tror nog minst 80% av de som drunknat kommer från könsstymparländer. Resterande är nog stackars pensionärer och folk som fått kramp.

Det är nog få som fått kramp. En person som kan simma klarar en kramp utan problem. Däremot kan hypotermi vara en orsak som helt enkelt förlamar hela kroppen.
Citera
2018-06-07, 20:53
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är nog få som fått kramp. En person som kan simma klarar en kramp utan problem. Däremot kan hypotermi vara en orsak som helt enkelt förlamar hela kroppen.

Fair enough. Har dock själv fått ordentlig kramp i bägge låren under en simtur och hade inte min vän varit med hade det kunnat sluta illa. Hade dock druckit en del så det kan vara förklaringen till min paralys.
Citera
2018-06-08, 07:10
Avstängd
Citat:

Vad sa du att du hade för betyg i matematik?

2/5 Den omkomne mannen var i 60-årsåldern.
4/5 Runn, en man i 60-årsåldern från Falu kommun
5/5 Mannens identitet är konstaterad av polisen, han är i 60-års åldern och hemmahörande i Vänersborg
6/5 Under söndagsmorgonen hittades en kvinna i 65-årsåldern död i Alsjö, Hudiksvalls kommun
9/5 Örastupet, Ljusnan, Ytterhogdal, Z-län 25-årige man ramlade i älven
10/5 En kvinna i 60-årsåldern drunknade i strömt vatten i Hallstahammar
10/5 En man i 30-årsåldern (*nd*rs Bj*rnss*n, hemmahörande i Härlanda) drunknade i vallgraven Göterborg
10/5 Åsunden, Ulricehamn man i 60-årsåldern
11/5 Ragnhildsborg, Södertälje En kvinna född 1937
13/5 Åstorp en femårig flicka drunknar i en privat hemma pool.
15/5 man i 60-årsåldern i Gullspång arbetade nära ett kraftverk och befaras ha ramlat ner i dammen
16/5 sjön Stora Ulvsjön i Säters kommun kvinna drunknar
16/5 Död person Umeälven, kvinna i 30-årsåldern som anmäldes försvunnen i mars i år.
16/5 Kleven, Aboda, Högsby Den avlidne är en man i 35-årsåldern.
22/5 Rossen, Horndal, Avesta Enligt polisen var det en man i 70-årsåldern
25/5 En 2-årig pojke har avlidit genom en drunkningsolycka i en fiskdamm
25/5 En svensk kvinna född 1995 från Umeå omkom i fredags i en drunkningolycka i Barcelona
26/5 Sundsvalls sjukhus bekräftade att mannen, som var i 20-årsåldern, avlidit
28/5 Stor-Gässlingen, Bräcke Det visade sig vara en man född -29 som avlidit
30/5 Djurås, Gagnef En man har drunknat i Dalälven i Djurås
31/5 Romesjön, Kungälv, En man i 25-årsåldern
Citera
2018-06-08, 19:16
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Huvuddelen av drunknade personer i Sverige brukar vara alkoholpåverkade medelålders svenska män.
Citera
2018-06-10, 00:13
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Vad sa du att du hade för betyg i matematik?

2/5 Den omkomne mannen var i 60-årsåldern.
4/5 Runn, en man i 60-årsåldern från Falu kommun
5/5 Mannens identitet är konstaterad av polisen, han är i 60-års åldern och hemmahörande i Vänersborg
6/5 Under söndagsmorgonen hittades en kvinna i 65-årsåldern död i Alsjö, Hudiksvalls kommun
9/5 Örastupet, Ljusnan, Ytterhogdal, Z-län 25-årige man ramlade i älven
10/5 En kvinna i 60-årsåldern drunknade i strömt vatten i Hallstahammar
10/5 En man i 30-årsåldern (*nd*rs Bj*rnss*n, hemmahörande i Härlanda) drunknade i vallgraven Göterborg
10/5 Åsunden, Ulricehamn man i 60-årsåldern
11/5 Ragnhildsborg, Södertälje En kvinna född 1937
13/5 Åstorp en femårig flicka drunknar i en privat hemma pool.
15/5 man i 60-årsåldern i Gullspång arbetade nära ett kraftverk och befaras ha ramlat ner i dammen
16/5 sjön Stora Ulvsjön i Säters kommun kvinna drunknar
16/5 Död person Umeälven, kvinna i 30-årsåldern som anmäldes försvunnen i mars i år.
16/5 Kleven, Aboda, Högsby Den avlidne är en man i 35-årsåldern.
22/5 Rossen, Horndal, Avesta Enligt polisen var det en man i 70-årsåldern
25/5 En 2-årig pojke har avlidit genom en drunkningsolycka i en fiskdamm
25/5 En svensk kvinna född 1995 från Umeå omkom i fredags i en drunkningolycka i Barcelona
26/5 Sundsvalls sjukhus bekräftade att mannen, som var i 20-årsåldern, avlidit
28/5 Stor-Gässlingen, Bräcke Det visade sig vara en man född -29 som avlidit
30/5 Djurås, Gagnef En man har drunknat i Dalälven i Djurås
31/5 Romesjön, Kungälv, En man i 25-årsåldern

Skrev "tror" och inte "vet" din autistiska hanrej.
Citera
2018-06-10, 08:01
Medlem
Ratads avatar
De traditionella scenarierna är fettogubbar som envisas med att själva åka ut med båten, mongofyllon som får för sig att hoppa från kajen samt små barn i hemmapoolen.

Hudingar är dock ett ökande darwinistiskt inslag i statistiken. Grabbar från urten som envisas med att hoppa från klippor eller fyrans trampolin men som på sin höjd kan ta fyra simtag innan handlederna blir för veka. Har sett det många gånger.

Den senaste drunkningen i Eksjö var visst en äldre exotisk herre.

Som jag skrivit tidigare kräver jag att politikerna tar krafttag och gör armband mot drunkningar.
Citera
2018-06-10, 08:21
Moderator
Citat:
Skrev "tror" och inte "vet" din autistiska hanrej.

Du får gärna tro på vad du vill för min del, men i en tråd som handlar om drunkningar i Maj så kanske det är på sin plats att inte försöka få andra att tro samma sak.
Det handlar inte om religion det här, det finns svart på vitt hur det ligger till och innan du började tro hade du lätt kunnat googla lite på det och kommit till insikt om att din tro var helt uppåt väggarna fel och du hade sluppit skriva ett korkat inlägg som du sen blir tvungen att försvara eftersom det är jobbigt att erkänna fel.
Citera
2018-06-10, 09:47
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Du får gärna tro på vad du vill för min del, men i en tråd som handlar om drunkningar i Maj så kanske det är på sin plats att inte försöka få andra att tro samma sak.
Det handlar inte om religion det här, det finns svart på vitt hur det ligger till och innan du började tro hade du lätt kunnat googla lite på det och kommit till insikt om att din tro var helt uppåt väggarna fel och du hade sluppit skriva ett korkat inlägg som du sen blir tvungen att försvara eftersom det är jobbigt att erkänna fel.

Ännu en bror duktig som ska försöka lära mig hur det går till. Lilla gubben, vi utför Inga doktorsavhandlingar här och om du på fullaste allvar tror på att folk lyssnar på allt vad som står på flashback så får du nog lära dig lite bättre. Spekulationer är tillåtna på flashback. Ibland har man rätt och ibland har man fel men oavsett så är det fortfarande ett diskussionsforum och inte en encyklopedi. Jag försvarar inget då jag klart och tydligt skrev att jag tror. Gör om, gör rätt och ödsla inte min tid med ditt patologiska bror duktig beteende.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in