2018-06-06, 17:53
Medlem
Jag har fått en faktura från "Kredinor SA".
"Betalningsoppfordring - Inkasso - Varsel etter Tvisteloven §5-2."

Det framgår inte vad fakturan gäller och men de skriver att jag ska betala över 800!

Någon som hört talas om Kredinor tidigare? Jag Googlade och den svenska hemsidan såg ganska seriös ut. I mitt fall är dock brevet skrivet på norska och www.kredinor.no är uppgett som deras adress.

Ska jag betala?
Ska jag bara skita i det?
Ska jag polisanmäla?

Någon som har någon erfarenhet från Kredinor?
Citera
2018-06-06, 18:01
Medlem
Ring dem och kolla vad fakturan avser. Du har inte varit Norge och kanske fått en bot av ngt slag som du glömt?
Citera
2018-06-06, 18:01
Medlem
constants avatar
Det du ska göra är att kontakta företaget.
Citat:
Ibland gör företag misstag då de skickar ut fakturor, vilket gör att du som konsument kan få en felaktig faktura. Antingen kan det vara fel på hela fakturan eller på delar av den. Börja alltid med att kontakta företaget och påtala felet.
https://www.hallakonsument.se/klaga-...aktig-faktura/
Citera
2018-06-06, 18:03
Medlem
Det första du får göra är väl att ta kontakt med bolaget och ta reda på vad fakturan gäller.
Om det är någon tjänst/vara du har beställt är det väl bara att betala. Om du inte har beställt får du bestrida fakturan och ev. även polisanmäla om det är något oseriöst.
Citera
2018-06-06, 18:05
Medlem
Deras kundservice via telefon har öppet så ring och hör vad det är frågan om du inte har en aning, landsnumret till Norge är +47. Alternativt ring till den svenska avdelningen och hör om de kan hjälpa.
Citera
2018-06-06, 19:42
Medlem
GormDenGamles avatar
Kredinor är ett seriöst inkassobolag. Och det ska stå på fakturan vem den är ifrån.
Logga in på deras sida och se det direkt där. Sen kan du betala med Vipps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in