Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2021-11-01, 13:56
  #25
Medlem
kalle1967s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Nu får jag ändå fråga hur du själv beter dig som patient. Det är inte ofta men heller inte sällan att en "Kalle" är en självcentrerad patient som vill förmedla sin person, charm och fysik samtidigt som han undersöks för kanske en blödande "baggis" som vi tros vara jätteintresserade av, speciellt för att den fått fäste på just hans person och förträffliga fysik.

Blev nu faktiskt mest oroad över integrerandet av all skitlitteratur som letat sig in i ssk-utbildningen och den personcentrerade vården som uppstår i mötet med patienten och andra dumheter. Men, det är väl inte mer än vanlig svensk slagsida. Och man ska ha kul på jobbet! *tihi*

Jag känner mig helt oskyldig. Har aldrig haft modet att insinuera det minsta, möjligen funderade jag på att visa ett eksemliknande utslag på kuken en gång men lät bli då den kvinnliga läkaren blev nervös då jag knäppte upp byxorna ;-)
Citera
2021-11-01, 14:37
  #26
Avstängd
Spenatkungens avatar
Tafsa tillbaka, en liten lätt beröring mellan benen. Ni har väl sett på porr? Allt är möjligt.
Citera
2021-11-01, 15:12
  #27
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle1967
Jag känner mig helt oskyldig. Har aldrig haft modet att insinuera det minsta, möjligen funderade jag på att visa ett eksemliknande utslag på kuken en gång men lät bli då den kvinnliga läkaren blev nervös då jag knäppte upp byxorna ;-)

Okidoki. Väl mött.
Citera
2021-11-01, 15:13
  #28
Medlem
Absolut. Det är stor skillnad dessutom. Jag låg inne på sjukan för operation nyligt, och för 12 år sedan. Nu när jag är nästan 50,har blivit flintskallig och gubbfet så blir jag lämnad ifred, tidigare gånger så har personal både kladdat, flirta och gett komplimanger för min snygga kropp osv. #metoo
Citera
2021-11-12, 20:21
  #29
Medlem
Kanske är det arbetsställningen som är väldig obekväm för en tandläkare kombinerat med korta armar, men det har hänt mer än en gång att kvinnliga tandläkare/tandhygienister tryckt upp bysten i ansiktet när man ligger där och gapar allt vad man kan.

Jag har svårt att någon tänder (pun intended) på en patient i den ställningen, även om min Lill Stuart (i imponerande Flashbackstorlek) tydligt avtecknar sig i byxorna.

När jag var hos läkaren på vårdcentralen en gång med ett problem med ljumsken, blev den uppenbarligen nyutexaminerade kvinnliga läkaren högröd i ansiktet och märkbart generad när hon bad mig ta byxorna. Även om kalsongerna behölls på så var hon mycket generad när hon skulle känna på min ljumske.
Det hela blev väldigt pinsamt även för mig då jag ju fram tills hennes nervösa uppträdande sett henne som en yrkesperson som bara gjorde sitt jobb. Nu blev det istället en känsla av en väldigt närgången kvinna.
Citera
2021-11-13, 10:17
  #30
Avstängd
Bensindrivens avatar
Jag håller med.

Kvinnor i vården är hårt arbetande och för det mesta dåligt betalda. Dom behöver inte höra att dom också tafsar på patienter.

Citat:
Ursprungligen postat av Doder7
Hon råkade ja. Sluta inbilla dig skit.
Citera
2021-11-15, 11:42
  #31
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuartlittle
Kanske är det arbetsställningen som är väldig obekväm för en tandläkare kombinerat med korta armar, men det har hänt mer än en gång att kvinnliga tandläkare/tandhygienister tryckt upp bysten i ansiktet när man ligger där och gapar allt vad man kan.

Jag har svårt att någon tänder (pun intended) på en patient i den ställningen, även om min Lill Stuart (i imponerande Flashbackstorlek) tydligt avtecknar sig i byxorna.

När jag var hos läkaren på vårdcentralen en gång med ett problem med ljumsken, blev den uppenbarligen nyutexaminerade kvinnliga läkaren högröd i ansiktet och märkbart generad när hon bad mig ta byxorna. Även om kalsongerna behölls på så var hon mycket generad när hon skulle känna på min ljumske.
Det hela blev väldigt pinsamt även för mig då jag ju fram tills hennes nervösa uppträdande sett henne som en yrkesperson som bara gjorde sitt jobb. Nu blev det istället en känsla av en väldigt närgången kvinna.

Jag har som kvinna och när jag var liten ofta fått bysten intryckt mot armen hos tandläkaren. Inget sexuellt i det alls.

Om man försöker kan man hitta laddning i mycket som sägs fastän det inte är avsikten.

En ljumske som undersöks är genant för alla inblandade. Inte alla har lika bra poker face.

Har i vården aldrig någonsin tafsat eller tänkt så om någon patient. Däremot har patienter läst in saker i rena rutin saker och tafsat på mig. Prova ni att tvätta penis på en dement herre som får stånd och försöker knipa en i rumpan och sen få på plats en urinkateter.

Eller att hålla fram en spypåse framför en patient på uppvak som kräks, trösta och lägga en kall handduk på pannan. Allt går ju att misstolka. Mediciner i kroppen också - så…

Så herrar, vårdpersonal gör sitt jobb. De vill inte ha sex med er. Antingen står det för era fantasier eller så har ni kollat för mycket på porr.

Ledsen att säga det.
Citera
2021-11-15, 14:39
  #32
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag har som kvinna och när jag var liten ofta fått bysten intryckt mot armen hos tandläkaren. Inget sexuellt i det alls.

Om man försöker kan man hitta laddning i mycket som sägs fastän det inte är avsikten.

En ljumske som undersöks är genant för alla inblandade. Inte alla har lika bra poker face.

Har i vården aldrig någonsin tafsat eller tänkt så om någon patient. Däremot har patienter läst in saker i rena rutin saker och tafsat på mig. Prova ni att tvätta penis på en dement herre som får stånd och försöker knipa en i rumpan och sen få på plats en urinkateter.

Eller att hålla fram en spypåse framför en patient på uppvak som kräks, trösta och lägga en kall handduk på pannan. Allt går ju att misstolka. Mediciner i kroppen också - så…

Så herrar, vårdpersonal gör sitt jobb. De vill inte ha sex med er. Antingen står det för era fantasier eller så har ni kollat för mycket på porr.

Ledsen att säga det.

Ja, finns det till att börja med något sexigt överhuvudtaget med vårdmiljöer? Det är steril inredning, det luktar konstigt och folk är oftast besvärade över att vara där. Och som vårdgivare, hur sexigt är det med sjuka personer? Liksom, om jag möter någon som jag tror är sjuk/skadad så är nog ligga det sista jag blir sugen på. Tvärtom känns sjukdom som bland det mest avtändande som finns, tillsammans med dålig hygien.
Citera
2021-11-15, 14:43
  #33
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Ja, finns det till att börja med något sexigt överhuvudtaget med vårdmiljöer? Det är steril inredning, det luktar konstigt och folk är oftast besvärade över att vara där. Och som vårdgivare, hur sexigt är det med sjuka personer? Liksom, om jag möter någon som jag tror är sjuk/skadad så är nog ligga det sista jag blir sugen på. Tvärtom känns sjukdom som bland det mest avtändande som finns, tillsammans med dålig hygien.

Nä på det hållet är svaret nog ganska tydligt nej.

Däremot så är det ganska vanligt att tolka in vårdpersonalens omsorg som något annat. Lägg sedan till diverse mediciner, eventuella demenssjukdommar etc - så kan det hända - och händer - både det ena och andra.

Just på uppvak är det väldigt vanligt. Både att manliga patienter säger saker till kvinnliga vårdare eller tvärtom att små damer blir glada i manliga sjuksköterskor/läkare. Som tur är minns patienterna sällan detta efteråt och det är ju något vi räknar med kan hända

Har en gång jagats av en rödlätt herre som reagerade lite avigt på lugnande medicin inför ett dagkirurgiskt ingrepp...
Citera
2021-11-15, 15:03
  #34
Medlem
Adonis.s avatar
Kan tala av egen erfarenhet. En gång när jag åkte in för till akuten för ett litet missöde jag hade, satt Synthol i vaden, eller rätt i venen tydligen. Haha En stor vårta eller bubbla av serietidningskaraktär växte ut från vaden. För första gång blev jag rädd. Jag högg med nålen på bubblan & hoppades att den skulle minska. Hjärtat slog dubbelt. Svetten rann & en obeskrivlig smak började sprida sig i svaljet.

Blodet rann från vaden, yrseln började att tillta. Jag kastade mig in i bilen, en vit BMW X3 som jag hade då. Full fart till sjukhus. Parkerade intill akutintaget, stapplade in. Helt fucking likblek i ansiktet. Jag var iklädd endast ett tajt BetterBodies linne & ett par Gasp shorts, kortsockaarr & ett par nedblodade vita Adidas Originals Stan smith, svetten glänste på min kropp & framhävde muskulaturen. En ssk kom fram till mig, frågade vad jag gjorde. Jag föll mot henne. Sedan minns jag inget mer. Jag vaknade upp i ett undersökningsrum. Samma ssk som jag träffade innan stod vid min sida & log. Jag var naken under handduken jag fått som filt. Ssk log. Sedan viskade hon att allt skulle bli bra. Dom hade tvättat vaden & plåstrat om mig. Hon lämnade mig för en stund, jag somnade.

Hon kom in igen & skulle hjälpa till att klä på mig. Hennes ögon observerade mitt blottade kön & hon insisterade på att hjälpa mig med mina björn borg boxers. Hon log. Jag var fortfarande yr. Slöt ögonen. Kände hennes händer på min muskulösa & testopumpade kropp. Sedan somnade jag.

När jag vaknade igen så hade jag en lapp i handen med ett mobilnr & hjärta samt hennes namn.

Vi var ihop ett tag efter det & hon erkände att hon provade att greppa den när jag sov. Så visst finns det vårdpersonal som tafsar.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback