Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-09, 16:54
  #13
Medlem
Faukess avatar
Jag skulle prompt få hjälp med att byta kalsonger när jag låg på sjukhuset några dagar efter en operation.
Jag behövde egentligen inte hjälp men det var tydligen bäst, risken fanns att jag kunde ramla.
Just denna läkaren var i min egen ålder och det var något med ögonkontakten hon gav mig.
Hon var inte diskret när hon hjälpte mig med kalsongerna i varje fall. Hon tittade länge och väl. Där stod jag naken med min kateter....
Kände mig både utlämnad och uppspelt.
Citera
2018-06-10, 01:26
  #14
Medlem
Oliveiras avatar
Jag tycker också det mesta i tråden känns som tillfälligheter. Fast jag var själv nyligen hos en tandläkare tre gånger, och vid samtliga tillfällen tryckte hon brösten tämligen hårt mot mig, och under en längre tid. Jag har aldrig varit med om något liknande förut. Har nyligen bytt tandläkare.

Någon annan med en liknande erfarenhet? Har varit hos x andra tandläkare utan att det hänt något liknande.
Citera
2018-06-10, 02:03
  #15
Medlem
Själv var jag inlagd för en vaken operation. 1 läkare och 2 sköterskor. Sköterskan närmast mitt skrev, tog tyg/pappersbiten som läkaren behövde emellanåt och la i mitt skrev, därefter höll hon på och pilla med "bollen" men egentligen klämde hon febrilt på min vänstra pungkula. Det kändes nästan som att hon försökte runka den försiktigt i tron om att det var min balle som låg åt höger. :S Hade ont i min vänstra i 3-4 dagar efteråt.Är även nästan helt säker på att sköterska nr 1 såg/visste vad som hände.

Även hänt mig flera gånger att sköterskan som tar blod prov "råkar" nudda min hand med sitt bröst. Har nu hänt så ofta att jag känner mig helt säker på att en del gör så med flit! Men till skillnad ifrån operationen så gör det min ingenting!
__________________
Senast redigerad av BlueLotus3 2018-06-10 kl. 02:05.
Citera
2018-06-10, 10:50
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Jag tycker också det mesta i tråden känns som tillfälligheter. Fast jag var själv nyligen hos en tandläkare tre gånger, och vid samtliga tillfällen tryckte hon brösten tämligen hårt mot mig, och under en längre tid. Jag har aldrig varit med om något liknande förut. Har nyligen bytt tandläkare.

Någon annan med en liknande erfarenhet? Har varit hos x andra tandläkare utan att det hänt något liknande.

Var nyligen och fixade en tand. En ny tandläkare eftersom min egna inte hade tid inom en vettig tid. När hon grejade hade hon brösten mot mitt huvud nästan hela tiden, rätt hårt pressande. Så har inte tidigare tandläkare arbetat. Jag tror det handlar om ergonomi och inte om att teasa patienterna. Både hon och jag är kvinnor och båda hetrosexuella. (om hon inte är bi i smyg)
Citera
2018-06-10, 11:29
  #17
Medlem
kalle1967s avatar
Känner också igen det där med kvinnliga tandläkare som pressar bysten mot en och kvinnliga hårfrisörskor som trycker skrevet mot armen.
Däremot har jag aldrig varit med om manlig personal som pressar kroppsdelar mot mig.
Kan inte bara vara tillfälligheter.

Dessutom flirtar de öppet ofta (kvinnor i vården):
* Du har ju bara muskler
* Du är jättefin (sagt efter ordentlig skärskådning av hud över hela kroppen efter dåliga födelsemärken)
* Den magen är det inget fel på

Men jag har inget emot det, njuter av bekräftelsen på gamla dar
Citera
2018-06-10, 11:31
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kalle1967
Känner också igen det där med kvinnliga tandläkare som pressar bysten mot en och kvinnliga hårfrisörskor som trycker skrevet mot armen.
Däremot har jag aldrig varit med om manlig personal som pressar kroppsdelar mot mig.
Kan inte bara vara tillfälligheter.

Dessutom flirtar de öppet ofta (kvinnor i vården):
* Du har ju bara muskler
* Du är jättefin (sagt efter ordentlig skärskådning av hud över hela kroppen efter dåliga födelsemärken)
* Den magen är det inget fel på

Men jag har inget emot det, njuter av bekräftelsen på gamla dar
Men så säger och gör dom på alla.
Citera
2018-06-10, 12:19
  #19
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurConanDoyle
Var nyligen och fixade en tand. En ny tandläkare eftersom min egna inte hade tid inom en vettig tid. När hon grejade hade hon brösten mot mitt huvud nästan hela tiden, rätt hårt pressande. Så har inte tidigare tandläkare arbetat. Jag tror det handlar om ergonomi och inte om att teasa patienterna. Både hon och jag är kvinnor och båda hetrosexuella. (om hon inte är bi i smyg)

Nej jag påstod inte att det berodde på något. Fast som du själv säger. så har väl inte tidigare tandläkare arbetat så. Det här var också utanför Sverige. Jag blev bara väldigt förvånad. Jag påstår inte att hon stötte på mig.
Citera
2018-06-10, 12:28
  #20
Avstängd
Typ menar jag. Inte "inget fel på den magen" och "muskler".

Men då är det bara kvinnliga som pressat skrevet mot mig. Antagligen omedvetet.
Citera
2021-11-01, 09:22
  #21
Medlem
kalle1967s avatar
Var nyligen på koloskopi och då kvinnorna tryckte in slangen i röven så pressade återigen den ena sin stora byst rakt i synen på mig. Kände mig våldtagen ;-)
Citera
2021-11-01, 11:16
  #22
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle1967
Var nyligen på koloskopi och då kvinnorna tryckte in slangen i röven så pressade återigen den ena sin stora byst rakt i synen på mig. Kände mig våldtagen ;-)

Din tråd borde heta Kalle går till doktorn. Kul ämne. Har själv fått en D-klyfta masserad i ansiktet hos frisören. Hon masserade mitt hår och pratade med sin kollega under tiden. Gissade att hon var så van vid att hennes dubbelkompisar gick ut på egna äventyr att hon inte reagerade förrän jag fnissade. Hade inte varit med om just det förut men blev inte jättestörd. Men jag hade väl bra dagsform.

Annars är jag kvinna i vården och ibland uppstår situationer när det vibrerar. Jag fångar aldrig upp det, men jag kan bekräfta läget och visa att jag byter ingång för att hålla oss till sak. Skulle aldrig gnida, luta, krumbukta och glittra för att en patient faller mig i smaken. Men jag vet att det görs.
Citera
2021-11-01, 12:15
  #23
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle1967
...

Dessutom flirtar de öppet ofta (kvinnor i vården):
* Du har ju bara muskler
* Du är jättefin (sagt efter ordentlig skärskådning av hud över hela kroppen efter dåliga födelsemärken)
* Den magen är det inget fel på

Men jag har inget emot det, njuter av bekräftelsen på gamla dar

Nu får jag ändå fråga hur du själv beter dig som patient. Det är inte ofta men heller inte sällan att en "Kalle" är en självcentrerad patient som vill förmedla sin person, charm och fysik samtidigt som han undersöks för kanske en blödande "baggis" som vi tros vara jätteintresserade av, speciellt för att den fått fäste på just hans person och förträffliga fysik.

Blev nu faktiskt mest oroad över integrerandet av all skitlitteratur som letat sig in i ssk-utbildningen och den personcentrerade vården som uppstår i mötet med patienten och andra dumheter. Men, det är väl inte mer än vanlig svensk slagsida. Och man ska ha kul på jobbet! *tihi*
Citera
2021-11-01, 12:34
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle1967
Jag var nyligen på en läkarundersökning och noterade som vanligt att sköterskorna flörtade öppet med mig och då en av dem satte nål i armvecket och "råkade" trycka sitt bröst mot min hand samtidigt. Är detta bara en fråga om att vi män ser varenda leende och vänlighet som ett närmande eller passar en del kvinnor i vården på att få lite närhet avsiktligt?

Så handen på hjärtat ni kvinnor i vården, hur ofta "råkar" ni få lite extra närhet med en sexig hunk?

Jag har aldrig råkat något. Patienter är inte något jag går igång på. Däremot har jag tafsats på av patienter, och av kollegor. Patienterna kan ju vara förlåtna eftersom det oftast är på uppvak med massor av droger i kroppen. Kollegor - not so much.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback