• 1
  • 2
2018-06-04, 21:55
Medlem
Sassafras21s avatar
Hej! Som topic beskriver. Hur gör ni, er med tur?? Jag har haft ett liv kantat med massa otur. Men jag har såvitt jag vet aldrig haft någon tur med mig.

Hur ska man göra för att det ska vända? Vill vara i min yngre tonår då jag tror mig ha sett lite tur??

Jag tackar ödmjukast för svar!
Citera
2018-06-04, 22:15
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sassafras21
Hej! Som topic beskriver. Hur gör ni, er med tur?? Jag har haft ett liv kantat med massa otur. Men jag har såvitt jag vet aldrig haft någon tur med mig.

Hur ska man göra för att det ska vända? Vill vara i min yngre tonår då jag tror mig ha sett lite tur??

En människa som anser sig vara förföljd av otur tenderar att sluta att prova saker, både vardagliga som experimentella av rädsla att alltid ha "Otur" att misslyckas.
Detta tillsammans med selfconfirmation bias gör att man tillslut fokuserar på vad som går fel så blir det självuppfyllande.
Citera
2018-06-04, 22:21
Medlem
StickmanRevolutions avatar
Citat:

Jag hade RIKTIGT jävla otur i mitt liv och till skillnad från andra förde oturen inget gott med sig. Varje steg jag tar i livet är en risk där sannolikheten att påminnas om min olycka och därmed falla långt ner i en djup depression är överhängande. Även när jag sitter och darrar av ångest med ljusstarka lysrör i taket så kan jag inte se annat än mörker. Jag är så vilsen att allt i mitt liv sköljer över mig som en våldsam våg som fyller mina lungor med havets svarta vatten. De ytterst få ljuspunkter som fanns i mitt liv har sedan länge fallit i glömska sedan dess ljus tvingats ge vika för den oerhörda hopplöshet som släcker all lycka. Mina sällan förekommande ansträngningar att förbättra mitt liv påminner mig bara om mitt elände så att jag tappar all livslust. Det enda jag kan förmå mig till att göra är att ligga apatisk i fosterställning och vagga i takt med mina inre röster som uppmanar mig att ta slut på min patetiska existens. Jag agerar aldrig, och därmed uteblir den eventuella tur som kanske finns bortom min självmordsbenägenhet. Tur kommer bara till dem som agerar. Så fråga dig själv om du ens har försökt åstadkomma det som du önskar att turen ska hjälpa dig med. Och om turen ändå uteblivit så fråga dig själv varför du slutade försöka. När dina ambitioner och din handlingskraft slocknar så slocknar även din livsgnista. Och när den slocknar är du ensam i evigt mörker.
Citera
2018-06-04, 22:22
Moderator
tobess avatar
Det finns inget som heter "tur" vs. "otur".

Det handlar för det mesta om hårt jobb bakom, och i de få fall där slumpen avgör (vinna lotto eller dylikt) så är det just slumpmässiga händelser som avgör.

Att pratar om att vissa har tur och att andra har otur är inget annat än en försvarsmekanism för att skjuta bort ansvaret från en själv. Har t.ex. någon som har en väldigt hög lön haft tur? Nej, dom har jobbat och/eller studerat hårt (med en dos av rätt kontakter).

Vi har alla olika förutsättningar i livet, ja. Men det är också förstås något som till syvende och sist är helt slumpmässigt.
Citera
2018-06-04, 22:38
Medlem
Torpedullas avatar
"Jag vet ingenting om tur. Det enda jag vet är att ju mer jag tränar, desto mer tur får jag".
Ingmar Stenmark
Citera
2018-06-04, 22:54
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Man följer sin inre känslan. Jag vet inte om det går bra alltid. Anstränga sig med saker som är jobbiga. Inte ta det lättaste. Tro på sig själv att man kan klara saker..
Jag lever fortfarande så det är väl tur? Lyssna på människor som är bra och ta till sig vad dem säger(Typ i böcker eller musik)(Eller såna man käner)Ignorera människor som vill bråka typ om någon slår en så kan man bara skratta åt dom..Och kolla hur dom ser ut när dom gör det.Skratt retande att vara så arg.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2018-06-04 kl. 23:11.
Citera
2018-06-04, 23:04
Medlem
Ulvinnans avatar
Det är din inställning till livet som avgör...tänk positivt så blir allt mycket enklare..måla intee in dig i den berömda bitterhetens hörn..för hamnar du där så kan man börja prata otur...vadd menar ddu med tur och otur egentligen??? menar du att man hittar saker..träffar rätt folk..vinner när man spelar??..eller menar du i livet??
Citera
2018-06-04, 23:05
Medlem
Trunsheoss avatar
Man gör sin egna tur.
Citera
2018-06-04, 23:17
Medlem
DoraFs avatar
Citat:

Vad är det för "tur" du menar?
Citera
2018-06-04, 23:18
Medlem
Extraordinars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trunsheos
Man gör sin egna tur.

Helt rätt. Har man ingen tur i livet får man se till att skapa lite själv.
Citera
2018-06-04, 23:30
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:

De flesta som klagar på att de har otur i livet är ofta samma personer som gör korkade val innan oturen.
Citera
2018-06-04, 23:45
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
De flesta som klagar på att de har otur i livet är ofta samma personer som gör korkade val innan oturen.
Menar du att det egentligen inte finns något som heter tur?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in