2006-02-01, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plingeling
Fan tack så mycket!
Just att få hjälp så snabbt, men jag har en snabb fråga bara..

Routern har bara en port för internet och de fyra andra portarna är för LAN, kommer det att funka då?

Ja, du kopplar nätverkskabeln från modemet i WAN-porten och datorn och xboxen i varsin LAN-port.
Citera
2006-02-01, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janitor
Ja, du kopplar nätverkskabeln från modemet i WAN-porten och datorn och xboxen i varsin LAN-port.

WAN porten? (jag är helt lost vad gäller data)

Förklara mer utförligt o detaljerat (om du orkar dvs) förklara på samma sätt som du hade förklarat till en gubbe. (är helt kass på dessa tekniska specifikationer)

Tack för att du hjälper en stackare i nöd!
Citera
2006-02-01, 11:22
Medlem
Citat:
WAN porten? (jag är helt lost vad gäller data)

Förklara mer utförligt o detaljerat (om du orkar dvs) förklara på samma sätt som du hade förklarat till en gubbe. (är helt kass på dessa tekniska specifikationer)

Tack för att du hjälper en stackare i nöd!

WAN är den för Internet, den sitter lite "för sig själv".
Citera
2006-02-01, 14:00
Medlem
Citat:

Alltså, fattar inte riktigt vad du menar..
Citera
2006-02-01, 14:45
Medlem
Citat:
Alltså, fattar inte riktigt vad du menar..

Modemet har en port som är röd (nr 1), därifrån ska det gå en nätverkskabel in i routern (det bör stå WAN eller nåt liknande på den porten, kolla i manualen). Sen ska du koppla en nätverkskabel från datorns nätverkskort in i en av routerns LAN-portar och en nätverkskabel från x-boxens nätverkskort in i en annan av routerns LAN-port.
Citera
2006-02-01, 15:09
Medlem
Citat:
Modemet har en port som är röd (nr 1), därifrån ska det gå en nätverkskabel in i routern (det bör stå WAN eller nåt liknande på den porten, kolla i manualen). Sen ska du koppla en nätverkskabel från datorns nätverkskort in i en av routerns LAN-portar och en nätverkskabel från x-boxens nätverkskort in i en annan av routerns LAN-port.

AHA nu tror jag att jag fattat galoppen!
Citera
2006-02-01, 15:16
Medlem
Lirar du någe xbox live själv förresten?
Citera
2006-02-01, 15:20
Medlem
Förresten min router har bara en port för internet och fyra lan portar hur kommer det att påverka resultatet?
Citera
2006-02-01, 15:34
Medlem
Goggens avatar
Citat:
Förresten min router har bara en port för internet och fyra lan portar hur kommer det att påverka resultatet?

Alltså. Du kopplar in modemet som vanligt, men istället för att sätta TP-kablen från modemet i en dator, sätter du den i det för det avsedda porten på routern. Sedan kopplar du boxen till en av LAN-portarna.
Citera
2006-02-01, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
Alltså. Du kopplar in modemet som vanligt, men istället för att sätta TP-kablen från modemet i en dator, sätter du den i det för det avsedda porten på routern. Sedan kopplar du boxen till en av LAN-portarna.

vilken port i routern? en av lan portarna eller?
Citera
2006-02-01, 15:45
Medlem
Goggens avatar
Citat:
vilken port i routern? en av lan portarna eller?

Nej, WAN-porten.
Citera
2006-02-01, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
Nej, WAN-porten.

Ok skall testa.
by the way en switch vad är det?
många frågor blir det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera