Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2006-02-01, 22:17
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plingeling
Lirar du någe xbox live själv förresten?

Nej, ibland kör jag XBConnect eller XLink Kai, det är ju gratis.
Citera
2006-02-19, 23:53
  #26
Medlem
whiplashs avatar
Jag sitter i samma båt (samma ISP och modem) som pingeling, med en väsentlig skillnad, jag har ingen router.

Måste jag ha en router för att det ska funka?
Citera
2006-02-20, 00:10
  #27
Medlem
Goggens avatar
Jag har ett Prestige 600 series och en router från Level One och det funkar utmärkt.
Citera
2006-04-18, 14:03
  #28
Medlem
whiplashs avatar
ingen router

OK, betyder det att man måste ha en router för att det ska funka?
Citera
2006-04-18, 18:36
  #29
Medlem
lat_jävels avatar
Jag hjälpte nyligen en kompis att få detta att funka (Felia 24/1, XBOX 360, ZyXel modem). Du måste dock ha en router om du vill ha internet på din 360 och din dator samtidigt

Jaja. Allt ska va inställt på "automatiskt" på XBOXen och sen kollar du upp din MAC adress (när du har internet på datorn dvs den MAC adressen som datorn får) och sen skriver du in MAC adressen (samma som den på din dator) på din XBOX, stoppar in sladden i XBOXen och ansluter till Live.

Det fungerade om man gjorde på det sättet för honom (han fick aldrig någon IP adress till XBOXen innan). Jag vet inte om det gäller 360 eller den första XBOXen för dig men det här fungerade för hans 360 iaf.

Notera att sladden ska vara i uttag nr 1 i modemet (samma uttag som om du skulle koppla det till din dator) och att du inte behöver en router för detta.

Lycka till!

EDIT: Sluta för guds skull att använda Caps lock hela tiden
Citera
2006-04-19, 11:17
  #30
Medlem
whiplashs avatar
Tack så mycket lat_jävel!

Jo det är en 360 jag har.
Ska hem o testa idag.
Citera
2006-04-19, 12:36
  #31
Medlem
lat_jävels avatar
Varsågod
Det är bara kul att hjälpa till om man kan. Men skicka ett PM om du inte får till det ändå
Citera
2006-05-22, 16:57
  #32
Avstängd
Member-Xs avatar
Kan man använda live utan router om man har 2st nätverkskort i burken?

Jag har ett nätverkskort för bredband & så har jag ett tomt. Kan jag då ta en nätverkssladd mellan datorn & min 360 & i sådant fall, hur gör jag? :-)
Citera
2006-05-22, 20:00
  #33
Avstängd
Member-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Member-X
Kan man använda live utan router om man har 2st nätverkskort i burken?

Jag har ett nätverkskort för bredband & så har jag ett tomt. Kan jag då ta en nätverkssladd mellan datorn & min 360 & i sådant fall, hur gör jag? :-)

När jag kör testet så kommer jag fram till DNS sedan tar det slut.
Vad ska man ha för inställningar i windows för att det ska funka?
Citera
2006-05-23, 08:27
  #34
Avstängd
Member-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lat_jävel
Jag hjälpte nyligen en kompis att få detta att funka (Felia 24/1, XBOX 360, ZyXel modem). Du måste dock ha en router om du vill ha internet på din 360 och din dator samtidigt

Jaja. Allt ska va inställt på "automatiskt" på XBOXen och sen kollar du upp din MAC adress (när du har internet på datorn dvs den MAC adressen som datorn får) och sen skriver du in MAC adressen (samma som den på din dator) på din XBOX, stoppar in sladden i XBOXen och ansluter till Live.

Det fungerade om man gjorde på det sättet för honom (han fick aldrig någon IP adress till XBOXen innan). Jag vet inte om det gäller 360 eller den första XBOXen för dig men det här fungerade för hans 360 iaf.

Notera att sladden ska vara i uttag nr 1 i modemet (samma uttag som om du skulle koppla det till din dator) och att du inte behöver en router för detta.

Lycka till!

EDIT: Sluta för guds skull att använda Caps lock hela tiden


Detta funka ju fint som snus!

Va dock tvungen att skriva in samma gateway, ip & nätmask på min 360 som jag har på datorn.

Är också tvungen att gå ut på internet med burken först, sedan får jag byta sladd & då funkar det fin fint. Nu måste jag bara köpa mig ett bra LIVE spel.

Har bara call of duty, PGR & Far Cry.

Vilket spel är bäst onlie?
Citera
2006-05-23, 08:42
  #35
Medlem
lat_jävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Member-X
Detta funka ju fint som snus!

Va dock tvungen att skriva in samma gateway, ip & nätmask på min 360 som jag har på datorn.

Är också tvungen att gå ut på internet med burken först, sedan får jag byta sladd & då funkar det fin fint. Nu måste jag bara köpa mig ett bra LIVE spel.

Har bara call of duty, PGR & Far Cry.

Vilket spel är bäst onlie?

jaha.. Okej.. Jag kanske gjorde det jag också (kommer inte riktigt ihåg )

Jag vet inte riktigt vilka spel som är roligast men av dom jag har provat så är det COD2 (<efter lite uppdateringar så att man kunde ändra lite mer saker när man spelade multi player), Perfect Dark Zero (<ganska kul men det var inte så bra som jag hoppades på), Need for Speed vad det nu hette (inge vidare), Tony Hawk vad det nu hette (inge vidare det heller)... PGR testade jag bara i några minuter för jag personligen tyckte att det var ett tråkigt spel..
Så jag tror tyvärr inte att jag kan hjälpa dig så bra med bra online spel
Men det kommer väl förr eller senare...
Citera
2011-11-03, 02:47
  #36
Medlem
Moments avatar
Xbox live har varit min lycka de senaste tre åren. Idag slutade det fungera jag har BBB och kör med deras gateway. Jag har dock försökt att köra enbart från vägghålet utan min gateway det funkar fortfarande inte. Och hjälp personen jag fick på xbox twitter support är helt hjärnskadad. Hon tjatar om o om om min "router" trots att jag sagt att jag har en gateway som jag inte ens behöver.

Kan det vara xbox360s nätverkskort som e pajj ?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback