Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-01-31, 21:28
  #1
Medlem
kAN NÅGON BERÄTTA FÖR MIG VARFÖR INTE XBOX LIVE INTE FUNKAR? kAN DET BERO PÅ ATT JAG HAR ZYXEL MODEM (TELIA TILLHANDAHÅLLER DESSA PRODUKTER) ELLER VAD KAN DET VARA????? :shoot2:
Citera
2006-01-31, 22:19
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plingeling
kAN NÅGON BERÄTTA FÖR MIG VARFÖR INTE XBOX LIVE INTE FUNKAR? kAN DET BERO PÅ ATT JAG HAR ZYXEL MODEM (TELIA TILLHANDAHÅLLER DESSA PRODUKTER) ELLER VAD KAN DET VARA????? :shoot2:

Du kanske bör utveckla detta lite? Vad är det som inte fungerar och hur har du kopplat x-boxen? Via router?
Citera
2006-01-31, 22:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janitor
Du kanske bör utveckla detta lite? Vad är det som inte fungerar och hur har du kopplat x-boxen? Via router?

Nej jag har kopplat xboxen direkt till modemet( i en av de fyra LAN portarna) vilket är av märket zyxel

Har F-secure antivirus och windows brandvägg.

Ej trådlöst.
Citera
2006-01-31, 22:38
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plingeling
Nej jag har kopplat xboxen direkt till modemet( i en av de fyra LAN portarna) vilket är av märket zyxel

Har F-secure antivirus och windows brandvägg.

Ej trådlöst.

Är det ett Zyxel 660H Triple play? Om det är det modemet du har så är det ju bara port 1 som fungerar för bredband.
Citera
2006-01-31, 22:48
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janitor
Är det ett Zyxel 660H Triple play? Om det är det modemet du har så är det ju bara port 1 som fungerar för bredband.

det är ett Prestige 600 series...

har 0,5 mbit bredbandanslutning (om det kan hjälpa)
Citera
2006-01-31, 22:51
  #6
Medlem
Jag har en router(NETGEAR Cable/DSL Web Safe Router RP614 v3)

Men det gick inte att koppla ihop med modemet det heller....
Citera
2006-01-31, 22:56
  #7
Medlem
PÅ undersidan av modemet står det vilken modell det är; Zyxel Prestige 6xx kolla där.
Citera
2006-02-01, 00:08
  #8
Medlem
FreddeCMs avatar
Xbox-live är så mycket 2003. Trodde folk hade slutat med det
Citera
2006-02-01, 00:34
  #9
Medlem
Rixpundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeCM
Xbox-live är så mycket 2003. Trodde folk hade slutat med det

Har du testat att spela Halo 2 eller testat Xbox-live på 360? Det är ju kung!
Citera
2006-02-01, 09:22
  #10
Medlem
Det är ett prestige 660h triple play modem.

Vad innebär då detta?

Och i så fall kan man lösa det med routern på någe sätt?
Citera
2006-02-01, 09:27
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plingeling
Det är ett prestige 660h triple play modem.

Vad innebär då detta?

Och i så fall kan man lösa det med routern på någe sätt?

Ja, du ska koppla din router till port 1 i modemet och därefter koppla din dator i en utav portarna i routern och xboxen i den andra. Sen är det också viktigt att ställa in rätt konfiguration på routern. Om du har telia som bredbandsoperatör så är det nog dynamisk IP-tilldelning som ska sättas. Tänk på att om du haft en dator kopplat till modemet så har de nån spärr på IP-adressen under 20 minuter så stäng av modem och koppla in routern och datorn till routern och vänta 20 minuter och sätt först på modemet och låt det starta upp och starta sen routern och datorn.
Citera
2006-02-01, 10:49
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janitor
Ja, du ska koppla din router till port 1 i modemet och därefter koppla din dator i en utav portarna i routern och xboxen i den andra. Sen är det också viktigt att ställa in rätt konfiguration på routern. Om du har telia som bredbandsoperatör så är det nog dynamisk IP-tilldelning som ska sättas. Tänk på att om du haft en dator kopplat till modemet så har de nån spärr på IP-adressen under 20 minuter så stäng av modem och koppla in routern och datorn till routern och vänta 20 minuter och sätt först på modemet och låt det starta upp och starta sen routern och datorn.

Fan tack så mycket!
Just att få hjälp så snabbt, men jag har en snabb fråga bara..

Routern har bara en port för internet och de fyra andra portarna är för LAN, kommer det att funka då?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback