• 1
  • 2
2018-06-03, 20:15
Medlem
Kom precis från en dejt. Ingen aning hur det gick men känns som ytterligare en "du var trevlig, på riktigt, men jag kände inget klick".

Tror jag möjligtvis är få passiv med flörtandet och enbart fokuserar på att vara trevlig och go.

Gav henne en komplimang om att hon var fint klädd, och gav en till komplimang senare om att det var sjukt intressant att hon studerade ett visst ämne, men förutom det var jag inte särskilt flörtig alls utan var mest trevlig, berättade om roliga historier som hänt mig, skratta åt hennes grejer och så, frågade henne saker som inte bara var gamla tråkiga "vad jobbar du med?" utan "du sa att du gjorde X, kan du berätta hur det funkar?" osv.

Hur ska man egentligen vara på första dejten? Nu kanske det var så att hon faktiskt gillade en och vill ses igen, det vet jag först imorgon när jag skriver och tackar för idag, men om det nu blir så att hon bara skriver "du var trevlig meeeeen" vad kan man egentligen göra annorlunda?

Jag har nämligen alltid sett första dejten som att man inte ska vara särskilt flörtig eller xsexuell över huvud taget, utan bara vara trevlig, men man kanske ska vara lite granna ändå?
Citera
2018-06-03, 20:23
Medlem
Här är bra tips (att döma av din text om dig): https://m.youtube.com/watch?v=AAh5NtUciYw
Citera
2018-06-03, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Här är bra tips (att döma av din text om dig): https://m.youtube.com/watch?v=AAh5NtUciYw

Jag ser mig inte som NiceGuyTM, som jag förmodar att videon avhandlar. tar en titt på den snare, för min laptop är värdelös på videos, men jag antar att den går igenom saker som att sluta förvänta sig saker bara för att man är snäll, att man egentligen inte är särskilt snäll osv?

jag tror snarare att problemet kan vara att jag är för mycket "the good but passive guy", fast inte passiv som i blyg utan mer att jag bara gillar att tjöta om allt och inget. Jag är jättetrevlig, det tycker de flesta, men däremot har jag väldigt lätt för att bara luta mig tillbaka och gapa när det är möjligt att en dejt kräver lite mer action.
Citera
2018-06-03, 20:27
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnyOnes
Kom precis från en dejt. Ingen aning hur det gick men känns som ytterligare en "du var trevlig, på riktigt, men jag kände inget klick".

Tror jag möjligtvis är få passiv med flörtandet och enbart fokuserar på att vara trevlig och go.

Gav henne en komplimang om att hon var fint klädd, och gav en till komplimang senare om att det var sjukt intressant att hon studerade ett visst ämne, men förutom det var jag inte särskilt flörtig alls utan var mest trevlig, berättade om roliga historier som hänt mig, skratta åt hennes grejer och så, frågade henne saker som inte bara var gamla tråkiga "vad jobbar du med?" utan "du sa att du gjorde X, kan du berätta hur det funkar?" osv.

Hur ska man egentligen vara på första dejten? Nu kanske det var så att hon faktiskt gillade en och vill ses igen, det vet jag först imorgon när jag skriver och tackar för idag, men om det nu blir så att hon bara skriver "du var trevlig meeeeen" vad kan man egentligen göra annorlunda?

Jag har nämligen alltid sett första dejten som att man inte ska vara särskilt flörtig eller xsexuell över huvud taget, utan bara vara trevlig, men man kanske ska vara lite granna ändå?
Ge henne inte komplimang = cuckbeteende, hon ska vara överlycklig att hon varit på dejt med dig ö.h.t, hon ska berömma din klädsel istället (denna inställning ska du ha)
Citera
2018-06-03, 20:28
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Jag tyckte att du gjorde det bra om det var första gången ni träffades. Det blir ju ganska nervöst att träffa en tjej som man aldrig har träffat förut. Man vet ju inte alls hur hon är. Andra dejten är ju självklart mer avslappnat. Se till att vara flörtig och rolig. Träffar man en pratsam tjej så blir ju allting mycket enklare. Eller om du är pratsam.
Citera
2018-06-03, 20:44
Medlem
Nykulas avatar
Viktigaste är ju att man är sig själv! Finns inget värre än personer som försöker vara någon annan.
Citera
2018-06-03, 20:45
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
På första dejten är man bara trevlig och bekantar sig. Gäller att undvika att göra något korkat.

Sen spelar det lite roll hur flörtig man är, antingen gillar hon dig eller så gör hon inte det. Precis som att du kan direkt avgöra om en tjej är attraktiv eller ej.

Jag har märkt att tjejer som är intresserade brukar försöka visa det väldigt tydligt vid slutet av dejten och om inte det händer så är det "kört". Exempelvis på ett bra avslut är ju en närgången kram, kåta ögon eller om hon säger "hoppas vi ses igen snart" . Dåliga avslut är något i stil med, "det här var ju trevligt men nu måste jag röra på mig" samtidigt som hon ser lite likgiltig ut.

Ett bra tips om man är nervös är att prova och se ifall hon skriver lika ihärdigt efter ett möte. Är det samma eller bättre skrivande så ser allt grönt ut annars är det bara att hitta en ny tjej. (man kan ha den gamla i "arkivet" och chansa igen vid senare tillfälle )
Citera
2018-06-03, 21:09
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Du kan ju fortsätta vara trevlig och go, men du kan ju försöka vara lite spännande och underhållande också.

Ha en plan på vad ni skall göra på ett ungefär, bara sitta och fika är inte en situation som skapar sexuella spänningar, se till att göra nåt kul ihop.

En spliff och en flaska vin på nåt vackert ställe kombinerat med lite inte allt för avancerad urban exploring t.ex. ger dig möjlighet att vara lite lagom farlig men samtidigt omhändertagande, det brukar vara mitt säkra kort, men vi kaske dejtar helt olika typ av tjejer.
Citera
2018-06-04, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenaln1club
På första dejten är man bara trevlig och bekantar sig. Gäller att undvika att göra något korkat.

Sen spelar det lite roll hur flörtig man är, antingen gillar hon dig eller så gör hon inte det. Precis som att du kan direkt avgöra om en tjej är attraktiv eller ej.

Jag har märkt att tjejer som är intresserade brukar försöka visa det väldigt tydligt vid slutet av dejten och om inte det händer så är det "kört". Exempelvis på ett bra avslut är ju en närgången kram, kåta ögon eller om hon säger "hoppas vi ses igen snart" . Dåliga avslut är något i stil med, "det här var ju trevligt men nu måste jag röra på mig" samtidigt som hon ser lite likgiltig ut.

Ett bra tips om man är nervös är att prova och se ifall hon skriver lika ihärdigt efter ett möte. Är det samma eller bättre skrivande så ser allt grönt ut annars är det bara att hitta en ny tjej. (man kan ha den gamla i "arkivet" och chansa igen vid senare tillfälle )
Denna beskrivning kan jag definitivt skriva under på. Särskilt hur mycket info man får av avslutandet på dejten.

Dejting är lite som att gå på arbetsintervjuer, fast lite mer avslappnat och personligt. Det är ju sällan man har tur och båda blir blixtförälskade, så man får se till att löpande träffas och bygga upp en attraktion, förutsatt att den första går bra då den är indikativ om en nödvändig initial attraktion.

Många måste gå på många "intervjuer" innan de hittar rätt.
Citera
2018-06-04, 12:19
Medlem
Skrev till henne idag att jag hade det trevligt igår, men att hon gjorde mig sjukt sugen på glass då hon pratade om det.
Fick "tack själv, jag åt glass efter. Svingott!".

Hur ska man göra nu? Hon skrev ju inte rätt ut att hon inte vill ses igen så det verkar ju positivt.
Citera
2018-06-04, 13:13
Medlem
Nihennas avatar
Jag vet inte om det kan tänkas vara allt för framåt, klängigt och desperat men om du verkligen vill träffa henne, fråga henne vad hon gör i helgen och att du menar att se någon film då och undrar om hon är sugen på att hänga med?
Citera
2018-06-04, 13:21
Medlem
Tinoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnyOnes
Skrev till henne idag att jag hade det trevligt igår, men att hon gjorde mig sjukt sugen på glass då hon pratade om det.
Fick "tack själv, jag åt glass efter. Svingott!".

Hur ska man göra nu? Hon skrev ju inte rätt ut att hon inte vill ses igen så det verkar ju positivt.

Du väntar några dagar. Låt allt lugna ner sig lite. Hör av dig till helgen.

Tjejer älskar kallprat. Du kan skriva lite här o där till henne under veckan, men fråga inte om att ses.
Du måste dra ut på hela processen, sen lägger du smällen på torsdag.

Om du är för rak och desperat så backar dom ganska snabbt.

Saker som roliga bilder, musik, nyheter eller intressen är sånt som du kan dela med dig.
Se bara till att visa intresse, men att du ändå har ett liv och andra saker för dig.

Svara inte för snabbt, skriv inte hela tiden och ha självrespekt.
Senast redigerad av Tinos 2018-06-04 kl. 13:24.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in