2006-01-31, 20:11
Medlem
Esharas avatar
Hur funkar dessa för att förhindra illamående och framförallt kräkningar när man knarkar? Någon sort som är bättre än andra?
Receptfria, givetvis.

Vore trevligt att veta, jag börjar bli lite leds på att fylla papperskorgen varje gång.
Jag sökte, men svaren jag fann var fasligt luddiga.
Citera
2006-02-01, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eshara
Hur funkar dessa för att förhindra illamående och framförallt kräkningar när man knarkar? Någon sort som är bättre än andra?
Receptfria, givetvis.

Vore trevligt att veta, jag börjar bli lite leds på att fylla papperskorgen varje gång.
Jag sökte, men svaren jag fann var fasligt luddiga.

http://www.apoteket.se/rd/d/2795
Citera
2006-02-01, 00:58
Medlem
Nemesis1s avatar
Det finns åksjuketabletter som man blir riktigt knarkig av... Om dessa säljs receptfritt i dagens Sverige vet jag dock inte, men jag tror att så ej är fallet...
Citera
2006-02-01, 11:22
Medlem
likeithards avatar
jag har ibland funderat på om exempelvis Postafen kan lindra alkohol-relaterad yrsel.. någon som vet..?

lite OT, men ändå: merparten av alla som provat Postafen (receptfritt) säger att dom blev trötta/dåsiga, att dom sov mkt av den aktuella resan, eller att dom sov ovanligt länga kommande natt (preparatet ska verka i runt 12 timmar dessutom).
Det står även på fass att detta preparat ofta orsakar ''dåsighet''.

Kanske ett intressant alternativ till Valerina!? lär ju inte vara något knock-out-piller, men det lär ju fungera bra mkt bättre än naturläkemedlet Valerina Natt/Forte!

man kanske skulle exprimentera lite med blandningar av Postafen, Valerina & L-theanine..
Citera
2006-02-01, 11:30
Medlem
cerns avatar
köpte postafen igår hoppas de kan hjälpa illamåendet när man trippar på dxm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in