Jag tror att även du PiLLerILLer skulle dra öronen åt dig om någon moderator på Flashback skulle tränga sig in på BelowSurface genom andras användarkonton, särskilt om du inte kände till exakt vilken tillgång moderatorerna har till information om medlemmarna. När en medlems konto blir forcerat och används av Charlie för att spamma forumet, samt att hon försökt knäcka lösenordet till en annan medlems konto, ja då är det självklart för oss att gå ut med en varning till våra medlemmar eftersom vi inte vet om fler blivit drabbade. Den drabbade medlemmen uppger att han inte låtit Charlie få tillgång till sitt konto, utan att hon lyckats knäcka lösenordet.
Det här drabbar dig PiLLerILLer och ditt forum. Det är tråkigt, för forumet är nytt och du behöver inte någon dålig reklam just nu, då det riskerar att dra till sig missnöjda Flashbackare som kommer att driva sin kamp mot FB därifrån (har du hälsat Rot välkommen än?

) och jag har förstått att det är inte den viljan du har med forumet.
Men betänk också att du inte tydligt tagit avstånd från Charlies aktiviter igår! Du har inte vad jag vet med ett ord nämnt vad du anser om att ha en moderator som som använder sig av andras konton för att förstöra för Flashback och våra medlemmar. Jag har inte sett att du med ett ord kommenterat det faktum att moderatorn Charlie drev kampanjen från BelowSurface i en tråd, påhejad av andra medlemmar. Du har istället avfärdat detta med att hon "lånat" några vänners konton, trots att vi nu försöker återlämna ett konto till en medlem som Charlie olovands gjort intrång på. Det lämnar öppet för en del spekulationer för den som är konspiratoriskt lagd (vilket inte jag är ska jag tillägga).
Jag är övertygad om att du PiLLerILLer vill väl med ditt forum, men p.g.a. Charlie så har ditt forum tyvärr hamnat i händelsernas centrum på ett sätt som du förmodligen inte önskar. Det bästa du kan göra nu är att dra din moderator i örat och uppmana henne att inte använda ditt forum som bas för
sina kampanjer mer. Be henne också redovisa vilka konton hon "lånat" eller olovandes använt för att ingen av våra medlemmar ska råka illa ut.
PiLLerILLer, du förtjänade faktiskt en bättre start än så här och förhoppningsvis kan skadan repareras snabbt. Jag har förståelse för om du är arg och besviken på oss på Flashback, men faktum är att vi inte har bett om att bli drabbade av en hämndgirig bannlyst medlem, tillika moderator på ditt forum, så rikta även din udd åt Charlies håll, för utan hennes bravader igår hade inte denna tråden med utfärdad varning existerat.
MVH/ Evert
EDIT: Ser i tråden att Charlie skickat ett PM till Admin angående detta