2006-02-01, 21:42
Medlem
PiLLerILLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Titta vad det lilla tvångsneurotiska ludret CharlieR har hållit på med istället för att gaffla skit. Hon är ju med ditt medgivande moderator på skiten du har mage att kalla forum så visst ansvar får du nog ta för hennes missbruk av andras konton på FB. Jag har iaf inte sett att du markerat mot det på ditt fattigmans-forum. Men det tycker väl du är OK kan jag tro?

Ja du, jag hade sett det som mycket allvarligt om någon av mina moderatorer skulle vara så snillrik att denne kunde hacka andras konton. Men att en av mina moderatorer fått låna sin lillebrors och sin kompis konton på FB, ser jag inte som ett säkerhetshål i mitt forum. Charley har mailat en ursäkt till Admin och förklarat exakt hur det ligger till och ni som trott på hela hackergrejen är inget annat än gravt bortgjorda.

Med det sagt önskar jag att ni lämnar oss ifred. Att många ogillar mig är ingen nyhet, men den kränkning som pågått här borta är inte ok. Jag vill inte beblanda er med er grälsjuka och ert kärringaktiga intrigmakeri, så lägg ner.
2006-02-01, 22:02
Medlem
Fet-Everts avatar
Jag tror att även du PiLLerILLer skulle dra öronen åt dig om någon moderator på Flashback skulle tränga sig in på BelowSurface genom andras användarkonton, särskilt om du inte kände till exakt vilken tillgång moderatorerna har till information om medlemmarna. När en medlems konto blir forcerat och används av Charlie för att spamma forumet, samt att hon försökt knäcka lösenordet till en annan medlems konto, ja då är det självklart för oss att gå ut med en varning till våra medlemmar eftersom vi inte vet om fler blivit drabbade. Den drabbade medlemmen uppger att han inte låtit Charlie få tillgång till sitt konto, utan att hon lyckats knäcka lösenordet.

Det här drabbar dig PiLLerILLer och ditt forum. Det är tråkigt, för forumet är nytt och du behöver inte någon dålig reklam just nu, då det riskerar att dra till sig missnöjda Flashbackare som kommer att driva sin kamp mot FB därifrån (har du hälsat Rot välkommen än? ) och jag har förstått att det är inte den viljan du har med forumet.

Men betänk också att du inte tydligt tagit avstånd från Charlies aktiviter igår! Du har inte vad jag vet med ett ord nämnt vad du anser om att ha en moderator som som använder sig av andras konton för att förstöra för Flashback och våra medlemmar. Jag har inte sett att du med ett ord kommenterat det faktum att moderatorn Charlie drev kampanjen från BelowSurface i en tråd, påhejad av andra medlemmar. Du har istället avfärdat detta med att hon "lånat" några vänners konton, trots att vi nu försöker återlämna ett konto till en medlem som Charlie olovands gjort intrång på. Det lämnar öppet för en del spekulationer för den som är konspiratoriskt lagd (vilket inte jag är ska jag tillägga).

Jag är övertygad om att du PiLLerILLer vill väl med ditt forum, men p.g.a. Charlie så har ditt forum tyvärr hamnat i händelsernas centrum på ett sätt som du förmodligen inte önskar. Det bästa du kan göra nu är att dra din moderator i örat och uppmana henne att inte använda ditt forum som bas för sina kampanjer mer. Be henne också redovisa vilka konton hon "lånat" eller olovandes använt för att ingen av våra medlemmar ska råka illa ut.

PiLLerILLer, du förtjänade faktiskt en bättre start än så här och förhoppningsvis kan skadan repareras snabbt. Jag har förståelse för om du är arg och besviken på oss på Flashback, men faktum är att vi inte har bett om att bli drabbade av en hämndgirig bannlyst medlem, tillika moderator på ditt forum, så rikta även din udd åt Charlies håll, för utan hennes bravader igår hade inte denna tråden med utfärdad varning existerat.

MVH/ Evert

EDIT: Ser i tråden att Charlie skickat ett PM till Admin angående detta
2006-02-01, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Och detta tycker jag vi borde få läsa!
2006-02-01, 22:11
Medlem
Fulfittans avatar
[rövslick]Evert, du är fan en klippa. Keep it up. [/rövslick]
2006-02-01, 22:16
Medlem
Baalzamons avatar
Det finns fortfarande en del skumma detaljer i hela den här grejen som inte är utredda. Banningen av Fiskmås till exempel. Tydligen hade han retat upp Tippi Hedgren, och för det anklagades han felaktikgt för att vara Charlies smurf och bannades. När folk bannas på sådana grunder är det inte underligt att dom blir lite småsura.
2006-02-01, 22:41
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Men betänk också att du inte tydligt tagit avstånd från Charlies aktiviter igår! Du har inte vad jag vet med ett ord nämnt vad du anser om att ha en moderator som som använder sig av andras konton för att förstöra för Flashback och våra medlemmar. Jag har inte sett att du med ett ord kommenterat det faktum att moderatorn Charlie drev kampanjen från BelowSurface i en tråd, påhejad av andra medlemmar. Du har istället avfärdat detta med att hon "lånat" några vänners konton, trots att vi nu försöker återlämna ett konto till en medlem som Charlie olovands gjort intrång på. Det lämnar öppet för en del spekulationer för den som är konspiratoriskt lagd (vilket inte jag är ska jag tillägga).

Jag är övertygad om att du PiLLerILLer vill väl med ditt forum, men p.g.a. Charlie så har ditt forum tyvärr hamnat i händelsernas centrum på ett sätt som du förmodligen inte önskar. Det bästa du kan göra nu är att dra din moderator i örat och uppmana henne att inte använda ditt forum som bas för sina kampanjer mer. Be henne också redovisa vilka konton hon "lånat" eller olovandes använt för att ingen av våra medlemmar ska råka illa ut.

PiLLerILLer, du förtjänade faktiskt en bättre start än så här och förhoppningsvis kan skadan repareras snabbt. Jag har förståelse för om du är arg och besviken på oss på Flashback, men faktum är att vi inte har bett om att bli drabbade av en hämndgirig bannlyst medlem, tillika moderator på ditt forum, så rikta även din udd åt Charlies håll, för utan hennes bravader igår hade inte denna tråden med utfärdad varning existerat.

MVH/ Evert

Jag vill inte på något sätt försvara Illerpullaren eller hennes possé men på vilket sätt skulle hon vara ansvarig för vad hennes moderatorer gör på ett annat forum? Tycker du på samma sätt att FB ska hållas ansvarigt för vad dess mods gör på UY eller DH?
2006-02-01, 22:50
Medlem
dirtydroolers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Jag vill inte på något sätt försvara Illerpullaren eller hennes possé men på vilket sätt skulle hon vara ansvarig för vad hennes moderatorer gör på ett annat forum? Tycker du på samma sätt att FB ska hållas ansvarigt för vad dess mods gör på UY eller DH?

Om jag förstått saken rätt så rapporterade väl Charley fortlöpande om vad hon gjorde i en tråd på det forumet. Ivrigt påhejad av de andra skulle jag tro.
Därmed anser åtminstone jag att forumet är lite inblandat. Hade det varit något hon gjorde på eget bevåg och utan att skryta om det där hon modererar så vore det väl en helt annan sak.
2006-02-01, 22:58
Medlem
PiLLerILLers avatar
Citat:
Jag tror att även du PiLLerILLer skulle dra öronen åt dig om någon moderator på Flashback skulle tränga sig in på BelowSurface genom andras användarkonton, särskilt om du inte kände till exakt vilken tillgång moderatorerna har till information om medlemmarna. När en medlems konto blir forcerat och används av Charlie för att spamma forumet, samt att hon försökt knäcka lösenordet till en annan medlems konto, ja då är det självklart för oss att gå ut med en varning till våra medlemmar eftersom vi inte vet om fler blivit drabbade. Den drabbade medlemmen uppger att han inte låtit Charlie få tillgång till sitt konto, utan att hon lyckats knäcka lösenordet.

Det här drabbar dig PiLLerILLer och ditt forum. Det är tråkigt, för forumet är nytt och du behöver inte någon dålig reklam just nu, då det riskerar att dra till sig missnöjda Flashbackare som kommer att driva sin kamp mot FB därifrån (har du hälsat Rot välkommen än? ) och jag har förstått att det är inte den viljan du har med forumet.

MVH/ Evert

Som jag ser det handlar det väldigt lite om Charleys bus och desto mer om den kritik jag riktat mot detta forums moderatorer. För tre dagar sedan lade jag upp ett forum på skoj. Min tanke var att ett tjugotal av mina vänner och jag skulle sitta på jobbet och skojtracka varandra. Det blev rätt fort större än så. Efter två timmar online hade vi över 60 reggade besökare och de första referenserna till Flashback kom i rask takt. En påhittad Ruskigbuss drog upp en massa skit om Charley. Hon tyckte att det var obehagligt och jag blev förbannad. Dag två började personuppgifter dyka upp. Adress och telefonnummer var inte mina, men det tycktes ingen här bry sig om. De här uppgifterna låg uppe lite överdrivet länge innan de pliktskyldigast raderades och jag tycker så inåt helvete synd om dem som haft den rena oturen att bli döpta till samma namn som jag.
Dag tre gör Charley sitt bus. Jag vet inte exakt vilken sanning som är den rätta; att hon fått medgivande att låna ett par killars användarnamn eller att hon listat ut deras lösen genom "social engineering". Jag tror på det förstnämnda, men det är bara min spekulation.
Min åtgärd när jag fick nys om saken var att säga åt henne att lägga ner genast och maila Admin här på FB och berätta hur det gick till. Det gjorde hon direkt och där borde det ha slutat. Admin borde satt punkt för de mindre datakunnigas spekulationer så hade vi sluppit dessa befängda anklagelser om lagbrott. Det är en allvarlig anklagelse och den faller under förtal, men som Tiera skrivit saken är det alldles för skrattretande för att ens vidtaga åtgärder mot. Varför frågade hon inte killen i pälsmössan med horn (nikolaj..någonting) innan hon gick ut med denna genanta anklagelse? Är inte detta ett moderatortilltag som bör efterföljas av rejäl tillsägelse?

Kontentan av det jag sagt är att folk här på FB ända från början piskat skiten ur oss. Att skylla på Charleys busstreck är sanning med modifikation, skitsnacket började innan dess. Att jag som person gått ut och offentligt kritiserat moderatorkåren på detta forum, skall inte under några omständigheter drabba dem som valt att diskutera på ett forum som ligger på min server. Det är billigt att ge sig på dem och det är under all kritik att regga sig som någon annan och trasha dennes rykte, som RB fick uppleva. Fy fan vad ryggradslöst!
2006-02-01, 23:00
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydrooler
Om jag förstått saken rätt så rapporterade väl Charley fortlöpande om vad hon gjorde i en tråd på det forumet. Ivrigt påhejad av de andra skulle jag tro.
Därmed anser åtminstone jag att forumet är lite inblandat. Hade det varit något hon gjorde på eget bevåg och utan att skryta om det där hon modererar så vore det väl en helt annan sak.

Tycker du också att FB ska hållas ansvarigt för att moderatorer deltar i diskussioner om hur man förfalskar SL-kort, cardar Visa eller ger råd om hur man bryter upp ett rattlås?
2006-02-01, 23:09
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Tja, FB:s moderatorers lämplighet har ifrågasatts för deras privata korrespondens via MSN och för vad de gjort på privata fester, så en moderator ska nog leva ganska fläckfritt enligt vissa

PiLLerILLer som jag föredrar att kalla henne, är inte ansvarig för vad hennes moderatorer gör, men hon får ta konsekvensen av det. Om en av hennes moderatorer gör intrång på FB genom en annan persons konto och försöker hacka ytterligare ett konto till så går vi ut och varnar för det. Vi sa att det var bannlysta personer med koppling till ett annat forum och vi visste inte vidden av detta då ellere vilka användaruppgifter som Charlie hade tillgång till. Detta drabbar PiLLerILLer och hennes forum indirekt trots att hon inte alls har med detta att göra. Är det vårt fel eller Charleys fel?

Charley drev sin vendetta mot oss från BelowSurface i en tråd i går och därav faller en mörk skugga tyvärr över forumet. Jag vet hur det känns när huvuden krävs på fat och vill inte driva detta längre än så. Jag misstänker att saken diskuterats internt på BelowSurface.
2006-02-01, 23:17
Medlem
dirtydroolers avatar
Citat:
Tycker du också att FB ska hållas ansvarigt för att moderatorer deltar i diskussioner om hur man förfalskar SL-kort, cardar Visa eller ger råd om hur man bryter upp ett rattlås?

Erkänner att jag uttryckte mig lite klantigt där.

Försöker komma på ett sätt att uttrycka detta utan att det blir fel på något sätt men inser att det är omöjligt. Ändå anser jag att det är någon sorts anstiftan eller liknande när hela attacken kan följas nästan i realtid på forumet. Tror inte Charley skulle gjort det om hon inte hade någonstans att skryta om det.

Hoppas det finns någon som håller med mig och kan förklara saken bättre.
2006-02-01, 23:23
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiLLerILLer
Admin borde satt punkt för de mindre datakunnigas spekulationer så hade vi sluppit dessa befängda anklagelser om lagbrott. Det är en allvarlig anklagelse och den faller under förtal, men som Tiera skrivit saken är det alldles för skrattretande för att ens vidtaga åtgärder mot. Varför frågade hon inte killen i pälsmössan med horn (nikolaj..någonting) innan hon gick ut med denna genanta anklagelse? Är inte detta ett moderatortilltag som bör efterföljas av rejäl tillsägelse?
Men seriöst, är du korkad?

Vem som helst med en texteditor, några timmar över och en sökmotor kan göra om ett phpBB-forum så att lösenord inte krypteras, det har redan betats av i denna tråd, prova att läs den från början. Du får det att låta som att du är så säker på din sak, du vet ju allt om det där språket phpBB eller hur...

Genant var ordet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in