2006-02-01, 19:05
Medlem
SebbeBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
En del användare har rapporterat intrångsförsök på sina flashbackkonton, och vi har starka indikationer på att intrångsförsöken i några fall har lyckats.

De personer som ligger bakom detta är bannlysta f.d. FB-användare med kopplingar till ett nytt forum.

Vi vill, med Er egen säkerhet i åtanke, uppmana er alla att byta lösenord och inte registrera er på andra forum med samma lösenord, då våra spår leder till att det är där säkerheten har brustit. Använd ett unikt lösenord här på Flashback och var försiktig med den personliga information ni ger ut. Inte bara lösenord utan även IP, mailadresser och liknande. Det finns folk som uttnyttjar det om ni är oförsiktiga.

tackar tackar för varningen
2006-02-01, 19:11
Medlem
Fulfittans avatar
PillerIller är ju inte bannad här längre, så hon kan ju ge sin version av saken nu...? Till exempel, hur fan kan man göra Charlie till mod ens på ett så sketet forum som BS? :thumbsdow

Det är ju knappast ett ställe jag kommer att regga mig på iallafall, oavsett lösenordssystemets eventuella säkerhetsbrister.
2006-02-01, 19:47
Medlem
Samhains avatar
Dom verkar inte ha blivit långlivade i branschen iaf. Det enda jag får upp är ett gäng halvtaskiga graffitibilder.
2006-02-01, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Dom verkar inte ha blivit långlivade i branschen iaf. Det enda jag får upp är ett gäng halvtaskiga graffitibilder.

Testa denna så funkar det.
http://www.belowsurface.se/forum/index.php?sid=13d95b65e9c0532c9754459fa1439ed5
2006-02-01, 20:01
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Det enda jag får upp är ett gäng halvtaskiga graffitibilder.

Dit kom jag också när jag försökte första gången.
2006-02-01, 20:50
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Dit kom jag också när jag försökte första gången.

Efter att ha sett forumet nu så föredrar jag nog fan bilderna iaf.
2006-02-01, 20:51
Medlem
PiLLerILLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
En del användare har rapporterat intrångsförsök på sina flashbackkonton, och vi har starka indikationer på att intrångsförsöken i några fall har lyckats.

De personer som ligger bakom detta är bannlysta f.d. FB-användare med kopplingar till ett nytt forum.

Vi vill, med Er egen säkerhet i åtanke, uppmana er alla att byta lösenord och inte registrera er på andra forum med samma lösenord, då våra spår leder till att det är där säkerheten har brustit. Använd ett unikt lösenord här på Flashback och var försiktig med den personliga information ni ger ut. Inte bara lösenord utan även IP, mailadresser och liknande. Det finns folk som uttnyttjar det om ni är oförsiktiga.

Jag vet faktiskt inte vad jag skall säga om detta. När jag först såg det blev jag förstummad och undrade verkligen om det var sant att du eländiga människa slänger ur dig en dylik anklagelse. Vad som skett sedan jag lade upp ett forum för tre dagar sedan är anklagelser härifrån, publicering av personuppgifter och - kanske det värsta - beskyllan att ha begått lagbrott.

Jag å min sida har gjort allt för att inte få in diskussioner om Flashback på mitt lilla forum, men uppenbarligen utgör jag ett sådant känslomässigt hot för somliga av er att häxpaniken överskuggar all vett och logik.

Ni har gått för långt, den saken är det inget snack om. Below Surface som forum har inte givit er några sådana provokationer att det som uppvisats här vore en konsekvens att räkna med. Ni har faktiskt brutit mot alla oskrivna lagar om hur man uppför sig på Internet och jag hoppas verkligen att ni skäms. Det hade jag gjort i alla fall.
2006-02-01, 21:18
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiLLerILLer
Jag vet faktiskt inte vad jag skall säga om detta. När jag först såg det blev jag förstummad och undrade verkligen om det var sant att du eländiga människa slänger ur dig en dylik anklagelse. Vad som skett sedan jag lade upp ett forum för tre dagar sedan är anklagelser härifrån, publicering av personuppgifter och - kanske det värsta - beskyllan att ha begått lagbrott.

Jag å min sida har gjort allt för att inte få in diskussioner om Flashback på mitt lilla forum, men uppenbarligen utgör jag ett sådant känslomässigt hot för somliga av er att häxpaniken överskuggar all vett och logik.

Ni har gått för långt, den saken är det inget snack om. Below Surface som forum har inte givit er några sådana provokationer att det som uppvisats här vore en konsekvens att räkna med. Ni har faktiskt brutit mot alla oskrivna lagar om hur man uppför sig på Internet och jag hoppas verkligen att ni skäms. Det hade jag gjort i alla fall.

Skulle bara vilja veta vilka "ni" som du syftar på? Flashbacks ledning, moderatorer, admin, andvändare, specefika andvändare?
2006-02-01, 21:19
Medlem
flowss avatar
Alltså vad faaaaaaaan! Låt mig bara flashbacka

Är folk så jävla dumma och registrerar sig på alla forum de ser så låt dem göra det! Men vad fan ska man behöva varna?

Kom igen hjälp till lite!
2006-02-01, 21:26
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
FingerPuller kastar sten i glashus.....

Titta vad det lilla tvångsneurotiska ludret CharlieR har hållit på med istället för att gaffla skit. Hon är ju med ditt medgivande moderator på skiten du har mage att kalla forum så visst ansvar får du nog ta för hennes missbruk av andras konton på FB. Jag har iaf inte sett att du markerat mot det på ditt fattigmans-forum. Men det tycker väl du är OK kan jag tro?
2006-02-01, 21:30
Medlem
skeggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Alltså vad faaaaaaaan! Låt mig bara flashbacka
word.
är så jävla trött på att jidder här, har inte varit inne på ett par veckor nu.
ska inte det här forumet handla om underground-aktiviteter osv. inte vissa medlemmars bråk med andra?
nu har jag iofs. knappt nån aning om vad som hänt, men skitsamma.
förstår inte hur ni orkar verkligen...
2006-02-01, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ni har faktiskt brutit mot alla oskrivna lagar om hur man uppför sig på Internet och jag hoppas verkligen att ni skäms. Det hade jag gjort i alla fall.
Det där va fan humor!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in