Citat:
Ursprungligen postat av
Psyko-Kodiak
Om jag är riktigt djuplodande och seriös så är evig sömn och att släckas ut helt från universum - the worst case scenario för mig iaf. Att aldrig, aldrig, aldrig uppleva någonting alls. Bara vara förintad. Inget hopp, ingen nåd. No mercy no remorse. Man är inte ens värd något Hemskast.
I många år var jag orolig för att detta skulle hända mig. Nu verkar d som om risken är minimal men det är en annan historia.
Det värsta som någonsin kan hända i mindre skala kan ju vara att förlora hela sin familj. Vilken förlust.
Jag kan tänka mig att det är worst case scenario är vara jinxed = ständigt "otur"-sförföljd så vida pass att allt skevar till sig för en.
Sedan finns det ju en mängd sjukdomar och hjärnskador etc.
Men jag hajar inte dem som förlikar sig med evig sömn. Den är nämligen ingen lek - aldrig mera lek.
Ps. Naturfilmaren Jan Lindblad sade en gång att han var i det absoluta helvetet under en värmebölja i Amazonas med ultramycket insekter som kläckte ägg innanför huden i tusental, alla surrande flugor, mygg, myror, tusenfotingar och mer otrevligheter i multum.
Om du sett en som drabbats av stroke och blivit förlamat så kan jag konstatera att detta är det värsta som kan hända en människa.
Sorgen i ögonen säger mycket.