2018-06-02, 14:29
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
Om jag är riktigt djuplodande och seriös så är evig sömn och att släckas ut helt från universum - the worst case scenario för mig iaf. Att aldrig, aldrig, aldrig uppleva någonting alls. Bara vara förintad. Inget hopp, ingen nåd. No mercy no remorse. Man är inte ens värd något Hemskast.
I många år var jag orolig för att detta skulle hända mig. Nu verkar d som om risken är minimal men det är en annan historia.
Det värsta som någonsin kan hända i mindre skala kan ju vara att förlora hela sin familj. Vilken förlust.

Jag kan tänka mig att det är worst case scenario är vara jinxed = ständigt "otur"-sförföljd så vida pass att allt skevar till sig för en.

Sedan finns det ju en mängd sjukdomar och hjärnskador etc.

Men jag hajar inte dem som förlikar sig med evig sömn. Den är nämligen ingen lek - aldrig mera lek.

Ps. Naturfilmaren Jan Lindblad sade en gång att han var i det absoluta helvetet under en värmebölja i Amazonas med ultramycket insekter som kläckte ägg innanför huden i tusental, alla surrande flugor, mygg, myror, tusenfotingar och mer otrevligheter i multum.
Citera
2018-06-02, 15:25
Medlem
Swe1227s avatar
Att jag aldrig får uppleva Sverige som det var på 60 och 80-talet.
Citera
2018-06-02, 16:56
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Att jag aldrig får uppleva Sverige som det var på 60 och 80-talet.

Jag upplevde 80-talet och det mesta av 70-talet. Överskattat.
Citera
2018-06-02, 17:30
Medlem
kebabloves avatar
total isolation, ofrivillig sådan. Tänk icoleringscell eller liknande utan att höra andra människor. Inte höra vaktbyten osv
Citera
2018-06-02, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-Kodiak
Om jag är riktigt djuplodande och seriös så är evig sömn och att släckas ut helt från universum - the worst case scenario för mig iaf. Att aldrig, aldrig, aldrig uppleva någonting alls. Bara vara förintad. Inget hopp, ingen nåd. No mercy no remorse. Man är inte ens värd något Hemskast.
I många år var jag orolig för att detta skulle hända mig. Nu verkar d som om risken är minimal men det är en annan historia.
Det värsta som någonsin kan hända i mindre skala kan ju vara att förlora hela sin familj. Vilken förlust.

Jag kan tänka mig att det är worst case scenario är vara jinxed = ständigt "otur"-sförföljd så vida pass att allt skevar till sig för en.

Sedan finns det ju en mängd sjukdomar och hjärnskador etc.

Men jag hajar inte dem som förlikar sig med evig sömn. Den är nämligen ingen lek - aldrig mera lek.

Ps. Naturfilmaren Jan Lindblad sade en gång att han var i det absoluta helvetet under en värmebölja i Amazonas med ultramycket insekter som kläckte ägg innanför huden i tusental, alla surrande flugor, mygg, myror, tusenfotingar och mer otrevligheter i multum.

Om du sett en som drabbats av stroke och blivit förlamat så kan jag konstatera att detta är det värsta som kan hända en människa.
Sorgen i ögonen säger mycket.
Citera
2018-06-05, 10:10
Medlem
Jag har förlorat mkt. Familj, vänner, kärlek. Lever extremt isolerat idag, främst pga människors grymhet. Mitt "worst case scenario" är nog att jag kommer leva så här resten av mitt liv, den tanken står jag inte ut med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in