• 1
  • 2
2018-06-02, 14:23
Medlem
Sockss avatar
Jag har köpt en cykelkorg till cykeln men de gav mig inte den modell jag hade tänkt mig. Jag kollade inte eftersom jag antog att personen fattade vad jag sa att jag ville ha. Dumt av mig. Nå, denna ser i princip likadan ut men ska fästas annorlunda.

Kan jag fästa en cykelkorg på styret (fast, inte sån med krokar) trots att jag har växel- och bromssladdar där? De måste ju antingen klämmas in bakom eller träs lite över korgen och då blir de spända, inte supertajt, det är lite 'svängrum' men jag vill ju inte att vare sig broms eller växlar ska paja och inte gå att använda.

Cykelkorgen jag köpte: http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cyke...rg-2000023204/

Cykelkorgen jag ville ha: http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cyke...te-2000020350/
Citera
2018-06-02, 14:29
Medlem
welcometorealitys avatar
Detta cykelkorg är ju den klassiska, enkelt och bra

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cyke...rg-2000019101/
Citera
2018-06-02, 14:45
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Detta cykelkorg är ju den klassiska, enkelt och bra

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cyke...rg-2000019101/

Tack, men nu har jag ju redan en Fick som sagt fel modell av den anställde på Biltema. Jag vill inte ha en sån man lyfter av, de brukar hoppa omkring när jag cyklar så jag ville ha en som sitter fast.
Citera
2018-06-02, 14:50
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socks
Tack, men nu har jag ju redan en Fick som sagt fel modell av den anställde på Biltema. Jag vill inte ha en sån man lyfter av, de brukar hoppa omkring när jag cyklar så jag ville ha en som sitter fast.

Sa du Biltema? Den hör hemma bara i sopbingen.
Citera
2018-06-02, 14:54
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-Kodiak

Är Biltemas cykelkorgar sämre än andras? Det tror jag knappast Iaf inte så dåliga att de inte håller för att frakta min väska fram och tillbaka till jobbet
Citera
2018-06-02, 14:55
Medlem
Sockss avatar
Citat:

Jag tvivlar på att Biltemas cykelkorgar är så dåliga att de inte håller för att frakta min väska fram och tillbaka till jobbet
EDIT det verkar vara fördröjning så jag trodde inte mitt första svar hade gått iväg. därav två svar
Senast redigerad av Socks 2018-06-02 kl. 14:58.
Citera
2018-06-02, 14:58
Medlem
godboys avatar
Citat:
Lämna tillbaka. Inga konstigheter. Du behöver inte ens kvitto, bara säg att du köpte fel typ så löser det sig.

Citat:
Äh, de är inte sämre andra cykelkorgar som dessutom kostar tre gånger mer. Visst, mycket på Biltema är skit, men mycket är helt okej eller t o m bra.
Citera
2018-06-02, 14:59
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Lämna tillbaka. Inga konstigheter. Du behöver inte ens kvitto, bara säg att du köpte fel typ så löser det sig.

Äh, de är inte sämre andra cykelkorgar som dessutom kostar tre gånger mer. Visst, mycket på Biltema är skit, men mycket är helt okej eller t o m bra.

Det ligger en bra bit från där jag bor, svängde in när jag ändå åkte förbi och köpte så det känns inte värt att åka dit igen, blir billigare att kolla om det finns någon här i stan som säljer cykelkorgar Är rätt nyinflyttad men tror det finns en affär som bla säljer cyklar och de borde ju ha.
Citera
2018-06-02, 14:59
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
Citat:
Är Biltemas cykelkorgar sämre än andras? Det tror jag knappast Iaf inte så dåliga att de inte håller för att frakta min väska fram och tillbaka till jobbet

Kanske det...
Citera
2018-06-02, 15:08
Medlem
godboys avatar
Citat:
Det ligger en bra bit från där jag bor, svängde in när jag ändå åkte förbi och köpte så det känns inte värt att åka dit igen, blir billigare att kolla om det finns någon här i stan som säljer cykelkorgar Är rätt nyinflyttad men tror det finns en affär som bla säljer cyklar och de borde ju ha.
Ja, du kan ju kolla på vad de ligger i pris i alla fall. Självklart är det ju inte lönsamt att åka tio mil till Temat om man ändå inte ska åt det hållet. Annars får du vänta till du har vägarna förbi. Men säg inte till cykelhandlaren att du köpt en korg på Temat, han kommer bara hitta på att den går sönder bara du tittar på den.

Har själv haft ett par Temat cyklar som jag köpt för ca 2.000 kr. Kan ju säga att dessa inte varit ett dugg sämre än femtusenkronorscyklar från cykelhandlare. Sen är ju fördelen att du vanligtvis får ha den ifred.

EDIT: När man handlar på Biltema så bör man dock vara väl påläst innan man beger sig till butiken. För personalen är ju inte experter på specifika saker, man får ju ha i åtanke att det är ett billighetsvaruhus, men de har faktiskt många prisvärda saker, och om något går sönder så reklamerar man, bara för att det är billigt så ska det inte gå sönder.
Senast redigerad av godboy 2018-06-02 kl. 15:15.
Citera
2018-06-02, 15:28
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ja, du kan ju kolla på vad de ligger i pris i alla fall. Självklart är det ju inte lönsamt att åka tio mil till Temat om man ändå inte ska åt det hållet. Annars får du vänta till du har vägarna förbi. Men säg inte till cykelhandlaren att du köpt en korg på Temat, han kommer bara hitta på att den går sönder bara du tittar på den.

Har själv haft ett par Temat cyklar som jag köpt för ca 2.000 kr. Kan ju säga att dessa inte varit ett dugg sämre än femtusenkronorscyklar från cykelhandlare. Sen är ju fördelen att du vanligtvis får ha den ifred.

EDIT: När man handlar på Biltema så bör man dock vara väl påläst innan man beger sig till butiken. För personalen är ju inte experter på specifika saker, man får ju ha i åtanke att det är ett billighetsvaruhus, men de har faktiskt många prisvärda saker, och om något går sönder så reklamerar man, bara för att det är billigt så ska det inte gå sönder.

Ja, jag får göra så. Maken kommer ev jobba på bygge åt det hållet snart, så får väl be honom isf om det inte går att fästa denna utan att broms och växlar påverkas.

Nej, jisses, man kan inte säga att man köpt på billighetsaffärer Visst känner man troligen skillnad i stabilitet på korgarna, men frågan är om det är värt att lägga mer pengar om man bara ska ha sin väska i korgen. Ska en handla kan det ju vara värt det.

Googlade på cykelkorg nu och hittade så klart en snygg på Åhlens haha, men det är en sån som inte sitter fast. Cykelaffärerna här i stan verkar inte ha några hemsidor så jag får kolla på måndag isf.
Citera
2018-06-02, 15:53
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ja, jag får göra så. Maken kommer ev jobba på bygge åt det hållet snart, så får väl be honom isf om det inte går att fästa denna utan att broms och växlar påverkas.

Nej, jisses, man kan inte säga att man köpt på billighetsaffärer Visst känner man troligen skillnad i stabilitet på korgarna, men frågan är om det är värt att lägga mer pengar om man bara ska ha sin väska i korgen. Ska en handla kan det ju vara värt det.

Googlade på cykelkorg nu och hittade så klart en snygg på Åhlens haha, men det är en sån som inte sitter fast. Cykelaffärerna här i stan verkar inte ha några hemsidor så jag får kolla på måndag isf.
Ingen cykelkorg är väl gjord för 30 kilo direkt, men att Biltemas skulle vara betydligt klenare än cykelhandlarens tror jag inte. Självklart avskyr väl de flesta cykelhandlare Biltema och det kan jag väl i o f förstå. För är man bara lite händig så kan man ju byta det mesta själv på en cykel och då blir det ju billigt att handla på Temat. Har t ex köpt däck och slang där, har för mig att det brukar gå på runt 150 kr för både däck och slang, hos valfri cykelhandlare hamnar det lätt på 3-400 och deras däck är inte ett dyft bättre. Ska de dessutom byta det åt dig är det säkert ytterligare 200 kr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in