Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Ja, du kan ju kolla på vad de ligger i pris i alla fall. Självklart är det ju inte lönsamt att åka tio mil till Temat om man ändå inte ska åt det hållet. Annars får du vänta till du har vägarna förbi. Men säg inte till cykelhandlaren att du köpt en korg på Temat, han kommer bara hitta på att den går sönder bara du tittar på den.
Har själv haft ett par Temat cyklar som jag köpt för ca 2.000 kr. Kan ju säga att dessa inte varit ett dugg sämre än femtusenkronorscyklar från cykelhandlare. Sen är ju fördelen att du vanligtvis får ha den ifred.
EDIT: När man handlar på Biltema så bör man dock vara väl påläst innan man beger sig till butiken. För personalen är ju inte experter på specifika saker, man får ju ha i åtanke att det är ett billighetsvaruhus, men de har faktiskt många prisvärda saker, och om något går sönder så reklamerar man, bara för att det är billigt så ska det inte gå sönder.
Ja, jag får göra så. Maken kommer ev jobba på bygge åt det hållet snart, så får väl be honom isf om det inte går att fästa denna utan att broms och växlar påverkas.
Nej, jisses, man kan inte säga att man köpt på billighetsaffärer

Visst känner man troligen skillnad i stabilitet på korgarna, men frågan är om det är värt att lägga mer pengar om man bara ska ha sin väska i korgen. Ska en handla kan det ju vara värt det.
Googlade på cykelkorg nu och hittade så klart en snygg på Åhlens haha, men det är en sån som inte sitter fast. Cykelaffärerna här i stan verkar inte ha några hemsidor så jag får kolla på måndag isf.