2018-06-02, 20:14
Medlem
rex144s avatar
Rikemansområdet Västra Hamnen intill Ribersborgsstranden växer så det knakar, många nyinflyttade, tjejen har troligtvis varit på besök hos någon som bor där, hon själv bor troligen i närheten, hon kände sig säker,
hon tänkte dessutom att genom att cykla kan hon undkomma eventuella skumma typer,
hon gick inte till fots, men det räckte inte...
Citera
2018-06-02, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Säkert galen invandrare, eller sexuellt utsvulten vit man....

Sexuellt utsvulten vit man....haha finns det ens?
Citera
2018-06-03, 05:04
Moderator
Chantres avatar
Bild på brottsplatsen.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...72&oe=5B83025B

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...82&oe=5B79BCFD

Nedersta gatan bör väl vara V Varvsgatan och den som går till vänster Skeppsbyggaregatan. Stod väl tidigare baracker på tomten.
Citera
2018-06-03, 06:00
Medlem
utan.att.stannas avatar
Inte ett ord i sydsvenska?
Citera
2018-06-03, 07:52
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Citat:
Vid 16-triden höll polisen på att valla kvinnan som i morse överfalls våldtogs och misshandlades i grönområdet bakom Universitetsholmens gymnasium. Efter vallningen av offret på brottsplatsen fortsatte polisteknikerna sitt arbete med att spårsäkra brottsplatsen.

http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=574499
Citera
2018-06-03, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Bild på brottsplatsen.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...72&oe=5B83025B

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...82&oe=5B79BCFD

Nedersta gatan bör väl vara V Varvsgatan och den som går till vänster Skeppsbyggaregatan. Stod väl tidigare baracker på tomten.

Barackerna stod på grusplanen i bildens mitt. Vill man se hur det såg ut så finns de kvar på Google maps satelit view. Polisen jobbade då jag passerade uppe vid spåren, där det också finns ytterliggare en mindre avspärning, syns om man tittar noga på dina bilder. Kvinnan har antagligen kommit på cykelbanan som går igenom din bild parallellt med spåret och sedan knuffats in bland buskarna, då är de också en bit bort från vägen som går i bildens högerkant, vägen som går till Västra Hamnen och där har nog varit bil och cykel trafik även vid 02 på natten.

Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna

Sydsvenskan har på senare år blivit ganska vänster radikaliserad och negativa nyheter som dessa hamnar snabbt långt ner i flödet, speciellt om det gäller Malmö.
Citera
2018-06-03, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Barackerna stod på grusplanen i bildens mitt. Vill man se hur det såg ut så finns de kvar på Google maps satelit view. Polisen jobbade då jag passerade uppe vid spåren, där det också finns ytterliggare en mindre avspärning, syns om man tittar noga på dina bilder. Kvinnan har antagligen kommit på cykelbanan som går igenom din bild parallellt med spåret och sedan knuffats in bland buskarna, då är de också en bit bort från vägen som går i bildens högerkant, vägen som går till Västra Hamnen och där har nog varit bil och cykel trafik även vid 02 på natten.

Sydsvenskan har på senare år blivit ganska vänster radikaliserad och negativa nyheter som dessa hamnar snabbt långt ner i flödet, speciellt om det gäller Malmö.

Väldigt ogenomtänkt av kvinnan att cykla där själv ensam mitt i natten. Finns många hyenor från främmande länder i Malmö som smyger runt och letar naiva kvinnliga offer.

Sydsvenskan är en liberal judiskägd tidning alla sunt tänkande människor bojkottar.
Citera
2018-06-03, 12:47
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Fortfarande inget signalement, men här i tråden verkar alla vara överens om hur både BO och GM ser ut.
Jag kan tycka att misshandel i samband med våldtäkt talar för en vit apa.
Citera
2018-06-03, 17:16
Medlem
Ni som har sett platsen, jag undrar hur fan man som ensam tjej vågar ta den vägen??
Mörk liten väg som går genom buskage och leder från ena hållet mot ribban, och andra mot industrier.

Samma med våldtäkten i Sofielund, man undviker såna här platser !
Men tydligen inte dessa töser, så nåt intressant måste där funnits.
Citera
2018-06-04, 13:34
Medlem
Eftersom polisen fortfarande vägrar att gå med signalementet så antar jag att de har så pass mycket spår att de inte behöver gå ut med signalementet.

Kan vi förvänta oss ett gripande inom 2 dagar?
Citera
2018-06-05, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Ni som har sett platsen, jag undrar hur fan man som ensam tjej vågar ta den vägen??
Mörk liten väg som går genom buskage och leder från ena hållet mot ribban, och andra mot industrier.

Samma med våldtäkten i Sofielund, man undviker såna här platser !
Men tydligen inte dessa töser, så nåt intressant måste där funnits.
Snabbaste vägen till centralstationen.
Citera
2018-06-05, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lionatthezoo
Eftersom polisen fortfarande vägrar att gå med signalementet så antar jag att de har så pass mycket spår att de inte behöver gå ut med signalementet.

Kan vi förvänta oss ett gripande inom 2 dagar?

Nä det tror jag inte, har väl inte gripit någon för vinterns gruppvåldtäkter än heller. Dessa skulle ju lösas snabbt som det lät på polisen då och gick ut med att ingen skulle behöva va rädda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in