Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-02, 05:10
  #1
Medlem
Lyftkranen från Sibirien. 3 OS-guld, 9 VM-guld och 12 EM-guld. Den hårdaste, störste och starkaste jävla ryssen och brottaren någonsin, min och många andras hjälte. 1 mot 1 utan vapen finns det ingen i hela världshistorien som haft en chans mot honom. Har själv träffat honom när han tävlade för GAK i gbg. Dela med er av era minnen eller åsikter.
Citera
2018-06-02, 05:17
  #2
Avstängd
JagBlirVansinnigs avatar
Han var stor men nu behöver han faktiskt visa vad han går för, om han nu ska få en egen hyllningstråd!
Ja jag har faktiskt träffat honom, en stor jävel men han skulle åka på stryk mot tex Alexander eller Latifi!

Att leva på gamla meriter är bara löjligt lite som att jag postar bilder på Tinder från det att jag var rippad som tjugofemåring.
Citera
2018-06-02, 09:48
  #3
Medlem
Glajjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlirVansinnig
Han var stor men nu behöver han faktiskt visa vad han går för, om han nu ska få en egen hyllningstråd!
Ja jag har faktiskt träffat honom, en stor jävel men han skulle åka på stryk mot tex Alexander eller Latifi!

Att leva på gamla meriter är bara löjligt lite som att jag postar bilder på Tinder från det att jag var rippad som tjugofemåring.
Aleksandr Karelin är pensionerad. Dessutom är han en brottare och inte en utövare av MMA. Jag tror Karelin som ung hade vunnit över Alexander Gustafsson och Ilir Latifi i brottning.

https://en.wikipedia.org/wiki/Aleksandr_Karelin
__________________
Senast redigerad av Glajjan 2018-06-02 kl. 09:50.
Citera
2018-06-02, 10:16
  #4
Medlem
Pocarisweats avatar
Ja vad kan man säga?

Karelin var ett unikum för sin storlek då han besatt en fysik som inte var representativ för sin viktklass och kunde därmed bolla runt med de flesta tjockisarna. Omvänt livtag var hans favoritgrepp och ja...Vad finns att säga? Var över i Sverige ett tag för att tjäna lite deg men tror väl inte direkt att han uppfattade det som speciellt roligt utan är fullt övertygad om att han gjorde det främst för pengarna.

Gjorde en match mot Puroresu-stjärnan Maeda Akira. Eller match, han körde över Maeda inför japansk hemmapublik och gjorde därmed en hel generation av japanska puroresu-fans helt ställda.

Är väl politiker nu men brukar allt som oftast besöka olika brottarläger, inte minst i sin hemstad Novosibirisk.

Personligen minns jag väl honom bäst runt 92 när han bollade runt med Tomas Johansson i finalen och vann på fall. Är själv fd aktiv brottare men numer coachar jag kids så har ju givetvis haft koll på honom under hans aktiva karriär, men liksom, han var ett fysiskt unikum och kan i viss mån hålla andra brottare högre enbart för deras fina brottning och inte enbart sin fysiska överlägsenhet.

För all del dock, han var en sann mästare vilket såklart inte skall förringas. Har ett signerat foto på honom någonstans då även jag träffade honom under sin tid i Sverige.
Citera
2018-06-02, 16:04
  #5
Medlem
godhetsapostelns avatar
Karelin håller jag för den störste idrottaren under min livstid. Åtminstånde den mest överlägsne. Men det är svårt att jämföra med t.ex. Carl Lewis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback