Citat:
Ursprungligen postat av
holmium
Om du som anonym skribent inte tål ett verbalt påhopp (som ev. utmanar dina ståndpunkter), från en annan anonym användare på flashback, hur i all världen skall du klara dig ute i verkligheten ?
Stackars dig, att du inte slutar med flashback istället ?
Jag personligen har aldrig blivit tilltalad ute i verkligheten som jag blir här på Flashback (jag är kvinna).
Även om jag är ny användare så har jag läst Flashback i över tio år. Det handlar sällan längre om bra diskussioner där man får genomtänkta svar utan numer är många svar i stil med TS exempel i trådstarten.
Det ger ju i längden inte yttrandefrihet, utan tvärtom skrämmer bort många användare. Yttrandefrihet är ju inte att trakassera och förnedra, utan att uttrycka sin åsikt.
Det är ju klart att man försöker att inte bry sig, men visst kryper det under skinnet ibland. Jag tycker väl dock att många män härinne också får hemska svar på vänligt och artigt ställda frågor. Förr var det ganska mycket humor i svaren, nu är det mycket som gör mig ganska ledsen.
Men Flashback och yttrandefrihet är viktigt. Det är ju lite upp till användarna att bevara det.