2018-12-27, 12:05
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surlai
Jo jag mår så himla dåligt att jag skapar en tråd om det. Yttrandefrihet kallas det. Fatta.

Sedan så ifrågasätter jag att mina inlägg raderas titt som tätt och jag blir avstängd för bagateller så fort jag tar en debatt med dessa tjockskallar, medan de sliskiga sexisterna och kvinnohatarna kommer undan.

Ingen påstår att du inte får starta en tråd om det. Det är ingen här som skriker om att stänga tråden.
Citera
2018-12-27, 12:14
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Om du som anonym skribent inte tål ett verbalt påhopp (som ev. utmanar dina ståndpunkter), från en annan anonym användare på flashback, hur i all världen skall du klara dig ute i verkligheten ?

Stackars dig, att du inte slutar med flashback istället ?

Jag personligen har aldrig blivit tilltalad ute i verkligheten som jag blir här på Flashback (jag är kvinna).
Även om jag är ny användare så har jag läst Flashback i över tio år. Det handlar sällan längre om bra diskussioner där man får genomtänkta svar utan numer är många svar i stil med TS exempel i trådstarten.
Det ger ju i längden inte yttrandefrihet, utan tvärtom skrämmer bort många användare. Yttrandefrihet är ju inte att trakassera och förnedra, utan att uttrycka sin åsikt.
Det är ju klart att man försöker att inte bry sig, men visst kryper det under skinnet ibland. Jag tycker väl dock att många män härinne också får hemska svar på vänligt och artigt ställda frågor. Förr var det ganska mycket humor i svaren, nu är det mycket som gör mig ganska ledsen.
Men Flashback och yttrandefrihet är viktigt. Det är ju lite upp till användarna att bevara det.
Citera
2018-12-27, 12:16
Medlem
Citat:
Det finns ingen omvänd rasism. Det är inte möjligt att vara rasist/sexist mot den absolut mest privilegierade varelsen i världen - den vita mannen.

Det funkar inte att jämföra rasism mot förtryckta minoriteter med "rasism" eller "hat" mot privilegierade vita (män) med den strukturella makten i samhället.

I inlägg efter inlägg beskriver du vad du tycker om "vita män". De flesta "normala" flashbackare har andra intressen också. Du verkar bara ha ett enda intresse, antagligen får detta hat dig att må bra då du med största sannolikhet är psykiskt instabil.

Att någon lackar ur (och postar dessa kommentarer) efter att ha läst dina inlägg är inte så konstigt. Du provocerade fram dem alldeles själv...
Citera
2018-12-27, 12:23
Medlem
Citat:
Jag mår så himla dåligt att jag skapar en tråd om det. Yttrandefrihet kallas det. Fatta.

Sedan så ifrågasätter jag att mina fjantiga inlägg raderas titt som tätt och jag blir avstängd för bagateller så fort jag tar en debatt med dessa tjockskallar samtidigt som de själva kommer undan med vad som helst utan några konsekvenser.

Vi har redan förstått att du mår dåligt !

Att dina citat "fjantiga inlägg" raderas "titt som tätt" och att du blir avstängd för "bagateller" beror helt enkelt på att det du skriver inte har någon verkshöjd. Du får helt enkelt lära dig att uttrycka dig på ett mognare sätt.

I stort sett varenda inlägg är i stil med

"Jag talar om för dig hur verkligheten ser ut. Mäns svaga mentalitet och behov av att vara överlägsna kvinnor samt förväntade könsroller i samhället gör att fler män än kvinnor finns bland de högst rankade schackspelarna. Detsamma gäller sport och fotboll, män känner sig hotade av kvinnor.

Har ni inte fotboll att briljera med så vad har ni då kvar?"

Du vill så gärna ha någon att skylla på då du inte kan se dina egna brister. Då blir det "vita män" som gjorde att du inte kunde ta dig vidare eller uppåt i livet. Ingenting beror på dig, allt är andra människors fel !
Senast redigerad av Revolutions 2018-12-27 kl. 12:43.
Citera
2018-12-27, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
I inlägg efter inlägg beskriver du vad du tycker om "vita män". De flesta "normala" flashbackare har andra intressen också. Du verkar bara ha ett enda intresse, antagligen får detta hat dig att må bra då du med största sannolikhet är psykiskt instabil.

Att någon lackar ur (och postar dessa kommentarer) efter att ha läst dina inlägg är inte så konstigt. Du provocerade fram dem alldeles själv...
Blir man provocerad av att jag informerar obildade människor om att omvänd rasism inte existerar så är man bra känslig.
Senast redigerad av surlai 2018-12-27 kl. 12:37.
Citera
2018-12-27, 12:37
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions

Fast kan man inte bemöta den typen av påståenden utan att falla så lågt att man börjar svamla om TS sexuella preferenser så kanske man kan tänka ett varv till innan man svarar? Jag menar, om det bästa argument man har är att hon suger kuk så är det inte mycket man har att komma med.

Sen har jag alltid undrat över folk som får för sig att PMa sina pubertala icke-argument, har de missat att de befinner sig på ett diskussionsforum och har möjlighet att skriva direkt i tråden? Eller vill de inte att andra ska kunna se hur patetiska de är?
Citera
2018-12-27, 12:38
Medlem
Citat:
Blir man provocerad av att jag informerar obildade människor om att omvänd rasism inte existerar så är man känslig.

Det var lönlöst att försöka få dig att förstå !

Nåväl...jag gjorde ett försök !
Citera
2018-12-27, 12:39
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag personligen har aldrig blivit tilltalad ute i verkligheten som jag blir här på Flashback (jag är kvinna).
Även om jag är ny användare så har jag läst Flashback i över tio år. Det handlar sällan längre om bra diskussioner där man får genomtänkta svar utan numer är många svar i stil med TS exempel i trådstarten.
Det ger ju i längden inte yttrandefrihet, utan tvärtom skrämmer bort många användare. Yttrandefrihet är ju inte att trakassera och förnedra, utan att uttrycka sin åsikt.
Det är ju klart att man försöker att inte bry sig, men visst kryper det under skinnet ibland. Jag tycker väl dock att många män härinne också får hemska svar på vänligt och artigt ställda frågor. Förr var det ganska mycket humor i svaren, nu är det mycket som gör mig ganska ledsen.
Men Flashback och yttrandefrihet är viktigt. Det är ju lite upp till användarna att bevara det.

Precis, den hårda jargongen är inte specifikt riktad mot kvinnor. Den är allmän för flashback.

Sen kan en åsikt vara förnedrande och uppfattas som trakasseri. Det är ju det som är det viktiga med flashback - Att det är en arena där även dom fula åsikterna får komma fram.

Sarkastiska, skämtsamma inlägg sorteras tyvärr bort som OT/Trams nuförtiden. Jag tror det är därför som flashback har blivit tråkigare. Modereringen har tagit en olycklig utveckling.
Citera
2018-12-27, 12:44
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Precis, den hårda jargongen är inte specifikt riktad mot kvinnor. Den är allmän för flashback.

Sen kan en åsikt vara förnedrande och uppfattas som trakasseri. Det är ju det som är det viktiga med flashback - Att det är en arena där även dom fula åsikterna får komma fram.

Sarkastiska, skämtsamma inlägg sorteras tyvärr bort som OT/Trams nuförtiden. Jag tror det är därför som flashback har blivit tråkigare. Modereringen har tagit en olycklig utveckling.

Jag håller med dig om modereringen... men att kalla någon för psykiskt instabil, kuksugare, sliddjur eller feministhora osv uttrycker ju inte en åsikt utan är avsedda att håna och förnedra skribenten. Fula åsikter har jag inga problem med. Det är väl snarare hur de framförs. Ofta innehåller dessa inlägg inte ens en åsikt. En yttrandefrihetsarena ska väl vara till även för dem som inte är hårdhudade?
Men jag tror inte att det kan modereras bort. Det måste vara användarna själva som visar vilken nivå man vill hålla på forumet.
Senast redigerad av Grollaren 2018-12-27 kl. 12:46.
Citera
2018-12-27, 12:48
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag håller med dig om modereringen... men att kalla någon för psykiskt instabil, kuksugare, sliddjur eller feministhora osv uttrycker ju inte en åsikt utan är avsedda att håna och förnedra skribenten. Fula åsikter har jag inga problem med. Det är väl snarare hur de framförs. Ofta innehåller dessa inlägg inte ens en åsikt. En yttrandefrihetsarena ska väl vara till även för dem som inte är hårdhudade?
Men jag tror inte att det kan modereras bort. Det måste vara användarna själva som visar vilken nivå man vill hålla på forumet.

För den som har tunn hud finns ignorera-knappen. Jag tror inte att du missar mycket av värde när du trycker på den, gällande användare som spyr ur sig nedsättande termer.
Citera
2018-12-27, 13:10
Medlem
sinewaves avatar
Så TS har en jargong där hon utmålar majoritetsbefolkningen i samhället som obildade idioter och förväntar sig sedan att dessa på något vis ska behandla henne med respekt och föra sakliga diskussioner med denne?

Det låter lite knasigt. I regel fungerar det så på Flashback att om man skriver knasiga saker kommer man att få knasiga saker tillbaka.

Det låter snarare som att TS är ett troll som sysslar med trollande.
Citera
2018-12-27, 13:56
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag tycker alla neanderthalarkommentarer borde bestraffas av moderatorerna men det verkar onekligen som det är fritt fram att skriva vad som helst nästan.

Finns det inget dedikerat vänsterforum där ni kan utföra åsiktskontroll? Förstår inte varför såna som du ska envisas med att komma hit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in