Citat:
Ursprungligen postat av
skunkjobb
Det blir kul om man krockar och sitter där i en blandning av blod, urin och avföring. Ett öde värre än Smögen.
De flesta kan ju hålla sig utan att bajsa betydligt längre än intervallet mellan urinerandet. Är det bara det senare som behöver lösas under färd kan man ju tänka sig något betydligt enklare och mer hygieniskt än att ersätta förarstolen med en klosett och då tänker jag på sådana kisspåsar som astronauter har när de är på långa rymdpromenader:
https://history.nasa.gov/SP-368/s6ch2.htm
Om man är man så använder man något som är väldigt likt en kondom som "anslutning". Kondomen är via en slang förbunden med en påse som astronauterna har på låret men i en bil kan man ju ha den under sätet kanske.
Jag gillar NASA:s benämning för det som används om astronauten måste skita också i sin rymddräkt, fecal containment garment. Diaper=blöja låter ju alldeles för oglamoröst för en astronaut...
Läs vad jag skrev igen! Urinen, urinet, vad heter det eg? Pisset helt enkelt, ska ledas ut direkt på vägen via en slang.
Det blir en defacto nettovinst med avseende på vilka kroppsvätskor man tvingas sitta i vid händelse av krock. Prova krocka när du är riktigt piss och skitnödig ska du få se vad som händer.
Med min lösning kommer man enbart vara nedsmetad med skit och blod, pisset ligger bakom en på vägen.
Din lösning med en fecal containment garment samt en sådan där uridom låter givetvis smakfull nog, den lyfter vi på hatten för, men det verkar dyrt och krångligt, pungsving ska bara behöva dra ned byxorna inför och dra upp dem efter avslutad färd, ett rymddräktsliknande gerät är alltför krångligt.