2006-01-31, 16:08
Medlem
1911a1s avatar
EDIT: DETTA FUNGERAR INTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har ni ibland svårt att hitta stift till er tändare? Jag har kommit på en grej!
Bryt sönder en vanlig blyertspenna och ta ut blyertsen som finns där inne. Kapa ner bitarna så dom blir i rätt storlek och sättt in i zippon. Fungerar perfekt!

Nu vet jag inte om det är blyerts dom säljer i affärerna men det fungerar iaf minst lika bra som köpta stift
2006-02-01, 14:00
Medlem
Katzespeiens avatar
Kul skämt. Om man ser folk med grafitfärgade tummar så vet man att de både läser på flashback och är dumma i huvudet.
2006-02-01, 14:32
Medlem
1911a1s avatar
Det var inget skämt.. jag testade detta lite fort med en kompis och i hans zippo så hade han lagt in 2 stift. En jätteliten bit som satt fast högst upp gjorde gnistorna =/ märkte detta själv idag när jag gjorde på min och det blev helt svart på händerna =/ förlåt om någon försökte detta jag skämtade inte eller så. Trodde att det var äkta fast det visade sig att det var en väldigt liten bit stift som satt fast där inne..
2006-02-01, 15:01
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Nej, men en annan grej man kan göra om man saknar stift är att kannibalisera en gammal engångständare. Oftast tar gasen slut snabbare än stiftet, vilket gör att man helt enkelt kan öppna tändaren, ta ut stiftet och sätta in det i Zippon.
2006-02-01, 19:30
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1911a1
Det var inget skämt.. jag testade detta lite fort med en kompis och i hans zippo så hade han lagt in 2 stift. En jätteliten bit som satt fast högst upp gjorde gnistorna =/ märkte detta själv idag när jag gjorde på min och det blev helt svart på händerna =/ förlåt om någon försökte detta jag skämtade inte eller så. Trodde att det var äkta fast det visade sig att det var en väldigt liten bit stift som satt fast där inne..
OK sorry om jag trodde illa om dig. Du misstog dig helt enkelt
2006-02-04, 20:15
Moderator
tobess avatar
*klick*

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in