• 1
  • 2
2018-05-27, 18:38
Medlem
Huronians avatar
Jag vill alltså ha en mobil som kan ansluta till ett vägguttag för att laddas och ringa eller uppringas av telefonnätet men utan andra funktioner. I princip en portabel telefonkiosk. Går det att hitta sådant idag?
Citera
2018-05-27, 18:42
3310
Citera
2018-05-27, 18:43
Medlem
dwgs avatar
Biltema, Clas Ohlson butiker brukar ha sånt.
Citera
2018-05-27, 18:46
Medlem
reFluxls avatar
Nokia 3310 finns väl säkert begagnad någonstans.
Citera
2018-05-27, 18:54
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huronian
Går det att hitta sådant idag?
Det finns mängder med sådana, många dessutom gjorda för att vara enkla att handha: http://cdon.se/hemelektronik/denver-...89&fo_s=gplase
Citera
2018-05-27, 18:56
Medlem
Citat:
Jag vill alltså ha en mobil som kan ansluta till ett vägguttag för att laddas och ringa eller uppringas av telefonnätet men utan andra funktioner. I princip en portabel telefonkiosk. Går det att hitta sådant idag?

Nokia 105 Dual sim Mobil 349 kronor hos Kjell o Company kanonbra mobil!!!, håller kaddningen jättelänge , 25 dagar!!!
Citera
2018-05-27, 18:59
Medlem
AX64s avatar
Doro-telefonerna är i enklaste laget och används flitigt bland pensionärer och andra halvdöda.
Citera
2018-05-27, 19:11
Medlem
Huronians avatar
Ah, nice. Fick intrycked av att det inte fanns så många bra alternativ. Är det att gå till överdrift att inte ha FM radio? Är det ens möjligt att få tag på en telefon utan?
Citera
2018-05-27, 19:35
Medlem
Huronians avatar
En tjej jag känner online hackade mig för 2-3 år sedan. Jag har låtit det fortgå, men ibland blir det bara för mycket. Jag känner i nuläget inte för att installera om, gå till polis, darknet, etc. Men att kunna ringa en psykolog eller terapeut ostörd ibland vore nog positivt.
Citera
2018-05-27, 19:59
Medlem
Seiko-2003s avatar
Netonnet har många modeller..
Citera
2018-05-27, 20:26
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det finns mängder med sådana, många dessutom gjorda för att vara enkla att handha: http://cdon.se/hemelektronik/denver-...89&fo_s=gplase

Som snäll son fick min mor just en sådan av mig för tre år sedan i morsdagspresent. Problemet med den Denvern är att den är värdelös: Den är trög, har lagg på någon sekund när man bara ska slå in en siffra i ett telefonnummer, (en sekunds lagg per siffra alltså!), har bara 2G, så vissa operatörer kan man inte ha alls, och hänger sig titt som tätt. -Hon fick en enkel Samsung efter någon vecka av mig i stället. (Hon ville uttryckligen ha en enkel telefon som "bara gick att ringa med", 80+ you know..)

Nokias nya 3310 är ett bra val, men den har normalt bara 2G, så exempelvis operatören 3 går bort, då den saknar GSM-nät. Observera att man inte heller kan vara jättesäker på om 2G-nätet kommer att finnas kvar hur länge som helst då frekvenserna är hett eftertraktade för modernare teknologier..

Observera att det finns en Nokia 3310 som har 3G, så den är i så fall ett mycket bättre val än den med bara 2G, kostar 100 mer än den som bara är 2G: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4530855

Skulle alltså kolla på en enkel knapptelefon som har 3G, jag köpte en samsung som har det till min mor, har för mig den kostade 399:-, men det var typ 2015, så den modellen finns nog inte.

Om de tipsen "skaffa en begagnad lur" så kan jag säga att det bara är dumt. Mobiltelefoner blir skräp med åren, de är inte konstruerade för att hålla mer än i något år. Sen börjar skiten att krångla, om inte annat elände, så är batteriet förbrukat.
Citera
2018-05-28, 01:37
Medlem
Robinson-Merals avatar
Citat:

LightPhone eller Punkt har precis det du beskriver. De får 3310 att framstå som hightech.

Test: https://www.theverge.com/circuitbrea...lly-punky-mp01
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in