• 1
  • 2
2018-05-27, 18:13
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...nkt-stockholm/

Citat:
27 maj 14.33, Farligt föremål, misstänkt, Stockholm

Polisen har spärrat av ett område på Birger Jarlsgatan då tekniker ska undersöka ett föremål vid alternativt på en cafédörr.

Uppdatering klockan 15:36
Det misstänkta föremålet är beskrivet att det ser ut som en kokosnöt. Polisen har spärrat av Birger Jarlsgatan från Kungstensgatan till Rådmansgatan samt Tulegatan.

Uppdatering klockan 17:23
Personalen från nationella bombskyddet är på plats och har påbörjat sin första undersökning av det misstänkta farliga föremålet.

Uppdatering klockan 18:00
Polisen har utökat avspärrningarna och de är från korsningen med Rehnsgatan på Birger Jarlsgatan samt från Tegnérgatan på Birger Jarlsgatan.

Vet någon mer om detta? Vilket är caféet? Finns någon hotbild?
Citera
2018-05-27, 18:15
Medlem
okok1s avatar
Om det ser ut som en kokosnöt så är det förmodligen en kokosnöt...
Citera
2018-05-27, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Om det ser ut som en kokosnöt så är det förmodligen en kokosnöt...

Ser onekligen ut så på bilden. Men eftersom polisens bombtekniker använder sin robot kanske den innehåller något annat än kokosmjölk.

https://www.instagram.com/p/BjSYYZ2l...y=swepixsweden
Citera
2018-05-27, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
https://polisen.se/aktuellt/handelse...nkt-stockholm/

Vet någon mer om detta? Vilket är caféet? Finns någon hotbild?

Verkar hittats utanför korskyrkan .
Citera
2018-05-27, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Ser onekligen ut så på bilden. Men eftersom polisens bombtekniker använder sin robot kanske den innehåller något annat än kokosmjölk.

https://www.instagram.com/p/BjSYYZ2l...y=swepixsweden

Blir ju pinsamt om det är en kokosnöt
Citera
2018-05-27, 18:29
Medlem
docentdisciplins avatar
Tycker det ser ut som ett ägg - från filmen Alien. Vi får se vad det kan vara för något...
Citera
2018-05-27, 18:29
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag gick förbi där idag men såg inte så mycket, men förstod att något hade hänt när de hade spärrat av vägen. Vem var det som ringde in till polisen? Om jag hade sett något som såg ut som en kokosnöt så hade jag nog inte ringt till polisen.
Citera
2018-05-27, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Jag gick förbi där idag men såg inte så mycket, men förstod att något hade hänt när de hade spärrat av vägen. Vem var det som ringde in till polisen? Om jag hade sett något som såg ut som en kokosnöt så hade jag nog inte ringt till polisen.

Måste ju stuckit ut sladdar eller bå, visserligen verkar den hittats utanför en kyrka, därför tar man väl det säkra före det osäkra, nu verkar dom ju dock spärrat av ännu mer, lite märkligt faktiskt.
Citera
2018-05-27, 18:39
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Måste ju stuckit ut sladdar eller bå, visserligen verkar den hittats utanför en kyrka, därför tar man väl det säkra före det osäkra, nu verkar dom ju dock spärrat av ännu mer, lite märkligt faktiskt.

Ok, så kan det säkert vara, men det känns som att polisen flera gånger nu har fått åka ut för "ett misstänkt föremål".
Citera
2018-05-27, 18:44
Medlem
okok1s avatar
Expressen:
Citat:
Vid 18.30 meddelade polisen att föremålet var ofarligt: Det var en kokosnöt fylld med metall.
Citera
2018-05-27, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Ok, så kan det säkert vara, men det känns som att polisen flera gånger nu har fått åka ut för "ett misstänkt föremål".

Jo men dom gjorde ju bedömningen attdom ej visste vad det var och kontaktade bombgruppen, poliserna borde ju ändå veta hur en kokosnöt ser ut tycker man.
Citera
2018-05-27, 18:47
Medlem
Ofarligt föremål , kokosnöt fylld med metall .
Var väl tyngden på den då som gjorde polisen misstänksam .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in