Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-27, 16:49
  #1
Avstängd
Gott intryck! Oerhört mycket invandrare måste tilläggas, och otroligt segregerat. Men samtidigt. Vilka miljöer, öppna ytor. Närheten till vattnet. Enbart timman bort till Sthlm och Uppsala. Sammantaget; Känns som en sund och frisk stad. Frisk och kapabel stadskärna (stor kapacitet) blandning mellan stort och litet, och fick ett oerhört bra intryck rent allmänt efter min första vistelse i staden nu under helgen. Tilläggas bör att jag ej besökte förorterna. Lägenheten jag bodde i låg på Karlsgatan, dvs mitt i centrum. Min fråga lyder; Värt att ta picket och packet och flytta till denna stad (utgår från att man kirrar ett helt ok jobb i staden dessförrinnan flytten sker vill säga), Era egna upplevelser? Rekommendationer från en nuvarande Västerås-bo? Jag gör själv jämförelsen med Borås där jag bott under senare år (Sveriges gråaste och tråkigaste stad bakom en fasad av storstadskomplex).
__________________
Senast redigerad av Maxodus 2018-05-27 kl. 16:59.
Citera
2018-05-27, 16:58
  #2
Medlem
Man flyttar väl för att man behöver?

Tråkigaste staden i Sverige enligt mina ögon.
Citera
2018-05-27, 17:04
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Man flyttar väl för att man behöver?

Tråkigaste staden i Sverige enligt mina ögon.


Ja naturligtvis är det ofta så. Men har man utbildat sig ett jäkligt bra tag tycker jag man nog och väl kan unna sig och titta lite runt och se efter vad övriga Sverige har att erbjuda. Och då förstagångsvistelsen gav väldigt fina intryck så tänkte jag att jag kikar lite efter vad andra tycker. Tycker det är ruskigt tråkigt att de flesta inriktar sig mot topp-tre; Malmö, Gbg, Sthlm (rätt överskattade städer) när det vankas flytt. Sverige har faktiskt helt ok mellanstora städer!
__________________
Senast redigerad av Maxodus 2018-05-27 kl. 17:06.
Citera
2018-05-27, 17:10
  #4
Medlem
Steffemedsvetsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxodus
och otroligt segregerat.

Låter ju trevligt att människor kan umgås med likasinnade. Det är ju så olika kulturer har utvecklats.

Hade vi alla varit likadana hade vi aldrig haft både kinamat, kebab och tacos.

Det hade nog bara varit kokbanan för hela slanten.
Citera
2018-05-27, 17:12
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Steffemedsvetsen
Låter ju trevligt att människor kan umgås med likasinnade. Det är ju så olika kulturer har utvecklats.

Hade vi alla varit likadana hade vi aldrig haft både kinamat, kebab och tacos.

Det hade nog bara varit kokbanan för hela slanten.


Respekterar innerligt den sortens åsikt men fokuset låg på staden, ni får gärna bidra med upplevelser eller allmän rekommendation från nuvarande boende. Tack på förhand!
Citera
2018-05-27, 17:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxodus
Respekterar innerligt den sortens åsikt men fokuset låg på staden, ni får gärna bidra med upplevelser eller allmän rekommendation från nuvarande boende. Tack på förhand!

Du kommer känna likadant för Västerås som Borås efter ett tag.
Citera
2018-05-27, 17:26
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Du kommer känna likadant för Västerås som Borås efter ett tag.


Absolut! Tanken var dock en 2-3 på sin höjd 4-års flytt. Men icke en hel livstid
Citera
2018-05-27, 17:32
  #8
Medlem
holmiums avatar
Har bott och arbetat i Västerås längre tillbaka i tiden, idag besöker jag Västerås i jobbet några gånger per år. Längre tillbaka var Västerås en fin och välmående stad, trots sosseriet så var staden rätt OK bitvis rent av både vacker och trivsam.

Idag är Västerås tyvärr bara en neger och blattekloak bland många andra blattekloaker i Sverige, sosseriet och de andra odugligarna inom kommunen har dessutom förfulat hela stan till oigenkännlighet.

Innan stan ev. har rensats upp politiskt och etniskt så lär inte Västerås vara ett förstaval om man kan välja sin bostadsort.
Citera
2018-05-27, 18:34
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxodus
(Sveriges gråaste och tråkigaste stad bakom en fasad av storstadskomplex).

Västerås ? Ja absolut, utöver det så är dom otrevliga tröga eller både och, största bönderna bor centralt och kaoz babbarna tar efter lokalbefolkningen.

Varför inte uppsala eller borås eller nästan vad som helst.

Jobbtipps, ABB eller kommunen, där jobbar dom allihopa (om dom jobbar)
Citera
2018-05-27, 18:57
  #10
Medlem
Kör på din känsla. Lycka till
Citera
2018-05-27, 19:07
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Har bott och arbetat i Västerås längre tillbaka i tiden, idag besöker jag Västerås i jobbet några gånger per år. Längre tillbaka var Västerås en fin och välmående stad, trots sosseriet så var staden rätt OK bitvis rent av både vacker och trivsam.

Idag är Västerås tyvärr bara en neger och blattekloak bland många andra blattekloaker i Sverige, sosseriet och de andra odugligarna inom kommunen har dessutom förfulat hela stan till oigenkännlighet.

Innan stan ev. har rensats upp politiskt och etniskt så lär inte Västerås vara ett förstaval om man kan välja sin bostadsort.

Okej, så du gillade Västerås bättre när det var en förvuxen bruksort där folk jobbade på ABB i veckorna, gick till Extremes eller Amadeus och söp sig till apstadiet på helgerna och där folk som inte höll sig exakt till mallen riskerade att åka på drängstryk eller värre (som till exempel det som hände Peter Karlsson). Det var ju jättetråkigt för dig, men de flesta västeråsare tycker nog att staden är både trevligare och mer välmående nu än för tjugo år sedan.
Citera
2018-05-27, 21:32
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxodus
Respekterar innerligt den sortens åsikt men fokuset låg på staden, ni får gärna bidra med upplevelser eller allmän rekommendation från nuvarande boende. Tack på förhand!
Kul att du gjort jämförelser.
Men vad är det du kallar "staden" när du säger att fokuset låg på staden? Är det byggnader, natur eller människor?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback