• 1
  • 2
2018-05-27, 15:52
Medlem
Otroligt talangfull musiker, men hört att hans personlighet inte är lika trevlig, enligt lite musikfolk som jag känner, så ska han ha raggat på deras flickvänner och varit allmänt dryg..skulle vara intressant att få höra vad andra här kanske har att tillägga..
Citera
2018-05-27, 16:13
Medlem
Talangfulla musiker spelar i band, istället för att trycka på play på en playlist.

"Inga referenser som jag tänker posta här tyvärr" Är det första gången du hittat ut på internet eller? Vet du hur ett diskussionsforum fungerar?
Citera
2018-05-27, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thamiel
Talangfulla musiker spelar i band, istället för att trycka på play på en playlist.

"Inga referenser som jag tänker posta här tyvärr" Är det första gången du hittat ut på internet eller? Vet du hur ett diskussionsforum fungerar?

Nigga please, vadå tryck på play på en playlist? Talangfulla musiker spelar i ett band? Alltså..vafan snackar du om? Du vet att man kan som ensam människa producera musik på datorn (som majoriteten av alla DJ:s gör idag)..snälla tillför något till tråden, istället för att snacka massa skit om saker du inte förstår dig på..
Senast redigerad av EricBana87 2018-05-27 kl. 16:23.
Citera
2018-05-27, 16:39
Medlem
Triggered

Att snatta ett drumbeat, och sen snatta en refräng från nån obskyr 50tals-låt, klipp och klistra och få massa likes på social media gör dig inte till en musiker. DJ Flashbacktroll

Riktiga musiker spelar instrumenten själv, och framför dem live. Vad snackar jag om... Ursäkta, måste klicka på play för ett sick drop på min laptop. brb.
Citera
2018-05-27, 16:44
Medlem
Citat:
Triggered

Att snatta ett drumbeat, och sen snatta en refräng från nån obskyr 50tals-låt, klipp och klistra och få massa likes på social media gör dig inte till en musiker. DJ Flashbacktroll

Riktiga musiker spelar instrumenten själv, och framför dem live. Vad snackar jag om... Ursäkta, måste klicka på play för ett sick drop på min laptop. brb.

Klart jag är triggered, du är ju efterbliven, DJ:s spelar elektroniska ljud, som de skapat på datorn..om du vill höra någon fitta spela banjo live så kan du dra till din jävla bög festival, typ Emmaboda eller något sånt skit. Håll dig till ämnet eller håll käften.
Senast redigerad av EricBana87 2018-05-27 kl. 16:49.
Citera
2018-05-27, 16:50
Medlem
Länka en låt där DJ Alesso gör något, förutom att trycka på play.
Citera
2018-05-27, 16:55
Medlem
Citat:
Länka en låt där DJ Alesso gör något, förutom att trycka på play.

...bara den där meningen visar hur lite koll du har. Vad EXAKT är det du vill se? Ska jag länka en färdig jävla låt med han? Sök på spotify om du vill höra hans musik, men hur i helvete har du tänkt att det ska besvara din fråga? Använd youtube eller något när han sitter i studion om du vill veta va han gör..
Citera
2018-05-27, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBana87
...bara den där meningen visar hur lite koll du har. Vad EXAKT är det du vill se? Ska jag länka en färdig jävla låt med han? Sök på spotify om du vill höra hans musik, men hur i helvete har du tänkt att det ska besvara din fråga? Använd youtube eller något när han sitter i studion om du vill veta va han gör..

Det jag vill ha sagt är att det är skillnad på musiker och "musiker". Riktiga musiker skriver sina egna låtar, framför dem själva på instrument. Idag så kallar man sig för DJ facetattoo och skapar ett soundcloudkonto.

Jämför Johnny Cash och Eminem. Den första är en legend, om man är gammal nog. Den andra är nya jesus om man föddes på "fel sida" av 90-talet.

Jag tolererar mycket inom musik och trender osv, men att jämföra DJ's med musiker går fetbort. Nån måtta får det vara.
Citera
2018-05-27, 17:21
Medlem
Citat:
Det jag vill ha sagt är att det är skillnad på musiker och "musiker". Riktiga musiker skriver sina egna låtar, framför dem själva på instrument. Idag så kallar man sig för DJ facetattoo och skapar ett soundcloudkonto.

Jämför Johnny Cash och Eminem. Den första är en legend, om man är gammal nog. Den andra är nya jesus om man föddes på "fel sida" av 90-talet.

Jag tolererar mycket inom musik och trender osv, men att jämföra DJ's med musiker går fetbort. Nån måtta får det vara.

Jag fattar va du menar men du måste förstå att de ena utesluter inte det andra. Det finns många DJ:s som spelar vissa instrument live, är musiker rakt igenom och spelar in med så mycket instrument de känner för till sin ELEKTRONISKA låt i STUDION som de sedan spelar upp på spelningar.

Bara för att de DJ:ar gör de inte dem till varken bättre eller sämre musiker. Kolla tex Avicii, han skrev låttexterna, producerade samt spelade in även akustiska ljud helt själv. Han satt tom och dirigerade kända sångare hur de ska sjunga i hans låtar. Och stora musiker som tex Niles Rodgers säger att han va en av de bästa musikerna för sin generation.
Citera
2018-05-28, 04:01
Medlem
Citat:
+1 på detta.

En skillnad som alla utövare (och deras publik) märker numera jämfört typ 1920 - 1950-talet, är att det fanns "klubbar" och andra typer av scener där de totalt olika musikkategorierna ALDRIG blandades eller möttes.
Jazz, klassiskt, blues, rock samt varieté, revy och annan musikunderhållning levde sina egna liv och deras utövare jämförde aldrig hur många 'fans' en kategori hade mot en annan eller hur många pengar de drog in.

Idag läggs all sörja i samma YT-/Spot-kopp och sajterna plus musikskribenter publicerar allt som är lätträknat.
Citera
2018-05-28, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
+1 på detta.

En skillnad som alla utövare (och deras publik) märker numera jämfört typ 1920 - 1950-talet, är att det fanns "klubbar" och andra typer av scener där de totalt olika musikkategorierna ALDRIG blandades eller möttes.
Jazz, klassiskt, blues, rock samt varieté, revy och annan musikunderhållning levde sina egna liv och deras utövare jämförde aldrig hur många 'fans' en kategori hade mot en annan eller hur många pengar de drog in.

Idag läggs all sörja i samma YT-/Spot-kopp och sajterna plus musikskribenter publicerar allt som är lätträknat.

Jag skiter fullständigt i vad ni anser en musiker är, det är inte min fråga. Vad har detta med Alesso att göra?
Citera
2019-07-13, 14:43
Medlem
Alesso hade intäkter på 120 miljoner kronor förra året.
Sedan 2012 har den svenske dj-stjärnan dragit in 605 miljoner.
Om intäkterna fortsätter i samma takt kommer Alessos bolag att nå en miljard kronor i intäkter om bara några få år.

https://www.expressen.se/noje/alesso...or-forra-aret/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in