Ja som det står över så läcker min dräneringsslang bensin efter att jag kört den. Efter att all bensin har droppat ut (droppar typ 1 droppe varannan sekund) så är moped svårstartad och jag får hålla fingret för luftburkens luftintag för att få start på den. Lite jobbigt då bensinen tar slut snabbt som fan nu och det är inte billigt för folk som mig.
Ja som det står över så läcker min dräneringsslang bensin efter att jag kört den. Efter att all bensin har droppat ut (droppar typ 1 droppe varannan sekund) så är moped svårstartad och jag får hålla fingret för luftburkens luftintag för att få start på den. Lite jobbigt då bensinen tar slut snabbt som fan nu och det är inte billigt för folk som mig.
Det låter som att bensinen i förgasaren sakta droppar ut, men inte att det kommer mer soppa från tanken sedan? I så fall kan det vara att dräneringsskruven under förgasaren inte är åtdragen (om en sådan alls finns) eller att någon dragit åt den för hårt och spräckt flottörkoppen där skruven ska täta - lätt hänt på många av dagens förgasare där koppen är gjord av plast.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!