2018-05-27, 12:42
Medlem
Hej gott folk,

Jag har sökt följande tjänst hos Försvarsmakten:
https://jobb.forsvarsmakten.se/sv/jo...driftingenjor/

Ska dit på en intervju och försöker förbereda mig lite men det jag mest tänker på är den eventuella frågan om löneanspråk.

Är det någon här som vet vad en driftingenjör även kallad it-tekniker hos försvarsmakten (enligt länk ovan) tjänar?

Lite info om mig:

35år
Gått tvåårig KY inom IT-säkerhet
Bor i Skåne
7år arbetslivserfarenhet
Har 27k i dagsläget

Jag är medveten om att det är en förhandlingsfråga men kan vara bra att veta var de andra ligger på ett ungefär så att man kan sätta sig själv på en liknande nivå.

Tack på förhand!
Citera
2018-05-27, 20:03
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firre83
Hej gott folk,

Jag har sökt följande tjänst hos Försvarsmakten:
https://jobb.forsvarsmakten.se/sv/jo...driftingenjor/

Ska dit på en intervju och försöker förbereda mig lite men det jag mest tänker på är den eventuella frågan om löneanspråk.

Är det någon här som vet vad en driftingenjör även kallad it-tekniker hos försvarsmakten (enligt länk ovan) tjänar?

Lite info om mig:

35år
Gått tvåårig KY inom IT-säkerhet
Bor i Skåne
7år arbetslivserfarenhet
Har 27k i dagsläget

Jag är medveten om att det är en förhandlingsfråga men kan vara bra att veta var de andra ligger på ett ungefär så att man kan sätta sig själv på en liknande nivå.

Tack på förhand!

Ring den fackliga representanten så kan du nog få vanliga ingångssiffror för löner, kan vara bra att ha i åtanke.
Citera
2018-05-29, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Ring den fackliga representanten så kan du nog få vanliga ingångssiffror för löner, kan vara bra att ha i åtanke.

Jag gjorde precis som du sa, två av dem, tack för ett jättebra tips.

Ifall någon är intresserad så sa den ena att som ingångslön så runt 30-32 och den andra sa att deras löner ligger runt 29-36.
Citera
2020-05-21, 22:06
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firre83
Jag gjorde precis som du sa, två av dem, tack för ett jättebra tips.

Ifall någon är intresserad så sa den ena att som ingångslön så runt 30-32 och den andra sa att deras löner ligger runt 29-36.
Fick du jobbet?

Har också börjat intressera mig för denna tjänst. Vad tycks isåfall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in