2018-05-27, 09:46
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Så varför visade inte Israel sin opartiskhet genom "targetted killings" av terroristerna inblandade i mordet på Bernadotte? Då behövs inga rättegångar eller bevis, men det kanske bara gäller arabiska terrorister, inte judiska? De väljer man ju till premiärministrar på löpande band som belöning istället.
Mördaren har suttit i israelisk TV och erkänt. Hur mycket mer bevis behöver du?
Därför att tillräckligt med bevis saknades och de var redan häktade. Targeted Killings tillämpas endast när bevisen mot terrorister är fastslagna bortom rimligt tvivel och om gripande är omöjligt.

Han erkände efter att preskriptionstiden gått ut, ja.
2018-05-27, 09:54
Medlem
balthazar5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Det är stor skillnad mellan "vetskap" och bevis. I riktiga domstolar får alla en rättvis rättegång. Sedan är jag även intresserad av
a) vad exakt som länkar Ben-Gurion till mordet, och
b) vad ett 70 års gammalt brottsmål har att göra med Israels demokratiststus.

a) Det var hans livvakter, som han sedan benådade.
b) händelsen var en av många som utgör startskottet för bildandet av en "demokrati" som vi Européer får lida av än idag.

Sveriges och Europas likgiltighet inför detta mord är i mina ögon ett misstag som vi får betala än idag, i form av flyktningsströmmar. Inrättandet av Israel, försvarandet av dess "bibliska rätt" att existera, och rövslickande av alla världens sionister, har skapat än sådan onaturlig obalans att hela MÖ har gått åt helvete. Och någon världsfred kan vi glömma så länge vi inte börjar behandla alla som likvärdiga där nere.
2018-05-27, 10:02
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balthazar5
a) Det var hans livvakter, som han sedan benådade.
b) händelsen var en av många som utgör startskottet för bildandet av en "demokrati" som vi Européer får lida av än idag.

Sveriges och Europas likgiltighet inför detta mord är i mina ögon ett misstag som vi får betala än idag, i form av flyktningsströmmar. Inrättandet av Israel, försvarandet av dess "bibliska rätt" att existera, och rövslickande av alla världens sionister, har skapat än sådan onaturlig obalans att hela MÖ har gått åt helvete. Och någon världsfred kan vi glömma så länge vi inte börjar behandla alla som likvärdiga där nere.
Bevisen var ju otillräckliga, hur kan man benåda någon som aldrig blivit dömd?

Dessa flyktingströmmar orsakas främst av arabländer/grupper som krigar mot andra arabländer/grupper. Om nu Israel är så dåligt för Europa, varför har vi handelsavtal, säkerhetssammarbetet, etc. med dem?
2018-05-27, 10:06
Avstängd
Citat:
Därför att tillräckligt med bevis saknades och de var redan häktade. Targeted Killings tillämpas endast när bevisen mot terrorister är fastslagna bortom rimligt tvivel och om gripande är omöjligt.
Jag ser tre alternativ här:
1. Du jobbar inom mossad så du har förstahandskunskap om vilka beviskrav som ställs på deras dödspatruller.
2. Du är en sådan där naiv typ som tro på att hemliga polisen alltid vet bäst trots att den aldrig utsätts för offentlig granskning.
3. Du är propagandist som inte bryr dig om vad som är sant utan bara säger vad som låter bra för Israel.

Som jag förklarat för dig tidigare är mordet i Lillehammar bra motbevis på båda dina punkter. De mördade fel person och gripande hade varit fullt möjligt (om de haft bevis vilket de alltså inte hade).
Citat:
Han erkände efter att preskriptionstiden gått ut, ja.
Ja, men då har vi ju sitsen att gripande är omöjligt, så det är bara fram med revolvrar, gift och strypsnaror och mörda dem, eller? Tror du en arabisk terrorist kommit undan om någon preskriptionstid gått ut?

sen hade det gått utmärkt att få de ansvariga dömda i en domstol tidigare om Israel så velat, men ni skyddar ju era terrorister och väljer dem rentav till premiärministrar.
2018-05-27, 10:19
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Jag ser tre alternativ här:
1. Du jobbar inom mossad så du har förstahandskunskap om vilka beviskrav som ställs på deras dödspatruller.
2. Du är en sådan där naiv typ som tro på att hemliga polisen alltid vet bäst trots att den aldrig utsätts för offentlig granskning.
3. Du är propagandist som inte bryr dig om vad som är sant utan bara säger vad som låter bra för Israel.

Som jag förklarat för dig tidigare är mordet i Lillehammar bra motbevis på båda dina punkter. De mördade fel person och gripande hade varit fullt möjligt (om de haft bevis vilket de alltså inte hade).

Ja, men då har vi ju sitsen att gripande är omöjligt, så det är bara fram med revolvrar, gift och strypsnaror och mörda dem, eller? Tror du en arabisk terrorist kommit undan om någon preskriptionstid gått ut?

sen hade det gått utmärkt att få de ansvariga dömda i en domstol tidigare om Israel så velat, men ni skyddar ju era terrorister och väljer dem rentav till premiärministrar.
4. Jag är läskunnig. http://elyon1.court.gov.il/Files_ENG...007690.a34.htm

Sluta sprida samma gamla propaganda och försök besvara frågan; vilka bevis fanns mot Bernadottes mördare 1948?
2018-05-27, 10:41
Medlem
balthazar5s avatar
Citat:
Sluta sprida samma gamla propaganda och försök besvara frågan; vilka bevis fanns mot Bernadottes mördare 1948?

https://www.oppetarkiv.se/video/1150...-svarta-makter
I videons sista minuter tas intervjun med Folkes mördare upp. Bevisen fanns! Det är bara det att skurkarna som mördade Folke och samtidigt byggde den "demokratiska" staten hade gömt bevisen undan. 40 år senare kunde man skratta åt det hela i TV.
2018-05-27, 10:56
Medlem
Memestars avatar
Citat:
https://www.oppetarkiv.se/video/1150...-svarta-makter
I videons sista minuter tas intervjun med Folkes mördare upp. Bevisen fanns! Det är bara det att skurkarna som mördade Folke och samtidigt byggde den "demokratiska" staten hade gömt bevisen undan. 40 år senare kunde man skratta åt det hela i TV.
Vilka bevis fanns 1948 frågade jag.

Jag undrar om du tycker att Sverige är odemokratiskt då den svenska polisen hanterade utredningen om Palmemordet på ungefär samma sätt, vilket egentligen är mindre förståeligt då Sverige inte var i krig när brottet begicks och man hade kunnat tillägna många fler polisresurser.
2018-05-27, 10:58
Medlem
balthazar5s avatar
Citat:
Dessa flyktingströmmar orsakas främst av arabländer/grupper som krigar mot andra arabländer/grupper. Om nu Israel är så dåligt för Europa, varför har vi handelsavtal, säkerhetssammarbetet, etc. med dem?

För att vi lever med skuldkänslor sedan andravärldskriget. Vi har tagit på oss ansvaret för något som en grupp av tyska fundamentalister gjort mot judarna. Vi vänder andra kinden till allt som ni sionister hittar på och ni har mjölkat denna kossa i många år nu. Det som jag undrar är när Sverige och Europa ska ta ut huvudet ur röven och våga inse vad roten till alla problem i MÖ är, och göra något åt saken. Endast sanktioner, embargo och ICTY kan rättfärdiga allt som detta mördande nation har gjort de senaste 80 åren. Balansen i MÖ kan åstadkommas endast på detta sätt.
Senast redigerad av balthazar5 2018-05-27 kl. 11:07.
2018-05-27, 11:05
Medlem
balthazar5s avatar
Citat:
Vilka bevis fanns 1948 frågade jag.

Du försöker spela intelligent men egentligen framstår du som efterbliven. 1948 dödade Israles grundare Folke för att det inte låg i deras intresse en tvåstatslösninging. Denna lösning på konflikten har aldrig varit aktuell och man har under 80 år gjort allt för att skapa kaos i MÖ och utnyttjat detta för att utvidga det "lovade landet som en dag ska sträcka sig från Nilen till Tigris"
2018-05-27, 11:06
Medlem
Memestars avatar
Citat:
För att vi lever med skuldkänslor sedan andravärldskriget. Vi har tagit på oss ansvaret för något som en grupp av tyska fundamentalister gjort mot judarna. Vi vänder andra kinden till allt som ni sionister hittar på och ni har mjölkat denna kossa i många år nu. Det som jag undrar är när Sverige och Europa ska ta ut huvudet ur röven och våga inse vad roten till alla problem i MÖ är, och göra något åt saken. Ednast sanktioner, embargo och ICTY kan rättfärdiga allt som detta mördande nation har gjort de senaste 80 åren. Balansen i MÖ kan åstadkommas endast på detta sätt.
LOL, det skulle bara skada bägge parter. Europa kritiserar Israel stup i kvarten, någon skuldkänsla finns nog inte kvar.

Jag tar väl och ställer den gyllene frågan tids dig också: vilket krig har Israel startat?

Citat:
Du försöker spela intelligent men egentligen framstår du som efterbliven. 1948 dödade Israles grundare Folke för att det inte låg i deras intresse en tvåstatslösninging. Denna lösning på konflikten har aldrig varit aktuell och man har under 80 år gjort allt för att skapa kaos i MÖ och utnyttjat detta för att utvidga det "lovade landet som en dag ska sträcka sig från Nilen till Tigris"
Du saknar bevis såväl som motiv. Varför accepterade de FNs delningsplan året innan om de inte var intresserade av en tvåstatslösning?
2018-05-27, 11:09
Medlem
balthazar5s avatar
Citat:
LOL, det skulle bara skada bägge parter. Europa kritiserar Israel stup i kvarten, någon skuldkänsla finns nog inte kvar.

Jag tar väl och ställer den gyllene frågan tids dig också: vilket krig har Israel startat?
Det kriget att ge sig rätten att komma på någon annans mark, ockupera det och bilda ett stat och under 80 år utvidga det på bekostnad av andra
2018-05-27, 11:14
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Det kriget att ge sig rätten att komma på någon annans mark, ockupera det och bilda ett stat och under 80 år utvidga det på bekostnad av andra
Ah, ungefär som alla stater i världshistorien skapades alltså (det finns ju alltid någon som anser sig äga mark X). Nej, du får ta och vara lite mer specifik. Vilket krig startades av Israel? Kan du ens nämna ett?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in