2018-05-26, 17:30
Medlem
AA-suiteds avatar
nnu ett till sommarphitt av Swedish Match. Tror ni den blir bra? Har ngon sett denna och hunnit testa? Hur smakar den? Betyg?

https://www.swedishmatch.se/kop-snus...s-summer-2018/

Citat:
Ursprungligen postat av Swedish Match
GENERAL GASTRONOMY SERIES SUMMER 2018
General Gastronomy Series Summer 2018 r ett portionssnus inspirerat av svenska rter som tagits fram i samarbete med krgaren Karl Ljung.

Karl Ljung r en passionerad krgare och snusare. Vi p Swedish Match har tillsammans med honom tagit fram en snuslinje som vi kallar fr General Gastronomy Series, med inspiration frn gastronomins vrld.

Detta r det frsta portionssnuset i serien. Vi jobbade hrt fr att f det att hamna s nra en lssnusupplevelse som mjligt, sger Karl Ljung.

General Gastronomy Series Summer 2018 har tagits fram i samarbete mellan Karl Ljung och Swedish Match master blender Lars berg och har en tydlig smakinriktning.

Smaken p snuset r inspirerad av svenska rter, som hjer den mrka tobakskaraktren, sger Karl Ljung.

Resultatet r allts ett snus med mrk och kryddig tobakskaraktr och en smak inspirerad av svenska rter. rtinslagen r tydliga; timjan och muskot mrks, ihop med salvia och en liten aning granskog.

Senast redigerad av AA-suited 2018-05-26 kl. 18:05.
Citera
2018-05-26, 20:27
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Namnet var ju lite finurligt. Det frsta jag kom att tnka p var sjukhustermen gastroskopi, och samtidigt r det lite ironiskt i och med att nikotin tillsammans med kaffe har en tendens till att stta i gng tarmsystemet.

Jag har inte provat snuset; nsta gng jag besker ngon butik ska jag kika efter dosan dock. Jag lskar nyheter!
Citera
2018-05-27, 00:26
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EchoesOfSilence
Namnet var ju lite finurligt. Det frsta jag kom att tnka p var sjukhustermen gastroskopi, och samtidigt r det lite ironiskt i och med att nikotin tillsammans med kaffe har en tendens till att stta i gng tarmsystemet.

Jag har inte provat snuset; nsta gng jag besker ngon butik ska jag kika efter dosan dock. Jag lskar nyheter!
Geneal Gastroskopi hade varit finurligt ja men gastronomy r som du skert redan vet gastronomi. Allts matkultur eller i detta fall kanske lran om hur saker br smaka.
Citera
2018-05-27, 00:54
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Geneal Gastroskopi hade varit finurligt ja men gastronomy r som du skert redan vet gastronomi. Allts matkultur eller i detta fall kanske lran om hur saker br smaka.

Jad, det frstod jag, men likvl sammankopplar jag just frsta- och andrastavelsen (gast-ro) med sjukhusbesk, fast det frtljer vl bara mer om mig som individ n ngot annat i och med mina egna erfarenheter av just mag- och tarmunderskningar.

Hur som helst ska det bli spnnande att testa detta snus. Jag provade GPs sommarvariant i gr och har anvnt lite av den i dag ocks med gott resultat. ver lag finner jag General i sin helhet vara ett synnerligt vlsmakande snus, s den hr r jag spnd p!
Citera
2018-08-08, 15:01
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EchoesOfSilence
Jad, det frstod jag, men likvl sammankopplar jag just frsta- och andrastavelsen (gast-ro) med sjukhusbesk, fast det frtljer vl bara mer om mig som individ n ngot annat i och med mina egna erfarenheter av just mag- och tarmunderskningar.

Hur som helst ska det bli spnnande att testa detta snus. Jag provade GPs sommarvariant i gr och har anvnt lite av den i dag ocks med gott resultat. ver lag finner jag General i sin helhet vara ett synnerligt vlsmakande snus, s den hr r jag spnd p!
ven jag drog kopplingen till tarmsjukdomar. Gastronomi r ju annars ett ord som har ytterst begrnsad anvndning av vanliga dda. Ngot av en tabbe av Swedish Match.

Kommer tillbaka till Sverige i slutet av mnaden, tror ni den finns kvar att testa d? Ingen p FB som har testat och kan ge en kort recension?
Citera
2018-08-09, 03:38
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
ven jag drog kopplingen till tarmsjukdomar. Gastronomi r ju annars ett ord som har ytterst begrnsad anvndning av vanliga dda. Ngot av en tabbe av Swedish Match.

Kommer tillbaka till Sverige i slutet av mnaden, tror ni den finns kvar att testa d? Ingen p FB som har testat och kan ge en kort recension?

Tack fr att du citerade mig och pminde mig om denna dosa! Jag har fortfarande inte ens funderat p att kpa den, men ska ta och skriva upp det p en lapp och leta igenom butikerna i morgon eller p fredag efter den.

terigen - tack! Mitt minne har svikit mig helt i denna frga.
Citera
2019-08-06, 01:51
Medlem
AA-suiteds avatar
Gr denna att hitta i dagslget? Var frjvla god men nu r den frsvunnen och avliden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in