Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-05-26, 10:14
  #25
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyber_zeke
Visst, det kunde funka med indraget bistånd som påtryckningsmedel, men i detta fallet tror jag inte att Kuwait får så mycket bistånd.
Diplomatiska kontakter borde uppehållas. Dessa behövs till mer än att bara diskutera statslösa eller fördela bistånd, tex om turister får problem i det berörda landet.
Vill man inte lösa problemet löser man inte problemet. Så enkelt är det.
Citera
2018-05-26, 10:14
  #26
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Att avsluta alla diplomatiska kontakter skulle leda till vilken fördel?
Det är ett påtryckningsmedel.
Citera
2018-05-26, 10:16
  #27
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruuzak
Statslös alltså? Är det verkligen så jävla svårt att ta reda på var vederbörande härstammar ifrån?

Annars är det ju ännu ett optimalt kryphål för våra raketforskande pensionsräddare. Bara säg att du är statslös så kan du aldrig deporteras. Vattentätt. Kanon.

Precis.
I den där åldern måste han ha något medborgarskap. Kom senast från Kuwait? Något han ljög ihop när han anlände hit.

Insläppt sådär bara, utan krav på pass. Sånt är bara käbbel och ”Alla kan komma”.
Citera
2018-05-26, 10:22
  #28
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Det där med oulvermat och vatten.....är det ett allvarligt Men åt förslag? Skyddsrum och gamla bunkrar? Tror inte det är ett bra förslag.
Varför är det inte bra? Kom inte dragandes med att det inte är humanistiskt. Det ordet börjar mattas av och förpassas till historien när det gäller vissa frågor.
Folk vill inte ha importerade mördare i landet. Dock verkar domstolen och politikerna anse att de är en tillgång för landet eller att det vore taskigt av Sverige att utvisa dem.

Man bara tar sig för pannan. Läste senast i morse om en importerad mansvåltäktare som inte kunde utvisas pga att hans folk riskerar döda honom pga att han begått just homosexvåltäkt.
Vart är det egna ansvaret?
Ska brottslingar vara immuna mot utvisning för att de brott de begår här anses vara förenade med diverse straff i hemlandet?
Kan jag också hävda att, om jag begår brott, ska slippa påföljd för att min familj kanske förkastar mig eller rent av misshandlar mig?

Vi har nog med slödder och behöver inte importera problem.
Citera
2018-05-26, 12:46
  #29
Medlem
Bara bullshit-politik!

Det finns inga statslösa. Alla människor har ett ursprungsland.

De enda som är genuint statslösa är kristna araméer. Kurder är inte egentligen statslösa längre, då de
har det autonoma Kurdistan.

Det är Sverige som är tafatta som lyder länder som ej vill ta emot sina egna landsmän, fastän dessa falska statslösa har hemländer.

Svenskar politiker är ryggradslösa...det är orsaken till att en svensk hemlös man blev mördad + att många andra svenskar utsätts för brott.
Citera
2018-05-26, 13:30
  #30
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Lösningen är såklart att köra hårt.
Länder som vägrar ta tillbaka sitt skräp ska straffas med indraget bistånd och EU-sanktioner.
I väntan på avvisning ska orcherna interneras tills vidare.
Citera
2018-05-26, 13:58
  #31
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Lösningen är såklart att köra hårt.
Länder som vägrar ta tillbaka sitt skräp ska straffas med indraget bistånd och EU-sanktioner.
I väntan på avvisning ska orcherna interneras tills vidare.

Japp. Det är slut med snällismen. Våra förfäder hade skrattat högt åt våra veka feministiska ledare.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback