Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-27, 14:38
  #25
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oberoendemedia
Korruption? Hur förklaras beslutet att betala för C More som backar en halv miljard om året?

Kan ha fel här, men vill minnas att när Scherman skrev avtal med CMORE såg streamingmarknaden annorlunda ut och förväntningarna var väl inte helt realistiska.

Det kan vara så att man äntligen hittat ett sätt att göra sig av med CMORE, med ett nytt avtal vid försäljning, där man inte längre förbinder sig att bedriva konstgjord andning.

Dessutom har jag hört att CMOREs tekniska plattform i princip den enda som fungerar felfritt inom BB (Ericsson har ju hand om all Broadcasting sedan många år tillbaka, och TV4 Play är ett buggigt skämt), så om man på något sätt lyckas montera ner CMORE men behåller den tekniska plattformen och överför resten av BB content på den, har man gjort två flugor på smällen.
Citera
2018-05-29, 12:59
  #26
Avstängd
Köparen är alltså ute efter en svensktalande kanal på den östra sidan av den skandinaviska halvön. Detta för 10-12 Miljarder. Vi lever i en tid då AI är i intågande och perfekta översättningar till alla språk kan ske i realtid inom få år. Både textat och dubbat av datorer. - I mina ögon är denna affären rent vansinne. Den som köper får dessutom med sig en hel flock av DN-skadade får som denne skall dras med. TV4 borde närmast vara svår att ens skänka bort. - Att någon vill betala 10-12 miljarder för det luktar korruption. Bonniers vill sannolikt ha snabba pengar de snabbt kan växla till Euro då kronan är på väg att kraschlanda. 20 kr för en Euro är inget otänkbart scenario efter att bubblan spricker.
Citera
2018-05-30, 23:06
  #27
Medlem
Är denna affär riktig då den är stadssubventionerad ? Indirekt genom polisstaten Sverige.
Citera
2018-06-04, 13:08
  #28
Medlem
fluffiss avatar
"STOCKHOLM (Direkt) Näringsdepartementet är inte förtjust i Telias planer på att köpa Bonniers tv-verksamhet.

Det skriver Svenska Dagbladet Näringsliv med hänvisning till källor.

Enligt uppgifterna ska regeringskansliet föredra att Telia delar ut mer pengar till aktieägarna i stället."

Staten behöver cash alltså. Fortsättning följer...
Citera
2018-06-13, 16:37
  #29
Medlem
Utopiantoss avatar
Staten kontrollerar redan indirekt i princip all nyhets- och politisk rapportering i radio och långt över 50% i TV. Men det räcker inte. Nu ska de styra över TV4's nyheter också.

De har redan monopol på nyheter och politik i radio, och nu ska de få det i TV också.
Citera
2018-06-13, 16:46
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Staten kontrollerar redan indirekt i princip all nyhets- och politisk rapportering i radio och långt över 50% i TV. Men det räcker inte. Nu ska de styra över TV4's nyheter också.

De har redan monopol på nyheter och politik i radio, och nu ska de få det i TV också.


Som att tvingas välja mellan pest och kolera. Men jag har svårt att se att TV4 skulle kunna bli mer politiskt korrekt och mångkulturvurmande än vad de är i dagsläget.
Citera
2018-06-14, 07:59
  #31
Medlem
Nostradumbasss avatar
Jag sätter på mig foliehatten. Kanske vill regimen göra en Trump. Geom att köpa TV4 via Telia kan man sedan forma om TV4 till ett nytt mindre kostsamt public service och lägga ner det gamla. Det är en kupp!

Som när Obama/Trump vill flytta över Nasa i privat regi till SpaceX och lägga ner NASA.

Det kan omöjligen vara dåligt att agendajudarna på Bonniers tappar inflytande på mediemarknaden.
__________________
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-06-14 kl. 08:02.
Citera
2018-06-18, 08:56
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Som när Obama/Trump vill flytta över Nasa i privat regi till SpaceX och lägga ner NASA.

Det kan omöjligen vara dåligt att agendajudarna på Bonniers tappar inflytande på mediemarknaden.

De får 10Mdr sek att lägga på annan agendaverksamhet.
Citera
2018-06-18, 08:59
  #33
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
De får 10Mdr sek att lägga på annan agendaverksamhet.

Ja, men om dom säljer broadcast och streaming (TV4, CMore) så har dom 10 miljarder att pissa bort på DN och KIT och annan skit ingen längre orkar läsa. Räckvidden utan broadcast borde gå ner markant. Det kan knappast vara dåligt.
Citera
2018-07-20, 07:03
  #34
Medlem
arbetets avatar
Klart att Telia köper TV4 och CMore enl. TV4 Nyhetsmorgon:


Det är väl CMore man vill åt så hoppas på "åtstramningar" på TV4. De kan börja med Nyhetsmorgon.
Citera
2018-07-20, 07:15
  #35
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Klart att Telia köper TV4 och CMore enl. TV4 Nyhetsmorgon:


Det är väl CMore man vill åt så hoppas på "åtstramningar" på TV4. De kan börja med Nyhetsmorgon.
Ställer sig staten (vi), som äger en tredjedel av Telia, bakom den här skitaffären!? Jag gör i alla fall inte det. Vi har ju redan Svt, bra så.

Vad sjutton ska vi med Tv4 och Cmore till?? Det är ju döende verksamheter.
Citera
2018-07-20, 07:16
  #36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ställer sig staten (vi), som äger en tredjedel av Telia, bakom den här skitaffären!? Jag gör i alla fall inte det. Vi har ju redan Svt, bra så.

Vad sjutton ska vi med Tv4 och Cmore till?? Det är ju döende verksamheter.
För att lägga ner dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback