2006-01-31, 03:40
Medlem
Tjena!

läste nyss om d-stress och blå lotus som ska vara som kava,jag har inte provat nåt av det,men blev nyfiken om det verkligen har liknande rus
som opiater?
Citera
2006-01-31, 03:59
Medlem
GaiNs avatar
Ptja, varför inte läsa lite på http://www.erowid.org/experiences/su...ue_Lotus.shtml om Nymphaea caerulea samt använda sökfunktionen här på forumet.

Har hört att det ska fungera måttligt, spec med kombination av alkohol om jag minns rätt (var något spec man skulle göra- har för mig det var att låta lotusen dra i vin eller dyl, finns trådar om det).

Henkes beskrivning av den är lite komisk måste jag säga: "marijuana/opium/alkohol/tablett-liknande ruseffekt" heh, tycker inte att opium och alkohol har så jättemycket gemensamt Bara för att sälja (skiten) till ungar sånt där står enligt mig.

Vad gäller D-stress så är det delade meningar, några säger att det inte fungerar alls, däribland en nära vän, några säger att det fungerar- alla reagerar vi ju olika.

Mitt tips till dig är att skaffa bra kratom ( http://www.erowid.org/plants/kratom/kratom.shtml ) och möjligen testa blå lotus men förvänta dig inte för mycket bara. Sök och du skola finna, lycka till!
Citera
2006-02-01, 02:10
Medlem
Lost dreamers avatar
Man blir lite smålugn av d-stress, som ett bra ört-te, knappast som nåt opium.
Citera
2006-02-01, 11:33
Medlem
Finns det något?

Finns det överhuvud taget nån så kallad laglig drog där man kan få samma
känsla av upprymdhet och välbefinnande som av tramadolpiller.

Har läst en del om kava i olika versioner och fått uppfattningen att
det ger samma känsla.

Någon som har testat?
Citera
2006-02-01, 11:44
Medlem
Wyerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slafsas
Finns det överhuvud taget nån så kallad laglig drog där man kan få samma
känsla av upprymdhet och välbefinnande som av tramadolpiller.

Kärlek?
Citera
2006-02-01, 14:33
Medlem
Opium vallmo borde väll likna tramadol , fanns ju att köpa på panduro hobby förrut så det borde ju inte vara olagligt att köpa då.
Citera
2006-02-01, 14:50
Medlem
Vappas avatar
opium vallmo är lagligt att köpa och odla, men att framställa opium är ju såklart olagligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in