2018-05-24, 23:37
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Tack för både info och att du håller dig OnT.

Är DPs bröder (eller en del av dom då) med på deras verksamhet?

Jag trodde både massa från båda sidor satt inne, men det räckte inte för att bryta fejden alltså.
Vet du nåt om vilka skador den oskyldiga fick?

Användes granat?
Citera
2018-05-24, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qMQa
Jag vill bara påpeka att även om de skjuter många skott så tror jag att de flesta skotten går högt.
Dessa människor tittar mycket på film och de har väl provskjutit men då säkerligen på 5-15 meters avstånd.
Sedan när det verkligen smäller så är dem dessutom jävligt påtända på adrenalin.

Och framförallt så använder dessa människor inte siktet som finns på vapnet. De riktar vapnet i rätt riktning och smattrar på.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du har säkert helt rätt.

Glömde säga att när det verkligen smäller så kanske det är 30-100 meters avstånd istället. Det är ju en viss skillnad, och dessa människor tränar inte på det sättet.
Citera
2018-05-24, 23:45
Medlem
Ett inlägg på fejjan:

Citat:
Igår var det skottlossning. 84 meter ifrån min port. Jag skämtar om att jag sov mig igenom 20-tal kpistskott och en handgranat, för jag har ingen annan taktik att hantera det här på, jag kan inte, jag vet inte hur. Tankarna blöder precis som platsen jag bor på. Frågorna haglar och jag fattar egentligen inte hur vardagen fortsätter som vanligt.

Hur många begravningar ska Nila behöva gå på om vi bor kvar? Hur många människor ska behöva leva med det här? Hur många notiser ska skrivas innan det blir riktiga artiklar? Hur många skott ska skjutas innan något faktiskt görs? Hur lång tid ska det ta innan man erkänner att det här är en #nationellkris?

Det är saker man funderar på när två personer skjuts 84 meter från ens port.
Citera
2018-05-24, 23:53
Medlem
Citat:
Du tror inte att ena sidan planerade detta eller?

Fortsättning följer.

Tveksamt på att det var planerat. Bensinmacken som ligger i området är välbesökt för folk som väljer att inte åka långt.
Citera
2018-05-24, 23:55
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Jag vill bara påpeka att även om de skjuter många skott så tror jag att de flesta skotten går högt.
Dessa människor tittar mycket på film och de har väl provskjutit men då säkerligen på 5-15 meters avstånd.
Sedan när det verkligen smäller så är dem dessutom jävligt påtända på adrenalin.

Och framförallt så använder dessa människor inte siktet som finns på vapnet. De riktar vapnet i rätt riktning och smattrar på.

Jag gissar att du inte kan så mycket om ballistik.

De här mupparna är så kassa på att sikta, och dessutom rör både de och målet på sig.
Därför träffas sällan någon, annat än när de sitter still.

(Jag tänker inte ge några skyttetips offentligt)
Citera
2018-05-24, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinmamma001
Tveksamt på att det var planerat. Bensinmacken som ligger i området är välbesökt för folk som väljer att inte åka långt.

Trots det ganska stor sannolikhet att angriparna har planerat det i förväg, i och med handgranaten.

Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Jag gissar att du inte kan så mycket om ballistik.

De här mupparna är så kassa på att sikta, och dessutom rör både de och målet på sig.
Därför träffas sällan någon, annat än när de sitter still.

(Jag tänker inte ge några skyttetips offentligt)

Jo, jag kan lite grann om ballistik.
Det hade inte spelat någon större roll om skyttarna stått stilla. De flesta är helt enkelt jävligt dåliga skyttar och tränar för lite på fel avstånd. Jag vet detta av ett faktum.
Citera
2018-05-25, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFeeder
Kan det vara Lib*n *min Sheik *hmed ?
* = a
Nej M*st*fa bror
Citera
2018-05-25, 00:20
Medlem
Blir det nån fortsättning snart tro? Har de svurit på sin mammas grav att hämnas?
Citera
2018-05-25, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420Soulja
2019 kommer va det lugnaste året hittills

Tvärtom enligt Polischef Anders Thornberg.

Tror jag lyssnar på polischefen istället och tar hans ärliga sida.
2019 kommer vara värre.

https://www.svtplay.se/video/17823827/agenda/agenda-20-maj-21-15
Citera
2018-05-25, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Tack för både info och att du håller dig OnT.

Är DPs bröder (eller en del av dom då) med på deras verksamhet?

Jag trodde både massa från båda sidor satt inne, men det räckte inte för att bryta fejden alltså.
Vet du nåt om vilka skador den oskyldiga fick?
Nej ingen verksamhet utan blodsbror till nån utav DP, ja alla 3 sitter nu men nu verkar det som dem går emot familjemedlemar, båda två var lika oskyldiga som sköts ben/fot skador
Citera
2018-05-25, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miffo166
Nej ingen verksamhet utan blodsbror till nån utav DP, ja alla 3 sitter nu men nu verkar det som dem går emot familjemedlemar, båda två var lika oskyldiga som sköts ben/fot skador

Nej, det är bara involverade som drabbats hittills i konflikten.
Senast redigerad av Dinmamma001 2018-05-25 kl. 00:31.
Citera
2018-05-25, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinmamma001
Nej, det är bara involverade som drabbats hittills i konflikten.
Påstog inte det ens. btw 2a gången det skjuts mot nån utav deras familjmedlemar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in