2018-05-24, 02:27
Medlem
Det har hänt i det nybyggda området vid Kista gård.
Skagafjordsgatan /Kista Alléväg /hanstavägen /kista gårdsväg.
På en av aftonbladets bilder ser man Kista NOD huset i slutet av vägen.
Citera
2018-05-24, 02:38
Medlem
Degenereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GwyJen

Verkar absolut stämma att NOD-huset är det som syns i balkgrunden på AF's bild efter att ha Google mapat det.

Då kanske det inte var så konstigt att mina fönster inte vibrerade. Blir nu inte så säker på att det inte kunnat vara en granat, då jag fick känslan av att explosionen var nära men inte så kraftig. Tar tillbaka det.
Citera
2018-05-24, 03:09
Medlem
Citat:
Ärvinge ligger för långt bort för att vi skulle kunna höra det så tydligt.
Har kollat på bilderna och det ser ut som det relativt nya bostadsområdet vid Kista gård.
Bilden på polisbilen i en korsning är med nästan all säkerhet tagen vid korsningen Skagafjordsgatan och Kista Alleväg.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Degenered
Verkar absolut stämma att NOD-huset är det som syns i balkgrunden på AF's bild efter att ha Google mapat det.

Då kanske det inte var så konstigt att mina fönster inte vibrerade. Blir nu inte så säker på att det inte kunnat vara en granat, då jag fick känslan av att explosionen var nära men inte så kraftig. Tar tillbaka det.

OK, det kan stämma. Det var väl där i området han bodde, han som sköt Merhawi Aragai?
Citera
2018-05-24, 03:15
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Helt sjuka ljud på filmen. Låter som man lyssnar på ett klipp från kriget i Syrien. K-pistar och handgranater i strid.

Tror vi måste omförhandla vår syn på rättssamhället för att komma tillrätta med detta. Det går inte få stopp på det med vanligt hederligt polisarbete och de lagar vi har idag.
Citera
2018-05-24, 03:16
Bannlyst
Kan inte stämma att det här händer i Sverige/ Kista?

https://www.aftonbladet.se/tv/a/254281

Aftonbladet måste ha blivit blåst. Kan röra sig om Syrien eller Irak.
Citera
2018-05-24, 03:26
Medlem
Kista alléväg avspärrat från skagafjordsgatan ner till borgarfjordsgatan, samt större delen av parken mellan Kista alléväg och hanstavägen.
Citera
2018-05-24, 03:26
Medlem
ShadowSt0rms avatar
Det läskiga är att det genuint låter som ett pågående krig när man lyssnar på Aftonbladets klipp.
Citera
2018-05-24, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowSt0rm
Det läskiga är att det genuint låter som ett pågående krig när man lyssnar på Aftonbladets klipp.

Märkligt om det där bara lett till två skadade.
Citera
2018-05-24, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Märkligt om det där bara lett till två skadade.
Det kan ju faktiskt ha varit skottväxling mellan "offer" och gärningsman och att båda blev skadade och kvar på platsen tills polisen kom.
Citera
2018-05-24, 04:46
Medlem
Xeliouss avatar
Här är film från balkong med ljuden era dumma får. Stoppa upp ett bilkrasch där solen inte skiner. Låter som en natt i en förort i Syrien.
https://www.aftonbladet.se/tv/a/254281
Citera
2018-05-24, 05:08
Medlem
Coconocos avatar
Trodde helt ärligt att ett krig var igång bor några meter från händelsen, hade min balkong dörr öppen och hördes tydligt skottväxling 5-6 pistolskott med efterföljandes 20tal skot med automatkarbin och sen explosion lät mycket höre än handgranat fick väggarna att skaka fick slänga mig på mage ifall kulla skulle komma in från fönstret vilka jävla idioter finns bor många barnfamiljer i området. så några av dem springa för livet.
Citera
2018-05-24, 05:08
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Tack för att ni valde Sverige!
Oddsen på att de skjutna (och GM) har ickenordiska namn är väl rekordlåga?
Någon som vet vilka falanger/klaner som rör sig i området?

Sannolikt är ju även de skjutna livsstilskriminella parasiter. Därför borde de avlivats på plats istället för att belasta sjukvården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in