2018-05-24, 22:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Varför skjuter de så dåligt? Är det bara ett sätt att skrämmas, men finns ju då alltid en risk att man träffar en större artär och personen ifråga dör iaf.
I vissa fall blir dom räddade av skyddsvästar. Men någon större skjutskicklighet verkar inte finnas.
Dom har helt klart inte gjort lumpen. Hur man kan mata på med en Kalasjnikov + handgranater, utan att någon dör är för mig helt obegripligt.

Jag har själv övat eldöverfall mot en skrotbil i lumpen med AK4. Ingen jävel hade överlevt kan jag garantera. Biljäveln såg ut som en Schweizerost.

Men om dom är påtända så kanske siktandet funkar lite sämre. Eller så är dom bara oskickliga helt enkelt.
Citera
2018-05-24, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Många har övertro på sin förmåga att träffa och sen får de säkert adrenalinpåslag som gör det än sämre.

Jo, det stämmer säkert. Många av dem är väl inte så vana att använda dem i skarpt läge, utanför poserande på sociala medier etc. Och sedan kan de säkert vara påverkade av diverse substanser.
Citera
2018-05-24, 22:50
Medlem
tarsiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --..--
Det är ju ett växande problem, förorterna runtomkring sväller med migrationen och i den här takten blir det en miljon människor till som ska in i svenska förorter de kommande tio åren. Ännu mer problem är det ju om all samhällsservice som butiker, restauranger och gallerior mer och mer förslummas. Titta på Husby till exempel där butiksägarna protesterar genom att stänga mitt på dagen för att de rånas stup i kvarten. Hur länge dröjer det tills samma skit sker i Kista?

Sedan kan man säga att "det sker inte dagtid". Inte än kanske, men på andra håll gör det, det. Och sedan finns det sekundära effekter. Hur var det med den där handgranaten som låg och drällde vid en tågstation för ett tag sedan till exempel som sprängde en stackars gubbe i småbitar? Hur kul är det när det blivit inbrott på företaget för femte gången eller när det ligger kanyler på parkeringsplatsen som folk kan trampa på. Poängen är att all skit till slut sammanstrålar till en jävligt tråkig upplevelse. Det blir inget roligt område att vara i och det betyder väldigt mycket, i synnerhet för folk som är välutbildade och har valmöjligheter på arbetsmarknaden.
Jag håller med dig, men än så länge är vi nog en bra bit därifrån, 5-10 år kanske? Men det kanske går snabbare än man tror.

Sen vill jag väl gärna tro att politiker och makthavare kommer känna sig benägna att vidta åtgärder som håller tillbaka förfallet så länge som möjligt, företagen i Kista genererar väl ändå en del skattepengar som man inte vill förlora. Tror även företagen själva kommer att vidta åtgärder, men det är klart att det i slutändan blir lättare att helt enkelt flytta för en del företag.
Citera
2018-05-24, 22:51
Medlem
Citat:
Jo, det stämmer säkert. Många av dem är väl inte så vana att använda dem i skarpt läge, utanför poserande på sociala medier etc. Och sedan kan de säkert vara påverkade av diverse substanser.

Ja precis så, instagramposerande är det viktiga verkar det som. Sen är de garanterat påverkade alltsom oftast. När skiten träffar fläkten och de ska verka med vapnet då blir det nog ett jäkla fipplande och mest slängskott.
Citera
2018-05-24, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
I vissa fall blir dom räddade av skyddsvästar. Men någon större skjutskicklighet verkar inte finnas.
Dom har helt klart inte gjort lumpen. Hur man kan mata på med en Kalasjnikov + handgranater, utan att någon dör är för mig helt obegripligt.

Jag har själv övat eldöverfall mot en skrotbil i lumpen med AK4. Ingen jävel hade överlevt kan jag garantera. Biljäveln såg ut som en Schweizerost.

Men om dom är påtända så kanske siktandet funkar lite sämre. Eller så är dom bara oskickliga helt enkelt.

Ja, helt obegripligt. Lät som punktvis eld också. Med 21 skott plus en handgranat. De har knappast västar som skyddar mot sådant. Undrar om det verkligen var skytte endast åt ett håll. Om målet skjuter tillbaka blir det ju svårare att träffa.

Handgranaten tycks ju ha släckt stridslusten helt sedan. De blev nog skiträdda och omskakade och sitter hemma och lipar. Tvivlar lite på att det var det upphittade vapnet som användes men det blir spännande att höra.
Citera
2018-05-24, 23:10
Medlem
Citat:
Källa på att det minskat per invånare? Och växer Ja, till vilken nytta då?

Läste det nånstans men vet ni vad, nu ska jag räkna ut det här så får vi svaret svart på vitt

"I den andra studien har forskarna tittat närmre på skjutningar i Sverige, främst mellan åren 2012 till 2016. Bara i Sveriges storstäder Malmö, Göteborg och Stockholm har skjutningarna ökat med 73 procent de senaste åren, från 145 incidenter 2012 till 251 incidenter 2016. Även skjutningar med dödlig utgång har ökat."

2012 = 145 skottlossningar
2016 = 251
det här handlar om storstäderna enbart

Så vi jämför 2012-2016
145 blev till 251
2012 var vi 9,5 miljoner
" I januari 2017 blev vi fler än 10 miljoner invånare"

Skottlossning per person 2012 = 145/9,500,000 = 0,00001526315789

Samma siffror 2017 = 251/10,000,000 = 0,0000251

Det har alltså ökat tydligen, jag tar tbx det

MEN läs även detta!

"Mellan 2007 och 2016 dödades i genomsnitt 92 personer om året genom våldsbrott. Det är en ökning med i snitt ett fall per år jämfört med perioden 2002–2006.

De senaste två åren har antalet fall legat på en högre nivå, 112 respektive 106 fall. Brå-forskarna påpekar att det dödliga våldet kan variera ganska kraftigt mellan enskilda år och anser att det är för tidigt att avgöra om det skett ett trendbrott.

Räknar man om det dödliga våldet till antal fall per 100 000 invånare framkommer att siffran var högre till exempel 2002 (1,10 fall/100 000 invånare) och 2004 (1,13 fall) än vad den var 2016 (1,07)."

Det här tyder på att folk skjuter mer utan att folk dör vilket leder till nästa skjutning, dessutom användes det mycket mer kniv och annat förr än idag.

Det är lättare att få tag i vapen, organiserad brottslighet har kommit upp sig pengamässigt i förorterna vilket leder till fler vapen, men det dör alltså MINDRE PER PERSON IDAG ÄN FÖRR

Plus att vi nedmonterat polisen
Det är den största anledningen

Det är inte åt helvete i Sverige och det blir inte värre, vi har gett de kriminella öppet mål för att skjuta.

Nu kommer det ändras på det

2019 kommer va det lugnaste året hittills
Citera
2018-05-24, 23:14
Medlem
1Partys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miffo166
BO en dps storebror skjuten i foten samt en oskyldig

Vilken av dem?
Citera
2018-05-24, 23:19
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Det blir allt tydligare att polisen måste växla upp sitt våldsmonopol. De måste börja skjuta för att döda. Jag är helt övertygad om att alla andra vägar är sedan länge stängda.

Hade ju inte gjort något öht här. De sköt inte mot polisen utan mellan varandra internt.
Citera
2018-05-24, 23:24
Medlem
Citat:

Större chans på att det sköts med semiautomat typ en Glock och att det var två motpoler som sköt mot varandra på distans.

Automatvapen plockas nog fram när det är planerat att man kommer möta sin fiende.
Senast redigerad av Dinmamma001 2018-05-24 kl. 23:30.
Citera
2018-05-24, 23:34
Medlem
Citat:

Jag vill bara påpeka att även om de skjuter många skott så tror jag att de flesta skotten går högt.
Dessa människor tittar mycket på film och de har väl provskjutit men då säkerligen på 5-15 meters avstånd.
Sedan när det verkligen smäller så är dem dessutom jävligt påtända på adrenalin.

Och framförallt så använder dessa människor inte siktet som finns på vapnet. De riktar vapnet i rätt riktning och smattrar på.
Citera
2018-05-24, 23:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qMQa
Jag vill bara påpeka att även om de skjuter många skott så tror jag att de flesta skotten går högt.
Dessa människor tittar mycket på film och de har väl provskjutit men då säkerligen på 5-15 meters avstånd.
Sedan när det verkligen smäller så är dem dessutom jävligt påtända på adrenalin.

Och framförallt så använder dessa människor inte siktet som finns på vapnet. De riktar vapnet i rätt riktning och smattrar på.
Du har säkert helt rätt.
Citera
2018-05-24, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinmamma001
Större chans på att det sköts med semiautomat typ en Glock och att det var två motpoler som sköt mot varandra på distans.

Automatvapen plockas nog fram när det är planerat att man kommer möta sin fiende.

Du tror inte att ena sidan planerade detta eller?

Det mest troliga är att någon har sökt skydd bakom någonting, och att angriparna då kastar en granat. Jag kan väl gissa att granaten inte landade i närheten eftersom att båda offren var talbara.

Troligen bara träffade av ett eller två skott vardera, samt lite splitter.

Fortsättning följer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in