2024-06-03, 15:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Backar? Hon fattade ju naturligtvis inte från början ens vad AfS är?

Nu ska hon stämma Kasselstand också (hon har förmodligen bättre på fötterna mot honom jämfört med mot Daniel Nyhlén):

Gunilla Persson är en måltavla

”Nej, jag står inte bakom dessa åsikter. Jag är
absolut inte någon högerextremist. Jag fick
4000 kr för att spela in en Memmo-hälsning
och det var allt.” säger Gunilla.
https://www.expressen.se/noje/gunilla-persson-gor-reklam-for-partiet-afs/
Citera
2024-06-03, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Nu backar denna fantastiska Hollywoodfru.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/pPAJa6/gunilla-persson-fira-dagen-med-afs

Denna kvinna upphör aldrig att förvåna. Hennes namn är "drama".

I USA finns det ett namn på dessa priviligierade rättshaverister: Karen
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2024-06-03 kl. 15:46.
Citera
2024-06-03, 15:46
Medlem
Citat:
Backar? Hon fattade ju naturligtvis inte från början ens vad AfS är?

Nu ska hon stämma Kasselstand också (hon har förmodligen bättre på fötterna mot honom jämfört med mot Daniel Nyhlén):

Hon har absolut ingenting på fötterna. Det var hon själv som helt frivilligt tog emot pengarna och sedan framförde budskapet. Om hon inte förstår vad AfS är så är det hennes egen skyldighet att ta reda på det innan hon framför deras politiska budskap mot betalning. Hon hade enkelt kunna tacka nej.

Möjligtvis bör vi tillåta att hon stämmer sig själv för sin egen dumhet.
Senast redigerad av Reiwa 2024-06-03 kl. 15:48.
Citera
2024-06-03, 15:53
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Gunilla Persson är en måltavla

”Nej, jag står inte bakom dessa åsikter. Jag är
absolut inte någon högerextremist. Jag fick
4000 kr för att spela in en Memmo-hälsning
och det var allt.” säger Gunilla.
https://www.expressen.se/noje/gunilla-persson-gor-reklam-for-partiet-afs/

4000? Herre jävlar va dyrt. Gissar det inte många som köper hälsningar av henne för de pengarna, och för det priset tycker jag hon får stå sitt kast bara. Hon borde brösta situationen istället för att lipa över sin egen dumhet.
Citera
2024-06-03, 16:36
Medlem
Hon kanske har en juridisk poäng

Citat:
Profilerna äger rättigheterna till materialet på memmo
Som profil och skapare av videomaterialet behåller du äganderätten till alla videoklipp som du laddar upp på plattformen. Beställaren som har bokat en memmo får sedan en personlig licens att använda den för icke-kommersiellt bruk

https://memmo.me/se/sv/faq
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2024-06-03 kl. 16:38.
Citera
2024-06-03, 16:54
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Hon har absolut ingenting på fötterna. Det var hon själv som helt frivilligt tog emot pengarna och sedan framförde budskapet. Om hon inte förstår vad AfS är så är det hennes egen skyldighet att ta reda på det innan hon framför deras politiska budskap mot betalning. Hon hade enkelt kunna tacka nej.

Möjligtvis bör vi tillåta att hon stämmer sig själv för sin egen dumhet.
AfS / Kasselstrand får inte använda hälsningsfilmer publikt eller i politiska syften, så jo - den här gången har hon på fötterna. För första gången i sitt liv, förmodar jag.

Från Memmos villkor:
Citat:
Vem äger rättigheterna till videomaterialet?
Som profil och skapare av videomaterialet behåller du äganderätten till alla videoklipp som du laddar upp på plattformen. Beställaren som har bokat en memmo får sedan en personlig licens att använda den för icke-kommersiellt bruk, samt att memmo som plattform har rätt att använda den i sina egna kanaler. Du och memmo äger alltid rätten att ta ner en video från plattformen.

Så AfS / Kasselstrand har förmodligen gjort sig skyldiga till upphovsrättsintrång.
Citera
2024-06-03, 16:58
Avslutad
Juryns beslut efter förhandlingen
Efter måndagens huvudförhandling mellan Gunilla Persson och Stoppa Pressarna menar juryn att Daniel Nyhlén frias i två av tre fall av grovt förtal. I det resterande fallet ändras rubriceringen till enbart förtal.

Slutgiltigt besked och eventuell påföljd lämnas inom två veckor.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/yERale/gunilla-perssons-strid-mot-stoppa-pressarna-nu-inleds-rattegangen
Citera
2024-06-03, 17:00
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
AfS / Kasselstrand får inte använda hälsningsfilmer publikt eller i politiska syften, så jo - den här gången har hon på fötterna. För första gången i sitt liv, förmodar jag.

Från Memmos villkor:

Så AfS / Kasselstrand har förmodligen gjort sig skyldiga till upphovsrättsintrång.

Då kommer nog Kasselstrand sätta skrattet i halsen. Gunilla är fan inte den som är den

När de flesta andra bara skulle gått vidare så kommer hon släpa skiten till världs ände. AFS skulle hållit sig till kändisar som Glenn Hysén och andra tröttmössor som inte energi till att slåss.
Citera
2024-06-03, 17:01
Medlem
Citat:

Från Memmos villkor:

Jag har svårt att se hur detta skulle räknas som kommersiellt bruk. Det är ett politiskt parti.
Citera
2024-06-03, 17:08
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Jag har svårt att se hur detta skulle räknas som kommersiellt bruk. Det är ett politiskt parti.
Spelar ingen roll. De har enbart licens på att använda videon för personligt bruk, inte att dundra ut den i sociala medier som reklam för sitt parti.
Citera
2024-06-03, 17:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
4000? Herre jävlar va dyrt. Gissar det inte många som köper hälsningar av henne för de pengarna, och för det priset tycker jag hon får stå sitt kast bara. Hon borde brösta situationen istället för att lipa över sin egen dumhet.

Folk betalar för vilket trams som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av Partiet.Nyans
Juryns beslut efter förhandlingen
Efter måndagens huvudförhandling mellan Gunilla Persson och Stoppa Pressarna menar juryn att Daniel Nyhlén frias i två av tre fall av grovt förtal. I det resterande fallet ändras rubriceringen till enbart förtal.

Slutgiltigt besked och eventuell påföljd lämnas inom två veckor.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/yERale/gunilla-perssons-strid-mot-stoppa-pressarna-nu-inleds-rattegangen

Undra vem som skrattar sist i denna storm i vattenglaset
Citera
2024-06-03, 17:15
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll. De har enbart licens på att använda videon för personligt bruk, inte att dundra ut den i sociala medier som reklam för sitt parti.

Det står ingenting om att licensen bara gäller personligt bruk vad jag kan se utan bara att den gäller för icke-kommersiellt bruk.

Därutöver nämns t.ex. "spexiga inbjudningar" som en fullt godtagbar memmo. Memmot i det här fallet var ju just en inbjudning till att fira nationaldagen med Gustav Kasselstrand och AfS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in