Daniel Nyhlén, ansvarig utgivare för Stoppa pressarna säger inför rättegången: – Det är inte Stoppa pressarna som så som påstår det här som hon är sur över utan det är hennes
följare. Det är uppgiftslämnare som gett oss de här initierade uppgifterna kring de här artiklarna, och
det innebär att det här är nyhetsbevakning och det får man som offentlig person finna sig i ..
Bland åskådarna är Runar Sögaard som fick tillsägelse av domaren, använde sin mobiltelefon i salen
Jag känner Daniel lite grann och jag känner flera i hans närmsta bekantskapskrets och skvallerpressfären väl. Jag har inte mycket sympati för skräpet de publicerar men faktum är att de brukar ha jättebra koll på kändishemligheter som ofta ingen annan utanför Stureplan någonsin får reda på.
Jag känner Daniel lite grann och jag känner flera i hans närmsta bekantskapskrets och skvallerpressfären väl. Jag har inte mycket sympati för skräpet de publicerar men faktum är att de brukar ha jättebra koll på kändishemligheter som ofta ingen annan utanför Stureplan någonsin får reda på.
När Aftonbladet möter Gunilla Persson under rättegången mellan henne och Stoppa pressarna känner hon inte till klippet utan får se det från Aftonbladets reporters mobiltelefon och tar genast avstånd.
– Jag står inte bakom dessa åsikter, jag är inte någon högerextremist säger hon.
Persson berättar att hon gjort en hälsning för videohälsningstjänsten Memmo och att hon aldrig hört talas om Gustav Kasselstrand.
Citat:
Efter intervjun säger Gunilla Persson att hon planerar att stämma Gustav Kasselstrand.
Denna kvinna upphör aldrig att förvåna. Hennes namn är "drama".
Backar? Hon fattade ju naturligtvis inte från början ens vad AfS är?
Nu ska hon stämma Kasselstand också (hon har förmodligen bättre på fötterna mot honom jämfört med mot Daniel Nyhlén):
Citat:
Efter intervjun säger Gunilla Persson att hon planerar att stämma Gustav Kasselstrand.
– Mark Safaryan kommer nu stämma dessa personer på det högerextremistiska partiet, vad heter det?
Alternativ för Sverige.
– Jag har tagit reda på vem som äger rättigheterna till video. Det är jag och Memmo och beställaren som bokat har ingen som helst rättighet att använda det. Bara till icke-kommersiellt bruk. De kan inte använda det i en röstkampanj. det är olagligt. Jag kommer att stämma skitlusen av denna person som sätter ut den reklamen med mig som inte ens visste vad partiet stod för.