• 1
  • 2
2006-01-31, 02:18
Medlem
Azraels avatar
Jag har fått i uppdrag att vaxa benen på min kvinna. Övriga pälsområden sköts med Veet men nu vill hon som sagt prova Vax på benen. Vad behöver jag köpa och hur gör jag?

Är det sant att behåringen minskar för varje gång man använder vaxning?

Längden på håret (ben, fitta etc) - spelar det någon roll?
Citera
2006-01-31, 02:51
Medlem
Lost dreamers avatar
Säg som det är, så kommer säkert undsättning
Citera
2006-01-31, 03:31
Medlem
Dr. Wankensteins avatar
Det finns färdiga "wax-strips" från Veet att köpa på bland annat ICA Maxi. Gör dock förbannat ont för det fastnar lika bra mot skinnet som håret.
Citera
2006-01-31, 04:52
Medlem
Vanillababes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Wankenstein
Det finns färdiga "wax-strips" från Veet att köpa på bland annat ICA Maxi. Gör dock förbannat ont för det fastnar lika bra mot skinnet som håret.

Och framförallt är de helt värdelösa.
Citera
2006-01-31, 15:16
Medlem
Dr. Wankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillababe
Och framförallt är de helt värdelösa.
Själv har jag inte provat nåt annat vax, men visst var resultatet sämre än jag hade väntat mig.
Citera
2006-01-31, 15:19
Det är möjligt att Brasilian Hard Wax är okej, om man inte tar för mycket av oljan ,som ligger med förpackningen och som ska lindra lite, innan. Men benen sade du?

Testa Veet, som de andra sade- verkar lättast, beprövat och vidare. Om det funkar, vill säga. Lämna överblivet hår till henne själv att pincetta bort.
Citera
2006-02-01, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Jag har fått i uppdrag att vaxa benen på min kvinna. Övriga pälsområden sköts med Veet men nu vill hon som sagt prova Vax på benen. Vad behöver jag köpa och hur gör jag?

Tycker Veet har bra produkter. Bäst resultat får man om man köper varmvax. En burk som man värmer i mikron eller vattenbad. Sedan glömmer man trästickan som följer med, och breder i stället på det med den slöare sidan av en vanlig kniv i rak vinkel mot huden, för att få en så tunn hinna vax som möjligt. Låt den rinna av rätt bra så undviker du att det blir kladdigt. Lägg på remsan, stryk en gång i växtriktningen, dra sedan snabbt som satan mot växtriktningen. Bakåt alltså, inte rakt upp. Direkt när du dragit bort remsan kan du trycka handen mot huden, för att stoppa smärtan.

Tycker du varmvax låter för svårt, köp remsorna med kallvax. De ger dock inte riktigt lika bra resultat.

Citat:

Yep, det är sant. Inte i någon ilfart dock, man får nog hålla på ett tag för att få varje hårsäck att ge upp.

Citat:

Ja, det får ju inte vara för kort. Minst en halv cm bör det vara. Håret på benen lär inte bli för långt, men är fitthåret längre än nån cm kan det vara bra att trimma med en sax innan man börjar vaxa.

Huden måste vara ren, har man lotion eller liknande på den fäster inte vaxet. Samma sak med svett. Det kan vara bra att ha någon sorts talk i beredskap att applicera innan vaxet i fall man börjar svettas.
Citera
2006-02-01, 03:12
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggy
Tycker Veet har bra produkter. Bäst resultat får man om man köper varmvax. En burk som man värmer i mikron eller vattenbad. Sedan glömmer man trästickan som följer med, och breder i stället på det med den slöare sidan av en vanlig kniv i rak vinkel mot huden, för att få en så tunn hinna vax som möjligt. Låt den rinna av rätt bra så undviker du att det blir kladdigt. Lägg på remsan, stryk en gång i växtriktningen, dra sedan snabbt som satan mot växtriktningen. Bakåt alltså, inte rakt upp. Direkt när du dragit bort remsan kan du trycka handen mot huden, för att stoppa smärtan.

Tycker du varmvax låter för svårt, köp remsorna med kallvax. De ger dock inte riktigt lika bra resultat.

Yep, det är sant. Inte i någon ilfart dock, man får nog hålla på ett tag för att få varje hårsäck att ge upp.

Ja, det får ju inte vara för kort. Minst en halv cm bör det vara. Håret på benen lär inte bli för långt, men är fitthåret längre än nån cm kan det vara bra att trimma med en sax innan man börjar vaxa.

Huden måste vara ren, har man lotion eller liknande på den fäster inte vaxet. Samma sak med svett. Det kan vara bra att ha någon sorts talk i beredskap att applicera innan vaxet i fall man börjar svettas.

Tackar för infon! Har snokat runt lite på NK och HM i dag och det verkar som om varmvax är det mest effektiva.

Man skall alltså dra mot hårets riktning? Håret på benen växer ju nedåt och då skall man alltså dra uppåt?
Citera
2006-02-01, 03:21
Medlem
curdmans avatar
Jag såg på teven några kvinnor som samlades ibland och vaxade benen på varandra och hade trevligt.
De lagade i alla fall till vaxet själv. Inredienserna var socker, vatten och citronsaft.
Vet inte proportionerna och tillagningssättet men det går nog att googla sig till.
Citera
2006-02-01, 04:37
Medlem
arlaharens avatar
Citat:

Veet är den sämsta jävla budgetskit jag rört vid. SPECIELLT deras varmvax. Undvik.
Vill du ha någonting som du lätt får tag på rekommenderar jag Brazillian Hard Wax. Man drar i själva vaxet istället för en remsa, det kladdar inte och fastnar absolut inte på huden.

Citat:

NEJ!
Inte sant. Antalet hårsäckar man föds med är lika genetiskt styrt och orubbligt som antalet armar och ben. Ett exempel på att påståendet inte stämmer är faktumet att kvinnor som plockat sina ögonbryn hela livet FORTFARANDE gör det vid 50.

Citat:

Det får inte vara för kort. Ca 3mm kanske. Att det är FÖR långt är ingen större risk. I alla fall inte på benen. I skrevet bör det dock vara trimmat annars blir det en ineffektiv historia.
Citera
2006-02-01, 05:59
Medlem
Beldarans avatar
Nu har jag aldrig provat vax så jag kan inte svara på topic, men angående minskande av hårväxten, är det inte så att en del hårsäckar förstörs efter ett tag? Speciellt om man använder vax eller pincett så att man får med roten?
Citera
2006-02-01, 07:29
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arlaharen
Veet är den sämsta jävla budgetskit jag rört vid. SPECIELLT deras varmvax. Undvik.
Vill du ha någonting som du lätt får tag på rekommenderar jag Brazillian Hard Wax. Man drar i själva vaxet istället för en remsa, det kladdar inte och fastnar absolut inte på huden.

Och var kan jag köpa Brazilian Hard Wax?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in