2018-05-23, 18:28
Medlem
Hej!

Jag vill åka till England eller USA för att lära mig mer engelska genom ett företag som de hjälper till detta. Min fru har en dålig erfarenhet av EF.se. De skickade en faktur som om 70 000 kr för en kurs men de har ändrat priset till om 98 000 kr. CSN ska betala bara första fakturen och vi måste fixa 28 000 mer till dem. Det är mycket irriterande och när man signaturerna ett kontrakt med de blir de nästan försvinner och det är svårt att de svara på frågor. Idag jag hade kontakt med andra företag som heter ESL. Jag berättade min erfarenhet till de och jag frågade ska ni göra som EF eller ni ändras inte priset. Men personalen som pratade med mig var mycket orespekt mot mig och tror de är samma sak.
Nu letter jag efter ett bra företag som ni hade en bra erfarenhet med det.

Mvh
Citera
2018-05-23, 18:34
Medlem
Annars kanske det vore bra att börja med svenska här hemma. Man behöver dessutom inte åka utomlands för att studera engelska.
Citera
2018-05-23, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Annars kanske det vore bra att börja med svenska här hemma. Man behöver dessutom inte åka utomlands för att studera engelska.

Jobbar du på EF eller ESL?
Citera
2018-05-23, 22:43
Medlem
Din svenska 280S är uppriktigt sagt ganska dålig. Om du vill göra karriär här i Sverige måste du jobba med den. Jag antar att även ditt uttal är så där, som bäst.

Men jag kan hålla med dig, OM du skall lära dig god engelska, skall du inte gå via din halvdana svenska på kurser här i Sverige.

Antingen skall du gå via ditt modersmål, eller via ett språkbad direkt i England, precis om du vill göra.
Citera
2018-05-23, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcS
Din svenska 280S är uppriktigt sagt ganska dålig. Om du vill göra karriär här i Sverige måste du jobba med den. Jag antar att även ditt uttal är så där, som bäst.

Men jag kan hålla med dig, OM du skall lära dig god engelska, skall du inte gå via din halvdana svenska på kurser här i Sverige.

Antingen skall du gå via ditt modersmål, eller via ett språkbad direkt i England, precis om du vill göra.

Tack min vän men jag har frågat om en annan sak. Jag vet att jag kan inte bra svenska. Men mina vänner jag undrar har någon erfarenhet om språkresa via ett bra hjälpsam företag? Tack ändå
Citera
2018-05-24, 16:44
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Har förtydligat rubriken.

/Mod
Citera
2018-05-24, 18:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Skickar över tråden till ett mer passande delforum.

Språk ——-> Utlandsstudier

/Mod

Citera
2018-05-24, 18:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Det går ju också att studera engelska på Malta. Levnadskostnaderna borde vara billigare där.
Citera
2018-05-25, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Skickar över tråden till ett mer passande delforum.

Språk ——-> Utlandsstudier

/Mod

Tack
Citera
2018-05-25, 00:48
Medlem
Citat:
Det går ju också att studera engelska på Malta. Levnadskostnaderna borde vara billigare där.
Tack men har du varit där med hjälp av något special företag eller?
Citera
2018-05-25, 01:52
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 280S
Tack men har du varit där med hjälp av något special företag eller?

Nej, tyvärr inte. Men jag vet att en del brukar åka på språkresor dit.
Citera
2018-05-25, 08:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Nej, tyvärr inte. Men jag vet att en del brukar åka på språkresor dit.

Ja, det är väldigt vanligt faktiskt. Det är att rekommendera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in